Ga naar inhoud

Text over een image schrijven

anoniem

Aanbevolen berichten

Goedendag mensen, Ik werk momenteel aan een website maar ik heb echter een klein instinkertje. Ik heb in plaats van een achtergrondkleur een image aan de bovenkant van me homepage geplaatst. Hoe krijg ik daar overeen nu me tekst oftewel de naam van mijn site geschreven. Als ik het gewoon met een achtergrondkleur doe kan ik er gewoon overeen typen. Graag serieuze tips om dit op te lossen aub. Alvast bedankt
Link naar reactie
Hier krijg je ALTIJD serieuze tips. Probeer eens met CSS te werken. Onderstaand een voorbeeld. Je zet zo elke tekst waar dan ook neer. Meer tekst ? Gewoon in de style uitbreiden en een divje er bijzetten. Wel steeds uniek nummeren. <html> <head> <title>Tekst overal neerzetten</title> <Style> #txtinfo1 { LEFT: 43px; TOP:58px; POSITION: absolute; z-index:1; font-family: Arial,Helvetica; font-size: 11px; font-weight:bold; color: #2F4262;} </Style> </head> <body> <DIV id=txtinfo1>Dit is de naam van mijn website</DIV> </body> </html> Olaf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...