Ga naar inhoud

[CSS] div's die in IE niet binnen hun moeder DIV blijven


anoniem

Aanbevolen berichten

Daar zijn we weer met een CSS probleempje. Ben een foto pagina aan het maken waar zeg maar allemaal tumbnails moeten komen en dan klik je erop voor grote foto. Functionaliteit geen probleem, maar kijk maar eens naar de volgende pagina in zowel IE als firefox: [url]http://www.struis.com/newsite/mai_media.php[/url] Dan wordt het probleem in IE al snel duidelijk. De foto's blijven niet netjes binnen m'n moeder divje terwijl ze dat in firefox wel gewoon doen. Is dit op te lossen? Thnx StruiS
Link naar reactie
Struis, ik zou eens beginnen om de broncode grondig op te schonen. Voorbeeldje: [color=orange:07e74b6ecc] <div id="half"> <div class="rbtop"><div></div></div> <div id="halftekst" align="center"> <a href="/newsite/mai_media.php?soort=1">Foto's</a> &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <a href="/newsite/mai_media.php?soort=2">Filmpjes</a><br /><br /> <a href="/newsite/mai_media.php?soort=1&fotocatid=1"> Weekend 2004</a><br /> <a href="/newsite/mai_media.php?soort=1&fotocatid=3"> Feest zeilhoek</a><br /></div> <div class="rbbot"><div></div></div>[/color:07e74b6ecc] Ik zie overigens ook dat XHTML en HLML door elkaar gebruikt worden, en er ontbreekt een doctype.
Link naar reactie
Als je bedoeld dat de tabs enzo niet zo netjes staan, dat komt doordat het genereerd wordt door php, die code is netjes georganisseerd en om m'n ouput ook netjes te krijgen wordt die code een chaos. Dat er een doctype mist kan kloppen vergeet ik vaak, maar maakt qua werking volgens mij niet zoveel uit. (als dat wel uit maakt en dit kan oplossen hoor ik dat graag) Maar heb je misschien nog een oplossing voor m'n probleem?
Link naar reactie
[quote:9b458dd567="Struis"]Als je bedoeld dat de tabs enzo niet zo netjes staan, dat komt doordat het genereerd wordt door php, die code is netjes georganisseerd en om m'n ouput ook netjes te krijgen wordt die code een chaos. Dat er een doctype mist kan kloppen vergeet ik vaak, maar maakt qua werking volgens mij niet zoveel uit. (als dat wel uit maakt en dit kan oplossen hoor ik dat graag) Maar heb je misschien nog een oplossing voor m'n probleem?[/quote:9b458dd567] Een doctype maakt zeker wel uit voor de werking. Die zou ik er sowieso voor zetten. Je probleem: Ik had vanmiddag al even gekeken naar je probleem. Het beste kun je de "half2" absoluut positioneren. [code:1:9b458dd567] #half2 { position: absolute; right: 250px; left: 150px; margin-top:15px; background:#37BC35; } [/code:1:9b458dd567] Zo werkt het al een stuk beter in IE. 't zal misschien ook wel wat bijwerkingen hebben, daar moet je dan even rekening mee houden.
Link naar reactie
[quote:cf298a66a6="Struis"]Dit heb ik express niet gedaan omdat het dan binnen IE het probleem heb dat hij niet netjes mee vergroot en verkleind met de pagina als je deze op andere resoluties bekijkt.[/quote:cf298a66a6] Wat is het probleem daarmee dan? Bij mij werkt het goed. [url=http://home.hccnet.nl/r.w.van.der.feen/test.html]Voorbeeldje[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...