Ga naar inhoud

prijs voor een website?

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om binnenkort een zelfstandig [b:5916243eb7]bij[/b:5916243eb7]beroep te beginnen... En wel op het Internet... Websites maken voor bedrijven, vzw's (evt. particulieren). Mijn grote kwaliteiten liggen niet op het vlak van design (hoewel ik daar wel mijn mannetje kan staan) maar op gebied van programmeren... Hoeveel mag ik aan een klant vragen voor een site van middelmatige grootte, gekoppeld aan een databank (dus mogelijkheid tot vlot updaten, gebruik van paswoorden, forums, polls...)?
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:d6165dfcfa="swiers"]Al kan je nog zo goed programmeren, een site verkoop je met z'n uiterlijk.[/quote:d6165dfcfa]Complete sites wel ja, maar onderdelen daarvan niet. Je kunt beter zorgen dat je in de picture komt bij een webdesign bedrijf en dat zij jou de scripting (en dus geen programmeren) laten verzorgen. Maar bij zoiets speelt wat geluk een grote rol... Denk trouwens niet dat je met wat kennis van PHP tegenwoordig nog geld kunt verdienen, de halve wereld kent al PHP. Je zult dus moeten zorgen dat je er extreem goed in wordt en dat nog kan bewijzen ook (via een portfolio of zo).
Link naar reactie
[quote:5f3a09bad5="Aerypton 2"][b:5f3a09bad5]Als je eens wil zien wat ik al gemaakt heb...[/b:5f3a09bad5] op [url]www.aerypton.be[/url] vind je mijn website, met een klein portfolio... Vooral aan de cursus internet vind ik veel gewerkt. (Voor jullie 8) : gebruikersnaam en paswoord 'computertotaal')[/quote:5f3a09bad5] Waarom staat daar een link naar het computer!totaal forum? Zo lijkt het net alsof jij dat forum gemaakt hebt. Niet echt de bedoeling denk ik
Link naar reactie
[quote:30c2b1f038="Aerypton 2"]Bill, puur om mezelf te kunnen inschatten: hoeveel procent van die halve wereld kan een goedwerkend, gebruiksvriendelijk, makkelijk aan te passen (of uit te breiden) forum maken? 30%? 50%? 70%?[/quote:30c2b1f038]Duizenden mensen kunnen dat. Iedereen die tegenwoordig met een website bezig is, gebruikt ongeveer PHP. Meestal zijn ze nog niet eens 15 ook ;) Maar anyways: waar is dat "geweldige, gebruiksvriendelijk, makkelijk aan te passen forum"? Dan zal ik eens loeren ;)
Link naar reactie
[quote:28fde89f18="swiers"]jaloers op de nieuwe generatie bill? :) :P :wink:[/quote:28fde89f18]Hell no, maar ik baal ervan dat ze altijd zo'n grote mond hebben dat ze kunnen programmeren, terwijl ze alleen een gastenboek in elkaar kunnen zetten. Ze weten niet eens het verschil tussen programmeren en scripten :roll: En als je tegen mij zegt "de nieuwe generatie" voel ik me zo oud: niet meer doen dus ;)
Link naar reactie
[quote:a344d8f536]Ze weten niet eens het verschil tussen programmeren en scripten[/quote:a344d8f536] Ik ook niet, ...nou, laat ik het anders zeggen...wat is 'scripten' eigenlijk? Voor het gemak neem ik maar even aan dat het het schrijven van een script is. En een script is volgens mij een stukje programma. Nou, dan komt scripten dus dicht in de buurt van programmeren.
Link naar reactie
[quote:ab9f7670de="E gozeling"]Volgens mij is het scripten, bijvoorbeeld JavaScript, nog steeds een ander programma nodig om het uit te voeren (browser), terwijl bij programmeren je eigens progjes maakt. Klopt dat idee?[/quote:ab9f7670de] Volgens dat principe is een HTML-paginaatje schrijven dus ook scripten? :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...