Ga naar inhoud

Plaatjes hebben witte rand bij gebruik van frames


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer mijn site (www.ya126.nl) aan te passen zodat het ook bij hogere schermresoluties er tof uit ziet. Qua frames heb ik de goede opbouw gevonden maar er zijn een paar kleine probleempjes. 1) waarom krijgen de frames niet de achtergrondkleur die ik wil ? 2) waarom verdwijnen de frameranden niet 3) waarom zit er een witte rand om de banner en de navigatielang. Beide plaatjes worden niet helemaal linksbovenin het frame geplaatst, er verschijnt een witte rand (achtergrond). Ook als ik de frames kleiner maak. Ik heb al e.e.a geprobeerd met border="no" en framespacing="0" maar geen soulaas. Misschien net een kommaatje of zo verkeerd ? De frameset is nog niet helemaal af, ik heb bijvoorbeeld in de frame "content" alleen nog een plaatje gezet waarin uiteindelijk natuurlijk veel meer moet komen. Hieronder staat de HTML code die ik heb gemaakt: <HTML> <HEAD> <TITLE>Frames</TITLE> <FRAMESET ROWS="123,*"> <FRAMESET COLS="1024,*"> <FRAME name="banner" SRC="banner.gif" border="0" scrolling="no"> <FRAME name="tijd" border="0" scrolling="no" Bgcolor="#222222"> </FRAMESET> <FRAMESET COLS="130,*"> <FRAMESET ROWS="648,*"> <FRAME name="navigatie" SRC="navigatielang.gif" border="0" scrolling="no"> <FRAME name="email" border="0" scrolling="no" Bgcolor=#444444> </FRAMESET> <FRAME name="content" SRC="09.jpg" border="0" scrolling="yes"> </FRAMESET> </FRAMESET> </HEAD> <BODY> </BODY> </HTML> Dank dank dank, voor de aandacht . . . . heeft u een antwoord op 1 of meer van mijn vragen ? Ik hoor het graag (heel erg graag om precies te zijn) Richard
Link naar reactie
antwoord: 1 Volgens mij kun je in de frame/frameset in het geheel geen bgcolor opgeven. In het html-bestand waarnaar de frame verwijst komt de kleur. 2 De frameranden verdwijnen niet omdat de framesets in de <HEAD> staan. Plaats alles maar eens tussen de <body>...</body>. 3 Kan ik niet nagaan, want ik heb natuurlijk hier geen figuren en op je site staat een geheel andere bron dan in je vraag. Maar ook hier heb ik nog nooit een verwijzing naar een afbeelding in de <frame> gezien. Hoort bij mijn weten ook in het html-bestand waarnaar de frame verwijst CB
Link naar reactie
1) klopt, hier was ik al achter gekomen 2) Klopt ook, even niet opgelet 3) Opgelost door de plaatjes niet in de frameset als achtergrond op te roepen, maar in de frameset een html file op te roepen die het plaatje als achtergrond heeft. Allen bedankt voor het meedenken, het resultaat is te bewonderen op www.ya126.nl Richard
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...