anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 Goedendag mensen, Ik werk momenteel aan een website maar ik heb echter een klein instinkertje. Ik heb in plaats van een achtergrondkleur een image aan de bovenkant van me homepage geplaatst. Hoe krijg ik daar overeen nu me tekst oftewel de naam van mijn site geschreven. Als ik het gewoon met een achtergrondkleur doe kan ik er gewoon overeen typen. Graag serieuze tips om dit op te lossen aub. Alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 De meest eenvoudige oplossing is om dat plaatje als achtergrond te gebruiken. Dus maak het de grootte van het frame of de cel. Over een achtergrondafbeelding kun je nl. gewoon tekst zetten. Er zijn meer mogelijkheden, maar dit is denk ik de eenvoudigste. Succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2002 Hier krijg je ALTIJD serieuze tips. Probeer eens met CSS te werken. Onderstaand een voorbeeld. Je zet zo elke tekst waar dan ook neer. Meer tekst ? Gewoon in de style uitbreiden en een divje er bijzetten. Wel steeds uniek nummeren. <html> <head> <title>Tekst overal neerzetten</title> <Style> #txtinfo1 { LEFT: 43px; TOP:58px; POSITION: absolute; z-index:1; font-family: Arial,Helvetica; font-size: 11px; font-weight:bold; color: #2F4262;} </Style> </head> <body> <DIV id=txtinfo1>Dit is de naam van mijn website</DIV> </body> </html> Olaf Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2002 Een andere (niet-HTML) oplossing is gewoon je plaatje in een grafisch programma openen en daar je tekst inschrijven. Vervolgens sla je het plaatje opnieuw op... en voilà. :) (Dan kan je ook ieder lettertype evt. met schaduw en/of andere effecten gebruiken). Grtz Grimmie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2002 [quote:372b29b37a="Olaf Liflaf"]Hier krijg je [b:372b29b37a]ALTIJD[/b:372b29b37a] serieuze tips. [/quote:372b29b37a] Dussss... D. :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen