anoniem Geplaatst: 3 oktober 2002 Delen Geplaatst: 3 oktober 2002 Ik ben van plan om binnenkort een zelfstandig [b:5916243eb7]bij[/b:5916243eb7]beroep te beginnen... En wel op het Internet... Websites maken voor bedrijven, vzw's (evt. particulieren). Mijn grote kwaliteiten liggen niet op het vlak van design (hoewel ik daar wel mijn mannetje kan staan) maar op gebied van programmeren... Hoeveel mag ik aan een klant vragen voor een site van middelmatige grootte, gekoppeld aan een databank (dus mogelijkheid tot vlot updaten, gebruik van paswoorden, forums, polls...)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2002 Als je eens wil zien wat ik al gemaakt heb... op [url]www.aerypton.be[/url] vind je mijn website, met een klein portfolio... Vooral aan de cursus internet vind ik veel gewerkt. (Voor jullie 8) : gebruikersnaam en paswoord 'computertotaal') Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 Al kan je nog zo goed programmeren, een site verkoop je met z'n uiterlijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 [quote:d6165dfcfa="swiers"]Al kan je nog zo goed programmeren, een site verkoop je met z'n uiterlijk.[/quote:d6165dfcfa]Complete sites wel ja, maar onderdelen daarvan niet. Je kunt beter zorgen dat je in de picture komt bij een webdesign bedrijf en dat zij jou de scripting (en dus geen programmeren) laten verzorgen. Maar bij zoiets speelt wat geluk een grote rol... Denk trouwens niet dat je met wat kennis van PHP tegenwoordig nog geld kunt verdienen, de halve wereld kent al PHP. Je zult dus moeten zorgen dat je er extreem goed in wordt en dat nog kan bewijzen ook (via een portfolio of zo). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 Bill, puur om mezelf te kunnen inschatten: hoeveel procent van die halve wereld kan een goedwerkend, gebruiksvriendelijk, makkelijk aan te passen (of uit te breiden) forum maken? 30%? 50%? 70%? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 als het over php gaat zullen er wel een hoop zijn. php is echt een simpele taal. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 asp is toch niet veel moeilijker? :-? nu ik mijn forum in php gemaakt heb is het niet zo erg veel werk om dat om te zetten naar asp. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 [quote:5f3a09bad5="Aerypton 2"][b:5f3a09bad5]Als je eens wil zien wat ik al gemaakt heb...[/b:5f3a09bad5] op [url]www.aerypton.be[/url] vind je mijn website, met een klein portfolio... Vooral aan de cursus internet vind ik veel gewerkt. (Voor jullie 8) : gebruikersnaam en paswoord 'computertotaal')[/quote:5f3a09bad5] Waarom staat daar een link naar het computer!totaal forum? Zo lijkt het net alsof jij dat forum gemaakt hebt. Niet echt de bedoeling denk ik Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 www.surfboard.nl heb ik ook niet gemaakt. :roll: Het zijn gewoon twee sites die ik zeer veel gebruik en dus iedereen aanraad! Wijzen alle links op jouw site naar sites die je zelf gemaakt hebt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 neen maar ik maak een duidelijke indeling en zeg niet 'kijk dit is mijn site en daar staat vanalles wat ik gemaakt heb' als je een portfolio site wilt maken, maak dan ook een duidelijke afgebakend stukje met jouw werk en een aparte pagina met links want zoals het nu is, is het tamelijk onduidelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 Staat ergens op die hele pagina dat ik die sites gemaakt heb? Staat er ergens het woordje portfolio? Enkel hier op dit forum heb ik gezegd dat op die pagina links staan naar eigen werk. En hier weet men wel dat ik dit forum niet gemaakt heb hoop ik... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 [quote:30c2b1f038="Aerypton 2"]Bill, puur om mezelf te kunnen inschatten: hoeveel procent van die halve wereld kan een goedwerkend, gebruiksvriendelijk, makkelijk aan te passen (of uit te breiden) forum maken? 30%? 50%? 70%?[/quote:30c2b1f038]Duizenden mensen kunnen dat. Iedereen die tegenwoordig met een website bezig is, gebruikt ongeveer PHP. Meestal zijn ze nog niet eens 15 ook ;) Maar anyways: waar is dat "geweldige, gebruiksvriendelijk, makkelijk aan te passen forum"? Dan zal ik eens loeren ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 [quote:cb5c2d18a7]Duizenden mensen kunnen dat. Iedereen die tegenwoordig met een website bezig is, gebruikt ongeveer PHP. Meestal zijn ze nog niet eens 15 ook [/quote:cb5c2d18a7] jaloers op de nieuwe generatie bill? :) :P :wink: [/quote] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 [quote:28fde89f18="swiers"]jaloers op de nieuwe generatie bill? :) :P :wink:[/quote:28fde89f18]Hell no, maar ik baal ervan dat ze altijd zo'n grote mond hebben dat ze kunnen programmeren, terwijl ze alleen een gastenboek in elkaar kunnen zetten. Ze weten niet eens het verschil tussen programmeren en scripten :roll: En als je tegen mij zegt "de nieuwe generatie" voel ik me zo oud: niet meer doen dus ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 [offtopic]yep de jongeren zijn niet op hunne bek gevallen en ik zal het woordje generatie achterwege laten :)[/offtopic] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2002 [quote:a344d8f536]Ze weten niet eens het verschil tussen programmeren en scripten[/quote:a344d8f536] Ik ook niet, ...nou, laat ik het anders zeggen...wat is 'scripten' eigenlijk? Voor het gemak neem ik maar even aan dat het het schrijven van een script is. En een script is volgens mij een stukje programma. Nou, dan komt scripten dus dicht in de buurt van programmeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2002 Volgens mij is het scripten, bijvoorbeeld JavaScript, nog steeds een ander programma nodig om het uit te voeren (browser), terwijl bij programmeren je eigens progjes maakt. Klopt dat idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2002 [quote:4ac6e3465d]terwijl bij programmeren je eigens progjes maakt.[/quote:4ac6e3465d] Jaja, dus als ik in notepad een programma schrijf dan werkt dat gewoon, daar heb ik verder niets bij nodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2002 [quote:ab9f7670de="E gozeling"]Volgens mij is het scripten, bijvoorbeeld JavaScript, nog steeds een ander programma nodig om het uit te voeren (browser), terwijl bij programmeren je eigens progjes maakt. Klopt dat idee?[/quote:ab9f7670de] Volgens dat principe is een HTML-paginaatje schrijven dus ook scripten? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2002 Ik heb nu zo het idee dat mijn beeld van programmeren/scripten niet klopt, weer wat geleerd. Maar wat is het dan? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen