anoniem Geplaatst: 27 augustus 2002 Delen Geplaatst: 27 augustus 2002 De vraag luidt: Hoe kan ik een scrollbar in me website krijgen om bijvoorbeeld een lap tekst te kunnen scrollen zonder dat de rest van de flash site verplaatst. scrollbar staat al bij components maar dan nog werkt het totaal niet nog geen actions enzo niks. Zouden jullie mij meer kunnen uitleggen?? Alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2002 ok, die is inderdaad wel lastig. Men neme een tekstfield. Je sleept de component erop.. je bent klaar Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2002 ja en vervolgens blijft de scrollbar grijs en werkt die niet. kan je een iets duidelijkere uitleg geven ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2002 Sorry heb de fout al ontdekt. Ik hield in dat textfield de s ingedrukt i.p.v. dat ik voor elke nieuwe regel een enter gaf beetje slordig van me :S Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2002 Zouden jullie hier wat meer informatie over kunnen geven? Want ik probeer ook een tekst scrollend te maken, maar het lukt nog niet echt. Ik heb nu een tekstveld, op dynamic text en multiline, verder heeft het de variabele Test. Ik heb een knop gemaakt met de volgende code erin: Test.scroll = 4 Als ik nu in het tekstvak een kleine tekst heb van 5 regels, en ik druk op de knop dan gaat hij keurig naar de volgende regel toe. Maar toch is dit nog niet wat ik wil. Ik wil namelijk een grote tekst erin hebben van anderhalf a4tje tekst. Dit gaat echter fout. Hij versprinkt dan niet meer naar regel 4. Komt dit omdat dit niet met enters gescheiden is van regels? Tevens wil ik zelf kunnen instellen hoeveel er van het textveld zichtbaar is. Nu wordt er maar een klein vierkantje text weergegeven. Ik gebruik trouwens Flash 5. Ik begrijp dat fr4ggie een andere versie gebruikt aangezien hij een scrollbalk heeft. Zit die ook in mijn versie?? Heb hem niet kunnen vinden namelijk :o Alvast bedankt, Wouter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2002 die zit niet in jouw versie. In flash 5 is een scrollbar heel wat lastiger te maken. Wellicht dat er op www.flashfreaks.nl of anders op www.flashkit.com wel een goed voorbeeld staat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2002 Ben al wezen kijken, maar heb nog niets (werkends) kunnen vinden. Ik modder nog wel wat verder, en anders maar geen scrollende text :cry: In iedergeval bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2002 het kan zeker wel, alleen is het wat lastiger en zal je een beetje aan de voorbeelden sleutelen. http://www.jurriaan.org/flash/gastenboek/gastenboek.fla hier staat bijvoorbeeld een werkende scroller. Het is de fla van een gastenboekje, maar of je de code voor de scrollbar eruit kunt halen.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2002 JAA, Het is gelukt! Heb er wel een dag over gedaan, maargoed. Hartelijk dank Jurriaan. Maar wat ik dus fout deed was het volgende: Ik had de tekst al gelijk in het tekstvak geplaatst en dan werkt het (niet goed). Als ik het eerst in een tekstfile zet en deze dan inleest werkt het verder perfect. Groeten, Wouter p.s. Volgens mij duurt het nog wel een jaar voordat ik iets dergelijks als zo'n gastenboekje maak :-? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen