anoniem Geplaatst: 20 augustus 2002 Delen Geplaatst: 20 augustus 2002 Hoe kan ik een plaatje vastzetten rechts en dan gewoon met tekst eroverheen ZONDER herhalingen van het plaatje!!! (dus niet als achtergrond->watermerk) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2002 Met css. Zie bv.: [url]http://www.bitstorm.org/edwin/cursus/css.html[/url] Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2002 zoek eens verder op no-repeat... t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2002 Dat kun jemet tabellen heel goed oplossen. Maak eerste een tabel op papier zoals je denkt dat het op het scherm ingedeeld moet worden. En maak hem dan vervolgens met je designtool. Zet in een cel die jij wilt het plaatje en de tekst er omheen. Laat ff weten of het is gelukt, desnoods via email. succes ermee Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2002 En die tekst er overheen dan? :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2002 of zelfs met layers :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2002 een tabel kan een achtergrond plaatje bevatten. In een cel kan je dan de tekst zetten. (en je moet even mijn eerdere post vergeten) t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2002 Maar als je een tabel maakt met achtergrond figuur erin, dan scrollt ie dus mee met de rest van de pagina!! Met css wou niet echt lukken want ik kreeg steeds maar deeltjes van de achtergrondfiguur!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2002 Waarom maak je dan niet een paginagroot achtergrond plaatje waarbij je de eigenlijke afbeelding rechtsboven plaatst? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2002 [quote:ea22de6c6c="henkz"]Waarom maak je dan niet een paginagroot achtergrond plaatje waarbij je de eigenlijke afbeelding rechtsboven plaatst?[/quote:ea22de6c6c] Als ik dat zou doen dan zou je dus met een andere beeldscherminstelling (640x480--->800x600) een vervorming krijgen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2002 je plaatje in een div/span knallen en die vast zetten? t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2002 Ik weet niet hoe je site eruit ziet, maar ik zou gewoon uitgaan van 800x600. Lagere res. worden vrijwel niet meer gebruikt. (Overigens snap ik niet waarom het met css niet lukt. Geef anders even een url of de code.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2002 [quote:93962776d5="henkz"]Ik weet niet hoe je site eruit ziet, maar ik zou gewoon uitgaan van 800x600. Lagere res. worden vrijwel niet meer gebruikt. (Overigens snap ik niet waarom het met css niet lukt. Geef anders even een url of de code.)[/quote:93962776d5] Omdat als je schijnbaar meerdere paragraphs hebt dat het plaatje wordt gezet in een paragraph en weer een nieuwe in een volgende paragraph en weer........ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2002 Wat zijn in vredesnaam "schijnbaar meerdere paragraphs"??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2002 [quote:43eb11cd8e="henkz"]Wat zijn in vredesnaam "schijnbaar meerdere paragraphs"???[/quote:43eb11cd8e] Kijk s in een broncode: alles wat binnen <p> en </p> staat is een paragraph. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2002 Dit kunt u het makkelijks doen denk ik via CSS (Cas Cading Stylesheets) in Dreamweaver. Hier heeft u vele mogelijkheden zoals no-repeat en positioneren, als u er niet uit komt zie op mijn page onder Tips & Tricks -> afbeeldingen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen