Ga naar inhoud

Rollover of niet?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is ook heel goed mogelijk om plaatjes bij je roll-over te gebruiken icm met CSS. Het sleutelwoord is in dat geval Image Replacement, zie voor goede links het onderwerp BEST PRACTICES in dit forum. Ik heb dergelijke technieken meerdere malen met succes toegepast, dus het is heel goed mogelijk. Als je een menu hebt dat weinig veranderd is het heel goed te doen. Lees dan ook even het stukje van Zeldman over [url=http://www.zeldman.com/daily/0203c.shtml#csspreload]Preloading Hover States in CSS Rollovers[/url] Heb je dynamische buttons, dan is het waarschijnlijk slimmer om Plain Text buttons te maken met CSS. - Bas
Link naar reactie
[quote:7710b50e23=".:ToBee:."][quote:7710b50e23="[m]"]Css. Javascript kan je namenlijk uit zetten en css rollovers zijn gewoon sneller.[/quote:7710b50e23] Is dat sneller in reactietijd of vanwege de compactere code waarmee de pagina kleiner wordt en dus sneller inlaad (gegeven dat de stylesheet gelinkt is en niet in de paginacode staat) (?)[/quote:7710b50e23]Beide.
Link naar reactie
De standaard is er al, die wordt opgesteld door het W3C. De meeste alternatieven voor IE zijn ook heel goed in staat om CSS2 te begrijpen en goed te implementeren. Hét zorgekindje is gewoon IE, en op het huidige tempo duurt het ook nog wel even voordat die achterstand weer is ingehaald. In de tussentijd brengen andere browsermakers regelmatig updates uit met verbeteringen in oa de ondersteuning van CSS, dus zo blijft de vicieuse cirkel in stand. Als een grote(re) groep mensen zou overstappen zou MS misschien geneigd zijn er iets aan te doen, maar het moet ze winst opleveren, anders is het niet interessant voor ze. - Bas
Link naar reactie
Ik heb nu tijdelijk een kleine preview op mijn domein staan. [url]www.planetdust.nl[/url] In mijn navigatiebalk is de enige werkende button "home" Ik wil nu graag dat als iemand op de link "hover" is, dat hij de gele balk over de gehele breedte van de nav-balk verschijnt. Waarmee kan ik dit instellen? tevens wil ik dat er een kleine afbeelding onderin de blak verschijnt (tijdens hover)
Link naar reactie
Ik wil je topic niet kapen, maar ik heb het volgende probleem: Ik heb een menu'tje gemaakt met roll-overs, maar tijdens een mouse over, verschijnen de plaatjes op een verkeerde plaats in het menu. Menu vind je hier: [url]http://homepage.novi.net/tjeerd/test/left.htm[/url] In IE6 werkt het niet, in Mozilla wel. en dat het achterhaald is weet ik ook wel.... alvast bedankt, Tjeerd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...