Ga naar inhoud

html/table probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een site aan het maken met kleurvakken, had het menu gedaan door handmatig <br> toe te voegen en zo de ideale lengte te bereiken, dit is echter niet handig voor elke losse site. Ik heb dus geprobeert de juiste height en width in te stellen maar als ik dit doe komt mijn tekst in het midden van de pagina in plaats van bovenaan, wie helpt? [code:1:3ee44b9387]<body bgcolor="#000000" text="#FFFFFF"> <table bgcolor="#0095ee" height=630 width=830> <tr><td> <h1>Home</h1> <h2>een hele berg teksts</h2> <p>This server is not online 24/7 it is most online during the weekends; <li>gametype VIP: 90%, Baricaded Suspects: 10% <li>max players: 12 </td></tr> </body>[/code:1:3ee44b9387] Als ik TD weghaal komt de tekst wel bovenin maar dan valt er links en rechts een stukje weg. Misschien gaat het gewoon niet heb namelijk nog meer potentiele problemen, als de tekst langer is dan de width wat dan... normaal komt er dan een schuifbalk maar dan klopt het gekleurde vierkant niet... Misschien moet ik nog een frame onderin maken met de kleur zwart om dit op te lossen? Zal even de tempsite uploaden hij komt zometeen op: http://dcswow.liberalist.nl/swat4/new
Link naar reactie
Weet er iemand toevallig hoe ik van het hele vlak een scrollbaar iets maak zonder een vierde frame te hoeven toevoegen? Heb ooit weleens met css iets voor elkaar gekregen maar dat kon alleen met knopjes. Het is de bedoeling dat de tekst zegmaar op het gekleurde blijft. Denk dat het toch op css uitkomt heb wel de code voor de achtergrond gevonden niet voor scrolbare tekst. [code:1:cb3f714d08]position:absolute; left:..px; top:..px; width:..px; height:..px; background:#..; color:#.. }[/code:1:cb3f714d08] Ik zoek eigenlijk iets niet te ingewikkeld (geen idioot lange externe scripts enzo) net zoals mijn eerste oplossing met de tabellen alleen die kan dus niet scrollen. Ik beschik trouwens over de complete macromedia studio van 2004 dus misschien dat daar nog iets mee te doen is (geen flash die site komt later nog).
Link naar reactie
[quote:222c8674d3="Japaveh"]Mag ik vragen waarom je precies een tabel wilt gebruiken? Je kunt die links toch ook gewoon onder elkaar zetten? Beter is nog om er een unordered list van te maken en die te stylen met CSS. Overigens kun je beter geen normale tekst tussen <h2> tags zetten. Deze zijn bedoeld voor headers :)[/quote:222c8674d3]omdat dat een redelijk veel gebruikte methode is om een gekleurd vlak te creeren (code voor het eerst gebruikt in mijn smsnews site en daarbij heb ik de code gebruikt van de microsoft site) gebruik trouwens al jaren gewoon h1 en h2 h3 enz omdat het een eenvoudige manier is om van lettergrote te wisselen gaat een stuk sneller dan font size=blabla. Menu is trouwens niet in kwestie dat wordt later een fireworks menu zelfde voor de blauwe kleurstelling en natuurlijk de banner. Het probleem zit hem nog in het main window. Heb gekeken of css iets is daarmee kan wel makkelijk een vlak worden gemaakt maar verder lost dat niks op want bij langere tekst steekt de tekst uit. Toch maar een vierde frame dan :-? .
Link naar reactie
[quote:ab3b30f86e=":ben:"]Je moet je toch eens wat meer verdiepen in CSS, daar zijn betere oplossing mee te bereiken dan die hacks uit de vorige eeuw waar je nu mee bezig bent... :wink:[/quote:ab3b30f86e]naja vond het wel een mooi systeem is inderdaad al oud want was vroeger de enige manier tekst te positioneren (tabel in tabel in tabel :P ).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...