Ga naar inhoud

[site check] notenkraam


anoniem

Aanbevolen berichten

De popup is inmiddels verwijderd. [quote:a44bff7212]En wat is de bedoeling van deze site?[/quote:a44bff7212] wat informatie over de plaatsen waar de kraam staat en wat info over de zaak. De rest volgt later. [quote:a44bff7212]Content?[/quote:a44bff7212] dank je [quote:a44bff7212]Geen slecht idee, alleen de praktijk is wat minder.[/quote:a44bff7212] Uitvoering moet zeker beter! Het is eigenlijk de bedoeling om een aantal beelden in de kraam klikbaar te maken waarna een gerelateerd onderwerp volgt. Auto ---> standplaatsen Eigenaar ---> info Aanbiedingsposters ---> aanbiedingen noten ---> recepten Iemand suggesties?? :)
Link naar reactie
Ja, ik zou beginnen met een supermooie foto van je kraam. Daar kun je onderdelen, zoals de noten, pruimen en andere waren aanklikbaar maken, waarna in een klein (pop-up) venster tekst en uitleg gegeven wordt. Ook zou je met een menu kunnen gaan werken, waarin de diverse waren aanklikbaar worden, en dat lijkt me eigenlijk handiger. De foto is nu veeeel te breed: ik moet scrollen. Da's niet fijn. Maak het kleiner ik zou zeggen maximaal 800 pixels breed. Succes!
Link naar reactie
een hartelijke dank maar weer! [quote:a72504c4be]Heb je ooit nagedacht over het uitwerken van een UI? Voor een site van een vormgever oid is dit misschien leuk, maar voor een site waar je waarschijnlijk even op komt om wat informatie te scoren is het een absolute ramp.[/quote:a72504c4be] Nee, eerlijk gezegd niet. Maar meestal laat ik het wel door een aantal mensen uitproberen die er blank tegenover staan. We gaan maar weer eens kijken hoe dit beter kan (moet) :)
Link naar reactie
[quote:206c2ab291="gescHENK"]Nee, eerlijk gezegd niet. Maar meestal laat ik het wel door een aantal mensen uitproberen die er blank tegenover staan.[/quote:206c2ab291]Zoals op dit forum? Denk je zelf niet dat dit een beetje laat is? Me dunkt dat je eerst een plan neerzet en je doelgroep (en content van de site) onderzoekt alvorens je begint met ontwerpen.
Link naar reactie
Een goed en eenvoudig advies: surf eens wat rond, zodat je ideeen kan "lenen" van andere designs! Beter goed gejat, dan slecht bedacht. Dit lijkt natuurlijk een slecht motto en iedereen zegt dat ie heel orgineel bezig is, maar dat is natuuulijk volledige onzin...iedereen gapt wel eens wat.. :P Wat is je doelstelling? Wil je mensen naar je kraam lokken (neem ik aan)? Denk er dan nog eens goed over na. Essentieel is het creeren van het "marktgevoel", je website moet dus origineel. prettig en relatief eenvoudig zijn. Laat het eens weten als je nieuwe versie klaar is...
Link naar reactie
Excuus voor de late reactie! [quote:dc15d87ac4="termin8or"]Zoals op dit forum? Denk je zelf niet dat dit een beetje laat is? Me dunkt dat je eerst een plan neerzet en je doelgroep (en content van de site) onderzoekt alvorens je begint met ontwerpen.[/quote:dc15d87ac4] Hoi Terminator, Of een opzet ook zo over komt als jij het bedoelt, kun je pas zien als de site wat verder gevorderd is, lijkt me. Mijn idee was om de aanklikbare zaken een kleur te geven en de rest niet. Ik verwacht(te) dat dan duidelijk is dat je op die delen moet klikken. Niet zo heel ver gezocht, toch? De grote fout die ik in ieder geval heb gemaakt, is om de reclameborden (helemaal links en rechts) ook een kleur te geven zodat dat idee weg is. [quote:dc15d87ac4="Onnozele"]Een goed en eenvoudig advies: surf eens wat rond, zodat je ideeen kan "lenen" van andere designs! Beter goed gejat, dan slecht bedacht. Dit lijkt natuurlijk een slecht motto en iedereen zegt dat ie heel orgineel bezig is, maar dat is natuuulijk volledige onzin...iedereen gapt wel eens wat.. :P[/quote:dc15d87ac4] Orginaliteit staat bij mij wel voorop. Al jat ik zeker wel eens wat. Dat van die landkaart is ook niet direct uitgevonden door ondergetekende ;-) [quote:dc15d87ac4]Wat is je doelstelling? Wil je mensen naar je kraam lokken (neem ik aan)? Denk er dan nog eens goed over na. Essentieel is het creeren van het "marktgevoel", je website moet dus origineel. prettig en relatief eenvoudig zijn. Laat het eens weten als je nieuwe versie klaar is...[/quote:dc15d87ac4] Doelstelling is een digitaal visitekaartje. Dus voornamelijk wat informatie d.m.v. wat tekst over de zaak en de standplaatsen en –dagen. Het is de bedoeling om het allemaal herkenbaar te maken. Mensen herkennen de man en herkennen de zaak. Vandaar dat de site er uitziet als de marktkraam zelf. Ook de eigenaar staat er duidelijk op. Een marktkraam moet het toch van die persoonlijke benadering hebben, denk ik. Dat komt ook terug in de site. Dat marktgevoel moet dus ook terugkomen inderdaad. Dank voor je reactie! [quote:dc15d87ac4="weert114"]Jah, maak er maar eens wat moois van gescHenkie :wink:[/quote:dc15d87ac4] Valt niet mee maar moet gewoon! :-D [quote:dc15d87ac4="Phrea"]En, ga je nog wat doen met ons commentaar of kom je hier alleen maar om te spammen?[/quote:dc15d87ac4] Hoezo ONS? Of doel je op jou indrukwekkend [quote:dc15d87ac4].[/quote:dc15d87ac4] ?? Kun je me trouwens vertellen wat hier spam aan is? Ik reageer overigens op het moment dat ik daar tijd voor heb en ik daar voor kies.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...