Ga naar inhoud

[sitecheck] en wat vragen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig met een site voor onze plaatselijke voetbalverening. Het is maar een hobby van mij dus erg proffesioneel zal het wel niet zijn. Maar daar gaat het ook niet om het is puur voor de lol. Dit is de link van de site: [url]http://home.wanadoo.nl/a.luchies/Nschut1/Index1.htm[/url] De site is nog niet ingevuld dat komt later nog. Nou heb ik een paar vraagjes bij het linker menu'tje staan een aantal links die onderstreept zijn graag wil ik ze niet onderstreept hebben, ik weet dat het simpel is, heb het ook al eens eerder gedaan maar ben het vergeten :oops: Verder zou ik in het tekstvak in het midden een apart tekstvak willen hebben met een scrollbar zodat de pagina niet te lang word. En dan de laatste is de pagina te wit, en zou het beter zijn om een achtergrond kleurtje te gebruiken? Alvast bedankt. Groeten
Link naar reactie
[quote:bd0dba6bce="Repsol46"] Hallo, Nou heb ik een paar vraagjes bij het linker menu'tje staan een aantal links die onderstreept zijn graag wil ik ze niet onderstreept hebben, ik weet dat het simpel is, heb het ook al eens eerder gedaan maar ben het vergeten :oops: [/quote:bd0dba6bce] in de header opnemen, of in je externe CSS-file: [code:1:bd0dba6bce] <STYLE type="text/css> a, a:link, a:visited, a:active{ text-decoration:none } </STYLE> [/code:1:bd0dba6bce] [quote:bd0dba6bce="Repsol46"] Verder zou ik in het tekstvak in het midden een apart tekstvak willen hebben met een scrollbar zodat de pagina niet te lang word. [/quote:bd0dba6bce] daar kan ik je niet mee helpen :oops: [quote:bd0dba6bce="Repsol46"] En dan de laatste is de pagina te wit, en zou het beter zijn om een achtergrond kleurtje te gebruiken? [/quote:bd0dba6bce] Tis idd een beetje wit, maar ik vind t niet storend. Misschien kan je experimenteren met wat minder wit.
Link naar reactie
Dat in het midden zou je m.b.v. een PHP Include kunnen doen. Dan krijg je voor je links dingen als index.php?page=uitslag hij laad dan in het midden de HTML code van, (bijv) uitslag.htm, letterlijk in de code. Jammer genoeg ondersteunen de providers allemaal geen PHP voor hun website dus dat zal niet lukken... Daarmee kan ik niet helpe dus.. Voor dat van die links moet je idd doen wat marientje zegt. Ik ben het ook met hem eens als het over de kleuren gaat... dat wit is niet storend hoor :wink:
Link naar reactie
Zo'n vak in het midden doe je bijv. zo: [code:1:80b1e7ac6d]<div style="width: 200px; height: 300px; overflow: auto;"> Hier de tekst die je in het vak wilt hebben </div>[/code:1:80b1e7ac6d] Hierbij maak ik gebruik van CSS om het een grootte te geven (met width en height) en een evt. scrollbalk (met overflow). Hoe je dit vak een plek kunt geven, kun je lezen op bijv.: www.w3schools.com/css/css_positioning.asp Als je niet goed snapt hoe de trucjes van marientje of mij werken, dan raad ik je aan de pagina's op www.w3schools.com/css/ even door te lezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...