Ga naar inhoud

Layout probleem!


anoniem

Aanbevolen berichten

http://www.djmarsh.nl/ dat is de website, het valt je gelijk al op waarschijnlijk, de muur in het midden loopt niet helemaal correct. Het zijn 2 delen, het linker gedeelte is een IFrame. Ik heb de main-frame veranderd, maar op een of andere manier is hij nu verschoven, en krijg ik hem NIET meer goed aangesloten op het rechtergedeelte, zodat het plaatje 1 geheel is. Kan iemand mij hier alstueblieft mee helpen, ik zit er al anderhalf uur mee te prutsen, maar kom er écht niet uit!? De iframe is wél gelijk qua hoogte en breedte aan het plaatje, dus vandaar dat ik er echt niks van snap! Alvast super bedankt!
Link naar reactie
je hebt waarschijnlijk ergens een iets ander getalletje staan in de margin/padding. je code is een zootje, het is extreem moeilijk om af te lijden waar de fout zit. Omdat je gebruik maakt van tabellen (afgeraden) binnen tabellen (helemaal afgeraden) is het erg moeilijk om de code te ontleden, omdat je niet weet wat er gebeurt, mijn tip: Plaats een back-up/kopie terug (als je die al hebt)
Link naar reactie
[quote:e1e2f4757b="s.Mighty"]je hebt waarschijnlijk ergens een iets ander getalletje staan in de margin/padding. je code is een zootje, het is extreem moeilijk om af te lijden waar de fout zit. Omdat je gebruik maakt van tabellen (afgeraden) binnen tabellen (helemaal afgeraden) is het erg moeilijk om de code te ontleden, omdat je niet weet wat er gebeurt, mijn tip: Plaats een back-up/kopie terug (als je die al hebt)[/quote:e1e2f4757b] Die heb ik dus niet meer. dat is het probleem dus. Tenminste, die had ik, maar die is nu dus in zoverre fout gegaan, dat ik hem niet meer kon terug halen zoals hij was, anders had ik dat dus allang gedaan. En ik weet dat mijn code een zooi is, dat komt omdat ik in de design modus heb gewerkt, omdat ik niet alles weet qua html. Het moet uiteraard gewoon te doen zijn, maar ik weet niet meer hoe, ik ben al zolang aan het proberen om het goed te krijgen. Ik heb niks met de margin en padding gedaan, niet eens aangezeten (weet niet eens wat het precies inhoud).
Link naar reactie
[quote:633aa51867="Frison"]Je bent waarschijnlijk sneller klaar, als je alles opnieuw opzet en dan zorgt voor een juiste en eenvoudige indeling ;-) Hier is geen uitkomen meer aan. Achtergrond van een cel die aan moet sluiten op een andere cel, doe je niet op deze manier. Je bent afhankeljk van de relatieve plaatsing en hebt te maken met 1 pixel marges.[/quote:633aa51867] en hoe kan ik dit precies doen dan? wat is het snelst en wat is het handigst?
Link naar reactie
yesss, het is wel gelukt. margin-top heb ik op -2 gezet. Die stond op 0. Nu nog de andere pagina's :-D Alleen die lukken niet, ik kan er maar niet achter komen hoe ik die ook juist neer zet?! Kan iemand me vertellen hoe dat moet?! Want ik heb niks met de afbeeldingen gedaan. Ze zijn zelf net zo groot en breed als de main gif en het plaatje van de friends-sector. Ze zaten altijd goed voor gister, dus er moet iets anders aan de hand zijn. Als ik bv de friends pagina vergelijk met de mixes pagina (gewoon 2 pagina’s met dat plaatje als achtergrond); Dan zijn ze preceis hetzelfde, en alsnog geeft mixes hem niet helemaal goed weer?! En dat hetzelfde met die andere pagina’s ??!
Link naar reactie
Sorry, ik heb er nog een keertje naar gekeken, maar het is gewoon een rommeltje, en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Je wil 2 afbeeldingen diverse keren naast elkaar zetten. Waarom gebruik je daar dan verschillende formaten voor? Kijk eens naar het verschil bij Friends (= goed) en mixes (= fout) dat zijn totaal verschillende afbeeldingen qua afmeting dus je maakt het ze jezelf nodeloos moeilijk. Nogmaals, begin eens overnieuw met een simpele dubbel tabel, waar je zowel links als rechts wat in laat zien. Maar hou dan alle afmetingen het zelfde ;-)
Link naar reactie
[quote:147a399662="Frison"]Sorry, ik heb er nog een keertje naar gekeken, maar het is gewoon een rommeltje, en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Je wil 2 afbeeldingen diverse keren naast elkaar zetten. Waarom gebruik je daar dan verschillende formaten voor? Kijk eens naar het verschil bij Friends (= goed) en mixes (= fout) dat zijn totaal verschillende afbeeldingen qua afmeting dus je maakt het ze jezelf nodeloos moeilijk. Nogmaals, begin eens overnieuw met een simpele dubbel tabel, waar je zowel links als rechts wat in laat zien. Maar hou dan alle afmetingen het zelfde ;-)[/quote:147a399662] Neeee, dat is het niet! Ik zei het al eerder, de plaatjes zijn preciesssssssss dezelfde formaten! De achtergrond van Friends, en de achtergrond van Mixes zijn gewoon net zo groot! Dat is dus zo raar!
Link naar reactie
't is niks, dat je om hulp vraagt, maar je bent nog eigenwijs ook! FRIENDS: 449 x 524 [img:a044b3d143]http://img136.imageshack.us/img136/6191/friendsuh5.gif[/img:a044b3d143] REMIXEN: 525 x 523 [img:a044b3d143]http://img144.imageshack.us/img144/5566/remixengs7.gif[/img:a044b3d143] Daarnaast, klopt de indeling qua patroon ook niet, dus, leef je maar uit. SUC7
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...