Ga naar inhoud

[CSS] Tabel, background image cropping tegengaan

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb voor een site een menustructuur met 1 column en een x aantal rijen, waarin ik plaatjes als achtergrond heb ingesteld. Die plaatjes staan in de CSS: [code:1:562dbf34db] td { background-image:url(plaatje.jpg); background-repeat:no-repeat; }[/code:1:562dbf34db] Nu is mijn probleem als volgt: De table staat in het linker menu frame, dat op % is ingesteld, ivm resolutiecompatibiliteit. De table schikt ook netjes in, alleen het plaatje wordt geclipt, terwijl ik liever heb dat de width percentueel wordt aangepast zodat hij in zijn geheel alleen maar smaller wordt. Moet ik dit in de CSS aanpassen of in de HTML?
Link naar reactie
[quote:a9f2306c1b]alleen het plaatje wordt geclipt, terwijl ik liever heb dat de width percentueel wordt aangepast [/quote:a9f2306c1b] kan me niet voorstellen dat je dat echt wilt, maar goed. Volgens mij kan dat niet zonder meer. Je zou het plaatje los (absoluut) kunnen neerzetten en als de browser dan geresized wordt met javascript de breedte aanpassen.. een goede manier in css en html is er niet voor volgens mij
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...