Ga naar inhoud

Variabel in HTML code


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een scriptje gemaakt in autoit script om een ip update te doen in een html pagina voor webcams. Het ip moet bijv 3x worden ingevoerd op verschillende plekken. Nu kan ik dat script 3x aanwijzen en 3x een ctrl+V opdracht geven maar misschien is het mogelijk dat ik hem 1x opgeef bijv boven aan de pagina en dat de andere drie daarnaar kijken. Een soort variabel Ik weet niet of het kan maar ik kan me voorstellen dat het er dus bijv. zo uit ziet. [code:1:5532ea207d] <html> <head> <body> var "ip" = 10.0.0.100:80 ip adres="ip" bla bla bla ip adres="ip" </body> </head> </html> [/code:1:5532ea207d] Kan dat? en zoja hoe is de exacte codering hiervoor?
Link naar reactie
[quote:12b4ff19b9="dadogg"]ik weet het niet hoor, maar zo laat hij gewoon alles als tekst zien Hyper text markup lan. :)[/quote:12b4ff19b9] Ja dat snap ik :wink: Maar het was even aan te geven wat het idee erachter is, een voorbeeld is makkelijker te begrijpen. Maar dit is niet mogelijk, desnoods met script?
Link naar reactie
Ja, je kan de var in een .js bestand zetten. Dit gaat in je <head> </head> van het bestand waar je de var nodig hebt. [code:1:796aa9d52e] <script src="los_bestand.js" type="text/javascript"></script> [/code:1:796aa9d52e] En dan wordt dit je los_bestand.js : [code:1:796aa9d52e] <!-- var ip ="10.0.0.134"; //--> [/code:1:796aa9d52e] ps. Als je serverside scripttalen op je server kunt gebruiken (asp/php), dan is dat de voorkeur, laat het even weten. Indien je webhost dat niet ondersteund is bovenstaande met een los .js bestand een handige oplossing.
Link naar reactie
[quote:e4417e8003="redmar"]Ja, je kan de var in een .js bestand zetten. Dit gaat in je <head> </head> van het bestand waar je de var nodig hebt. [code:1:e4417e8003] <script src="los_bestand.js" type="text/javascript"></script> [/code:1:e4417e8003] En dan wordt dit je los_bestand.js : [code:1:e4417e8003] <!-- var ip ="10.0.0.134"; //--> [/code:1:e4417e8003] ps. Als je serverside scripttalen op je server kunt gebruiken (asp/php), dan is dat de voorkeur, laat het even weten. Indien je webhost dat niet ondersteund is bovenstaande met een los .js bestand een handige oplossing.[/quote:e4417e8003] Hey bedankt, daar had ik nog niet aan gedacht... Ga het vanavond proberen :wink:
Link naar reactie
Okey ik zal even posten wat ik nu heb. Zo werkt het op dit moment niet. Pagina waarop "ip" moet worden ingevoerd vanuit het javascript [code:1:5e01388ce0] <HTML> <HEAD> <TITLE>Poppel Camera #1</TITLE> <SCRIPT type="text/javascript" LANGUAGE="javascript" src="ip.js"> </script> </HEAD> <BODY gcolor="#3B4E7A"> <script type="text/javascript"> document.write('<APPLET name="cvcs" CODEBASE="http://'+ip+':80/" CODE="xplug.class" WIDTH=640 HEIGHT=480>'); <param name="RemotePort" value=80> <param name="Timeout" value=5000> <param name="RotateAngle" value=0> <param name="PreviewFrameRate" value=20> <param name="DeviceSerialNo" value=""> </APPLET> </script> </BODY> </HTML>[/code:1:5e01388ce0] Het Javascript [code:1:5e01388ce0] <!-- var ip ="10.0.0.134"; //--> [/code:1:5e01388ce0]
Link naar reactie
Je plaatst je sluittag van script een beetje laat. [code:1:48e1e91097] <HTML> <HEAD> <TITLE>Poppel Camera #1</TITLE> <SCRIPT type="text/javascript" LANGUAGE="javascript" src="ip.js"> </script> </HEAD> <BODY gcolor="#3B4E7A"> <script type="text/javascript"> document.write('<APPLET name="cvcs" CODEBASE="http://'+ip+':80/" CODE="xplug.class" WIDTH=640 HEIGHT=480>'); </script> <param name="RemotePort" value=80> <param name="Timeout" value=5000> <param name="RotateAngle" value=0> <param name="PreviewFrameRate" value=20> <param name="DeviceSerialNo" value=""> </APPLET> </BODY> </HTML> [/code:1:48e1e91097] Dan moet het werken... en in de bron zie je gewoon het script, maar op het scherm wel de output van het script. (Hier dus zichtbaar in het opvragen van het juiste ip).
Link naar reactie
Redman, volgens mij werkt dat. Ik heb de camera niet bij de hand dus kan het even niet testen. Hoe zorg ik ervoor dat het ip variabel in een textbox komt? Zoals hieronder het voorbeeldje wat ik geprobeerd heb maar niet werkte: [code:1:7e2ccf59b0] <form> <script type="text/javascript"> document.write('<input type="text" name="myip" value= "'ip'"> </script> </form> [/code:1:7e2ccf59b0]
Link naar reactie
.... werkelijk ik sta elke keer van jou verbaasd. Je kijkt niet naar de voorbeelden die worden gegeven en hoe je dit dan zelf kan gebruiken. Je denkt niet na over de oplossingen die worden gegeven, nee gewoon klakkeloos copy&pasten en vooral niets van leren. Wat dacht je ervan gewoon eens wat meer moeite ervoor te doen en als het ene niet werkt, iets anders te proberen of.. jawel er daadwerkelijk gewoon eens een boek over open te slaan.
Link naar reactie
Ik heb het heus wel geprobeerd en vraag ook niet om een heel script (dat sommige mensen dat posten is erg handig natuurlijk :wink: ) Heb ook geprobeerd om de document.write bij de value in te voeren maar dat wilde ook niet. Toen even gegoogled met de woorden "document.write input" en daar zag ik een voorbeeld script waarin voor elk in te vullen deel van de input box een document.write stond. Zo dus: [code:1:2427dc8c21] <form> <script type="text/javascript" language="JavaScript"> document.write('<input '); document.write(' type="text" '); document.write(' name="myip" '); document.write(' value="' + ip + '">'); </script> </form>[/code:1:2427dc8c21] Dit werk goed tot nu toe
Link naar reactie
[quote:1d6a6950c8="redmar"]Je kan het ook gewoon in 1x achter elkaar zetten hoor.. Heb je wel een idee wat document.write doet? En de betekenis van de hele rits " , ' en +? Dat maakt het al een stuk logischer en begrijpelijker om er zelf wat in aan te passen en op voort te borduren...[/quote:1d6a6950c8] Document.write begrijp ik wel, het zet iets neer in je html. In mijn geval een variabel die ik bovenaan in de head vanuit een andere pagina oproep. De rest van de html (input ect) snap ik allemaal wel. Het was alleen even ingewikkeld voor mij als leek in java scriping om dat er in te passen. Eigenlijk hoef ik als dit werkt niet meer te weten over java script. Het gedoe is allemaal begonnen toen mijn ip steeds veranderde. Daar moest ik een oplossing voor verzinnen. (ik had geen zin in dyndns.org en betaalde diensten) In het bestandje waar de variabel instaat word nu steeds door een autoit script dat ik heb gemaakt de actieve ip geplakt. Om te voorkomen dat ik dit in 3 (of) meer verschillende pagina's moest doen (openen, aanpassen, uploaden ect) kwam ik op de vraag of er geen variabel mogelijk was. Ik hoop dat dit topic ooit nog leerzaam is voor iemand anders :wink: er staan genoeg voorbeelden in denk ik :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...