Ga naar inhoud

Het Grote Webdesign-Klets-Topic


Aanbevolen berichten

'lo De meesten van jullie kennen me wel, de notorische off-topic poster. :D Maar dit is een andere vorm van off-topic, tis een beetje van off- en on-topic. :D Bedoeling: lekker ouwehoeren over webdesign, mooie en lelijke sites, onze meningen daarover, wat beter kan, wat niet beter kan, wat 'in' is en wat niet meer 'in' is etc. Hier kunnen alle geinteresseerden in webdesign hun algemene ei kwijt, wat technieken uitwisselen, wat nou niet kan, en wat juist wel, ff bijkomen van onze serieuze antwoorden op directe vragen, etc. [zei ik dat niet al in de zin hierboven? :D ]. Hopenlijk mag dit van de mods, denk het wel, tis iig een topic over datgene wat ons interesseerd, waar dit forum over gaat, maar dan in een wat lossere vorm en niet aan een bepaald topic verbonden.
Link naar reactie
  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

laat ik dan meteen maar even zeggen wat ik echt niet meer vind kunnen: [quote:30fb9e5b32] www.stiefouders.tk deze omdat ik de kleuren te oud vind.[/quote:30fb9e5b32][quote:30fb9e5b32]http://www.iwandapersians.com laad te langzaam en ik vind alleen maar plaatjes niet mooi[/quote:30fb9e5b32] wat ik op dit moment in vind zijn sites zonder tabellen en frames en dat je heel duidelijk kan zien dat het gestyled is met css: www.annevankesteren.nl, www.w3.org. om zo maar eens wat te noemen ;) ook vind ik php.net heel goed want die is zeer overzichtelijk.. nou dat was het wel voor deze x mzl, wouter
Link naar reactie
[quote:5ffde123db]wat ik op dit moment in vind zijn sites zonder tabellen en frames en dat je heel duidelijk kan zien dat het gestyled is met css[/quote:5ffde123db] Dat kan je niet zomaar ff zien, tenzij je bijv boxes voorziet van borders die niet allemaal evenredig in kleur zijn. Is overigens niet de bedoeling dat we hier over CSS vs tabellen gaan hebben hoor [hoewel dat ook wel kan opzich], dit is gewoon een algemeen kletstopic over webdesign, of [en dit is gewaagd] onder 'webdesigners' onder elkaar. Lekker over design kletsen is er hier over het algemeen niet bij, men geeft alleen antwoord op vragen die er zijn, en dat strandt soms in 'wellus-nietus discussies' over kladblok vs een [echte :D ] [html-]editor, tabellen vs css, etc etc, en dat wil ik eik een beetje tegengaan. Ook elkaar wat beter leren kennen, en de die hard forummers hier ook een alternatief bieden tegenover die geeikte vraag-antwoord topics.
Link naar reactie
is wel een leuk idee Phrea . iets in de trent van www.sitechecks.nl of toch meer ideeen uitwisselen. zomaar zeggen "dat vind ik niet kunnen" zoals wouterwouter2 nu begonnen is vind ik eigenlijk niet leuk en ook een beetje nutteloos, smaken verschillen nietwaar? Ik zou best wat meer willen horen over hoe andere omgaan met de keuze van kleuren, ook al is dat ook een kwestie van smaak, er zijn vast ook wel handreikingen voor kleurkeuze op het web. Niet websafe, dat bedoel ik niet, maar de combinaties van de diverse kleuren... ben benieuwd...
Link naar reactie
[quote:2a9d555b41="Phrea"]Lekker over design kletsen is er hier over het algemeen niet bij, men geeft alleen antwoord op vragen die er zijn, ... Ook elkaar wat beter leren kennen, en de die hard forummers hier ook een alternatief bieden tegenover die geeikte vraag-antwoord topics.[/quote:2a9d555b41]Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, want dat mis ik hier óók: je leert elkaar niet echt kennen bij de vraag->antwoord -topics. Als het een beetje off-topic dreigt te gaan naar nieuwe\andere onderwerpen, dan zijn de mods er om op de vingers te tikken (niet persoonlijk bedoeld mods :wink:, maar ik denk dat juist door off-topic het een betere hechtere community wordt, maar dat is enkel mijn mening). Daarom reageer ik ook niet ze veel op topics: Alleen als de discussie\probleem of de vraag intressant\leuk vind reageer ik. [quote:2a9d555b41="wouterwouter2"]wat ik op dit moment in vind zijn sites zonder tabellen en frames en dat je heel duidelijk kan zien dat het gestyled is met css: [/quote:2a9d555b41]Duidelijk kan zien? Dat hoeft volgens mij niet, zie bijvoorbeeld een [url=www.jm-deuren.nl]site[/url] waar ik nu mee bezig ben. IMHO zou je niet direct zeggen dat het conform XHTML1.1 en CSS is. Het is volgens mij op dit moment echt een 'modeverschijnsel' om alles zo strak en zonder poespas er uit te laten zien, na een periode van alles 3D of zoveel mogelijk beweging in een site. Men wil volgens mij nu gewoon rust op een site en zoveel mogelijk de focus op het product/dienst leggen, want dit is wat er verkocht moet worden en wat de site bestaansrecht geeft. -Rémy
Link naar reactie
[quote:9a11e6c28a="Remytje"]Het is volgens mij op dit moment echt een 'modeverschijnsel' om alles zo strak en zonder poespas er uit te laten zien, na een periode van alles 3D of zoveel mogelijk beweging in een site. Men wil volgens mij nu gewoon rust op een site en zoveel mogelijk de focus op het product/dienst leggen, want dit is wat er verkocht moet worden en wat de site bestaansrecht geeft. -Rémy[/quote:9a11e6c28a] ben ik 't eigenlijk wel mee eens. ik denk dat je daaraan wel kan koppelen dat designers/velopers erg veel aandacht schenken aan de achterliggende techniek. en dat het uiteindelijke design daardoor op de achtergrond raakt. (designers zijn in erg veel gevallen weinig origineel meer en volgen puur de trend die tweee jaar geleden gezet is..) als ik heel eerlijk ben vind ik dat er de laatste tijd erg weinig vooruitgang is geboekt vanuit het gebruikersoogpunt. gebrek aan implementatie van accessability (voor bv. blinden), unieke styling (herkenbaarheid voor klanten, elke site zou door elk willekeurig bedrijf gemaakt kunnen zijn..), experimentele navigatie (zoeken naar nieuwe layout, interactiviteit) etc.. ff afsluiten met een vraag :p a| zou dat zijn omdat webdesign momenteel 'optimaal' is? b| omdat er onder de webdesigners een algeheel gebrek is aan inspiratie? c| of omdat de designers zich teveel laten overrompelen door developers (development), waardoor er weinig interesse is in design in z'n algemeenheid? (e)
Link naar reactie
[OT] Hihi, wat een grap he, er zijn er zoveel die dit hebben gemist. Ik denk dat dit als een soort topic door zal lopen zoals zoveel topics: deel zoveel, en gewoon doorlullen. Dat was de bedoeling, ff onder elkaar, geen gezeik met antwoorden moeten geven als je op dit forum komt, maar ook ff relaxed kunnen ouwehoeren over alles wat ons nou bezighoudt. Overigens mogen we niet teveel off-topic raken, zoals al is aangegeven door een mod, dus we moeten het wat ontopic houden en toch ook gezellig hebben hier. Ik vind dat we een beetje een community-gevoel moeten krijgen hier, iets wat we zolang hebben gemist. Daardoor blijft ons gevoel bij dit forum ook bestaan, we zullen niet alleen ff checken op vragen hier en dan verder ergens anders gaan ouwehoeren, nee, dat kan nu ook hier, en dat houdt de community een beetje hecht. :) Hihi, tot zover weer mijn geheel OT post, maar denk dat het in dit topic wel mag van de mods, eindelijk een plekje voor ons om te ontspannen en daarmee ons mee betrokken te voelen tot het forum, wat wij zo lief hebben. :D
Link naar reactie
[quote:5e10f79634="eazy"]'lo phrea, 'lo teach :) 's weer te lang geleden he ;)[/quote:5e10f79634] Ja idd, waar was je al die tijd stouterd ! :D We zijn je niet vergeten hoor, geweldig dat je juist in dit topic weer ff wat post, zo hoort het! Een draad als deze houdt de community bijeen, geweldig!! :D
Link naar reactie
ik denk juist dat het "fout" gaat doordat developers en designers niet op de juiste manier met elkaar communiceren. Ideeën komen niet over of kunnen uit tijdgebrek niet meer geimplemeteerd worden. Verder zijn er grijze gebieden zoals accessability (aural style sheets enzo) valt dat onder design of development? En daardoor wordt het al gauw "vergeten". En je moet ook niet vergeten dat er ondertussen weinig nieuws onder de zon is in designland. Alles is al eens een keer gedaan. Dus idd is de orginaliteit ver te zoeken. Vergelijk het maar met auto's; die zien er ook allemaal hetzelfde uit. t.
Link naar reactie
'alles is al gedaan' vind ik zo'n dooddoener, ja, tuurlijk is dat waar en kan ik dat moeilijk tegenspreken, - wat er is is er tenslotte al -, maar dat wil geenszins zeggen dat er geen ruimte is voor nieuwe dingen! datzelfde geldt dus voor 'nieuwe ontwikkelingen'. proggies hebben hun beperkingen, ja, maar ik zie zo heeeeel af en toe echt wel vette en bruikbare experimenten op het gebied van navigatie en visualisatie. (varianten op dropdownmenu's, aangeven van _levels in een site etc..) jammergenoeg zie je dit vrijwel nooit terugkomen in commerciële sites. wat betreft accessability denk ik echter eerder dat dat een gebrek is aan kennis (of tijd en geld om in die kennis te steken) bij zowel webdev als webdes. dat is jammer, want hierin valt nog een hoop te doen. en is zeker een grote kans voor webdesign bedrijven om zich te onderscheiden.. en wat betreft de creativiteit, denk ik dat je wel gelijk hebt. ik denk dat dat gebrek aan communicatie wel te wijten is aan een gebrek aan communicatieve vaardigheden en overredingskracht van de designers. (of aan de andere kant, gewoon gemak..... in welk geval die mensen per direct zouden moeten stoppen vind ik ;) ) hoe dan ook, zullen de designers onder ons duidelijk moeten maken dat development een tool is en design je output naar de gebruiker toe. en daarmee voor de gebruiker hét belangrijkste element. (e) ps. auto's zien er echt niet hetzelfde uit :) alfa != ford != citroen != audi ja, door de overkoepelende org's is er weinig verschil tussen skoda, vw en audi bv, maar de peugeot, fiat en ford org's hebben binnen hun organisatie weldegelijk vernieuwende en unieke styling.
Link naar reactie
Ok, ben ik ff weg, gaat iedereen gelijk offtopic posten... :D Goed, hier de late night reactie van mij... (Ben student, ben vrij, ben net uitgeweest) Ik denk dat het gebrek aan vernieuwing vooral is te wijten aan een gebrek van kennis. Enerzijds heb je de oude rotten in het vak, die momenteel nog steeds de vernieuwende designers zijn, anderzijds de groeiende groep van standards compliant designers. Met name de laatste groep heeft nog niet het experimenterend vermogen dat je van ze wil verwachten of het is misschien wel een chronisch gebrek aan kennis op hun vakgebied. Te vaak blijft het bij de blokken van de block elements van HTML, en dat is toch op z'n minst jammer te noemen (iets waar ik me ook schuldig aan maak). Daarom juich ik initiatieven als de [url=http://www.csszengarden.com/]CSS Zengarden[/url] ook toe. "Alles is al gedaan" gaat wat mij betreft dan ook niet op, er is zich juist een compleet nieuwe markt aan het ontwikkelen. Wel vind ik dat mensen meer moeite mogen doen om sites toegankelijk te maken, maar ik geloof dat dat voor de meesten van jullie niet als een verrassing zal komen. Overigens wil ik Phrea ff een schouderklopje geven, een topic als dit is idd één van de dingen die dit forum mist. Een beetje meer samenhang kan geen kwaad, hoewel ik toch niet geloof dat het hier zo slecht gaat. Er zijn hier regels op het forum, en daar dient men zich aan te houden. Zo simpel is het. Goed, mensen, een hele fijne dag gewenst en tot snel, - Bas
Link naar reactie
[quote:58e1afa231]Goed, hier de late night reactie van mij... (Ben student, ben vrij, ben net uitgeweest) [/quote:58e1afa231] Komt ie thuis van het uitgaan, gaat ie COMPUTEREN! Ga als ieder rechtgeaard student lekker tellsell kijken man :) [b:58e1afa231]ONTOPIC:[/b:58e1afa231] OK waar ik me aan erger is dat iedere jan malloot zichzelf een webdesigner noemt [i:58e1afa231](en in niet eens zo zeldzame gevallen gruwelijke prijzen rekent)[/i:58e1afa231] maar met een zutsite komt waar de honden geen brood van hebben gegeten, credits nemen waar er geen credits zijn [i:58e1afa231](forum opgezet, frontpage gebruikt, template gekocht etc.)[/i:58e1afa231] Het zou hetzelfde zijn als iemand zijn tuin laat verwoekeren en zichzelf een landschapsarchitect noemt.... brrrr. En dan WEL zwaar gepikeerd zijn als je kritiek... affijn. My 2 ct.
Link naar reactie
Inprinciepe ben ik ook geen Designer. Ik maak leuk websites. En dat doe ik op m'n eigen manier. Maar ik denk dat je je zelf pas Designer kan noemen als je met iets totaal nieuws komt. En geef toe de meeste mensen gaan voor zij een website maken eerst even inspiratie op doen bij andere sites. (ik zelf ook) Dus Jah Designer of niet. Zolang je zelf maar tevreden bent of niet Even een vraagje erbij [url]http://www.funnysms.nl[/url] Heb er gister een nieuw design opgezet en nieuwe content. Wat vinden jullie er van/ of wat vinden jullie er niet van. Gegroet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...