anoniem Geplaatst: 17 juli 2002 Delen Geplaatst: 17 juli 2002 Hallo Ik had een tijdje terug een post geplaatst om critisch te kijken naar onze site www.zkkf.nl nou dat deden jullie en ik heb het een en ander in orde gemaakt, betaalde webhosting, kleine thumbnails enz. Willen jullie nog eens kijken en je mening geven, niet op de inhoud maar op de layout en de snelheid enz enz. www.zkkf.nl en www.zkkf/aannemer.html Greetz Mike Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2002 Als je over de links over gaat, krijg je linksboven een tekst te zien die daar bij hoort. De eerste regel daarvan springt in. Die insprong is (naar mijn mening te groot), het staat niet in evenwicht. Nu ik toch over de links bezig ben, die zet je best aan de linker kant van het scherm. Studie heeft aangetoond dat de bezoekers linksboven beginnen te scannen als ze op een webpagina komen. Dus best de links links zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2002 [quote:4f7c8934ec="Young Crazy Fool"]Als je over de links over gaat, krijg je linksboven een tekst te zien die daar bij hoort. De eerste regel daarvan springt in. Die insprong is (naar mijn mening te groot), het staat niet in evenwicht. Nu ik toch over de links bezig ben, die zet je best aan de linker kant van het scherm. Studie heeft aangetoond dat de bezoekers linksboven beginnen te scannen als ze op een webpagina komen. Dus best de links links zetten.[/quote:4f7c8934ec] Ik ben niet onder de indruk !! zoek een prof. site designer als een serieus ondernemer bent. By the way ik ben geen designer !! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2002 [quote:d47a662230="mikezwet"]Hallo Ik had een tijdje terug een post geplaatst om critisch te kijken naar onze site www.zkkf.nl [/quote:d47a662230] Er is toen niets gezegd over de html code? :-? [quote:d47a662230="mikezwet"] Willen jullie nog eens kijken en je mening geven, niet op de inhoud maar op de layout en de snelheid enz enz. www.zkkf.nl en www.zkkf/aannemer.html [/quote:d47a662230] [b:d47a662230]Alert![/b:d47a662230] Optimized for IE. De html code barst van de fouten. O.a. "MEAT NAME" :lol: [url=http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.zkkf.nl&charset=%28detect+automatically%29&doctype=HTML+4.01+Transitional]http://validator.w3.org...[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2002 Hee Mike, Perfect, je hebt dingen geregeld! Bij welke host zit je nu? Ik dacht eigenlijk dat je het opgaf na de storm van kritiek de vorige keer... Maar: ik mis nog wat dingen: gevel.jpg bij de aannemer pagina bijv.. en bij produkten : kozijnfoto/voorpui.jpg zo zijn er meer.... kortom, beetje onzorgvuldig.... verder: Het is nog niet eccht een "geheel" maar meer een verzameling losse pagina's die volgepropt staan met tekst en plaatjes. Het is misschien zelfs wel zo dat je "te veel" probeert te vertellen over de kozijnenfabriek. mijn tips: [list:e5666c9cfa] html opschonen stylesheet gebruiken met ander lettertype structuur aanbrengen in de site navigatie aanpassen (frames & klapmenuutje?) grijze knoppen dumpen uitleg van de link op een andere plaats zetten; als ik met mijn muis rechtsonder zit ga ik niet linksboven kijken. loose het fphover applet (dat het toch niet doet ivm codebase) bitmaps zijn verboden! (route.bmp is meer dan 500KB!!) ik mis prijzen ik mis een invulformulier ik mis kleur (je wil een frisse, mooie kozijnen uitstraling) Ik mis overzicht Ik mis samenhang [/list:u:e5666c9cfa] Even serieus: begin opnieuw... Gebruik stukjes tekst en foto's van de oude site, maar hiermee verder gaan is onbegonnen werk.... Leer HTML, hou het bij één editor (oftewel: dump frontpage), maak een strak en fris design en verbaas ons.... grtzz t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2002 Het menu zou ik idd links neerzetten. Ik moest op een gegeven moment flink scrollen (naar rechts) voordat ik het menu in beeld kreeg. Ik dacht eerst dat er geen menu was, en wilde afsluiten, maar ik kreeg nog net de scrollbars in de gaten... Gebruik voor de indeling van plaatjes-tekst ook tabellen. Zelf vond ik het nogal slordig staan, dat je een plaatje kreeg waarbij tekst rechtsonder het plaatje begon... Dan zie ik de tekst liever direct links of rechts naast het plaatje. Een klein (heel klein) pluspuntje is wel dat alle contactmogelijkheden prominent in beeld verschijnen... Veel succes met het bijwerken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2002 ik vind er niet veel website aan... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2002 Ik ben het eens met alle op- en vooral de aanmerkingen. Zo'n HTML-code valt niet te beheren of te corrigeren, laat staan te lezen door mensen die de site niet gemaakt hebben :o Zo moeilijk is het toch niet om een beetje HTML te leren. Ik vind al die wysiwyg editors zo vervelend omdat ze gewoon nooit voor 100% het gewenste resultaat geven. En dan hebben we het nog niet eens over browser-compatibiliteit. Wat me het meest stoorde naast de grijze knoppen (die niet in Netscape werken wegens het ontbreken van <form>-tags... zucht), waren toch wel de thumbnail pagina's van de foto's. Het is wel heel leuk dat ze nu wat kleiner zijn, maar het klein maken van plaatjes op websites doe je niet door alleen de width en height attributes aan te passen, maar door aparte nieuwe plaatjes te maken (die dus een stuk minder diskruimte innemen en dus een stuk sneller gedownload zijn), want anders schiet je er niets mee op. De eerste foto-thumbnail pagina is 998kb!!! Erg leuk voor mensen met telefoon-internet :wink: Ik zou inderdaad een nieuwe site maken. Bedenk eerst goed welke informatie wel en welke je niet er op wilt hebben. Ga dan eens wat ontwerpen met papier en potlood, teken een soort navigatie-structuur, leer HTML, en begin dan pas met programmeren. Voor leuke effecten zoals bewegende teksten nooit en te nimmer Frontpage gebruiken (vanwege die stomme class-files die men daarvoor nodig heeft). Daarvoor zou ik animated Gifs aanraden indien die niet te groot zijn, of het zeer eenvoudige Swish, maar daarbij moet gezegd worden dat Flash-gebruikers Swish-animaties meteen herkennen en het dus ook niet zullen laten om het weer af te kraken. [ NB: Swish animaties zijn vergeleken met dezelfde animaties gemaakt in Flash ook veel groter omdat Swish van elke letter een object maakt ] Oei ik dwaal een beetje af. Nouja succes ermee. Ik hoop dat dit nog steeds als opbouwende kritiek kan worden omschreven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2002 mmm k' dacht dat het allemaal wel onder controlle was, ik hoorde van klanten en leveranciers leuke reacties enz ik ben niet van plan een hele nieuwe site te bouwen en dingen als zet de links links enz, nou ja dat valt allemaal wel mee denk. om even in te gaan op teatcher, die gaf wel een mooie critsch verhaal: Perfect, je hebt dingen geregeld! Bij welke host zit je nu? ----- direct hosting heb ik de site staan en argeweb de domeinnaam, ging allemaal lekker vlotjes en argeweb bleef sympatiek toen ik nadat ik een prijs bij hen had opgevraagt toch met de bootschap kwam om de naam naar de directhosting server te verwijzen, hehe Ik dacht eigenlijk dat je het opgaf na de storm van kritiek de vorige keer... ------ ik geef nooit op, hehe Maar: ik mis nog wat dingen: gevel.jpg bij de aannemer pagina bijv.. en bij produkten : kozijnfoto/voorpui.jpg zo zijn er meer.... kortom, beetje onzorgvuldig.... ------ ga ik nakijken, zal wel met hoofdletters staan op de server verder: Het is nog niet eccht een "geheel" maar meer een verzameling losse pagina's die volgepropt staan met tekst en plaatjes. ----- klopt, maar is niet erg, als het voor de klant maar duidelijk is dat als ze iets willen weten over de schuifpuien dat ze in de hoofdpage op schuifpuien klikken en dan wat foto's zien en wat info, verglijken enz Het is misschien zelfs wel zo dat je "te veel" probeert te vertellen over de kozijnenfabriek. ----- ik vertel liever te veel dan te weinig, en over de fabriek zelf, dat is weer eens wat anders, hiermee maken wij duidelijk dat er geen tussenhandel is bij ons waar de meeste mensen vbang voor zijn dat ze te maken krijgen met "zakkenvullers" die met een mooi pak aan in komen meten bla bla bla mijn tips: html opschonen ------ waarom precies stylesheet gebruiken met ander lettertype ----- is toch een mooi lettertyype en wat is stylesheet structuur aanbrengen in de site ----- als het maar effectief is vind ik navigatie aanpassen (frames & klapmenuutje?) ----- vind hem wel mooi, misschien verplaats ik de links naar links grijze knoppen dumpen ----- zijn juist wel makkelijk vind ik uitleg van de link op een andere plaats zetten; als ik met mijn muis rechtsonder zit ga ik niet linksboven kijken. ----- sorry heb geen plek meer, hehe loose het fphover applet (dat het toch niet doet ivm codebase) ----- klopt word ook niet meer grbruikt, maaruh doet ie het niet bij jullie??? bitmaps zijn verboden! (route.bmp is meer dan 500KB!!) ----- klopt, moet ik omzetten naar jpg ik mis prijzen ----- geven we niet, klanten komen maar hierheen of wij naar hun cvoor een offerte, tevens word het dan een prijzenslag als concurenten ook prijzen gaan neerzetten, de klanten kijken dan alleen maar naar prijzen en beordelen je daarop enz enz ik mis een invulformulier ----- haddne we, maar dan zijn we continu bezig met aanvragen van offerte's bezig, de tijd wees uit dat we er niets aan hadden, ga je zelf na , je wilt best wel weten wat iets kost, als je daarvoor alleen een mailtje hoeftte sturen doe je dat, als je langs moet gaan niet, dat filteld de echte klanten enz ik mis kleur (je wil een frisse, mooie kozijnen uitstraling) ----- ???? Ik mis overzicht ----- ???? Ik mis samenhang ----- eerder in dit stukje omschreven Even serieus: begin opnieuw... Gebruik stukjes tekst en foto's van de oude site, maar hiermee verder gaan is onbegonnen werk.... ----- lukt me nog wel hoor Leer HTML, hou het bij één editor (oftewel: dump frontpage), maak een strak en fris design en verbaas ons.... ----- frontpage heb ik nooit gebruikt, is een ballenprog, ik doe alles in kladblok of flexed html editor en gewoon met codes, niet met wysiwyg (???) Ik zal het weer gaan bekijken, hartelijk dnak voor de reacties, ps, als je nou puur als geinterresseerde klant op onze site komt vallen alle bovenstaande dingen toch wel mee Greetz Mike Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2002 buur zei waren toch wel de thumbnail pagina's van de foto's. Het is wel heel leuk dat ze nu wat kleiner zijn, maar het klein maken van plaatjes op websites doe je niet door alleen de width en height attributes aan te passen, maar door aparte nieuwe plaatjes te maken (die dus een stuk minder diskruimte innemen en dus een stuk sneller gedownload zijn), want anders schiet je er niets mee op. heb ik wel gedaan, er zijn van elke foto 2 versie's, klein en groot, de grote duurt ff jah, hehe, maar het gaat erom dat je goed kan zien wat het is en details enz ik en me vader zagen op veel site's van collega/concurenetn dat er vaak weing te zien was, sommige hadden niet eens foto's en hebben het drukker met uitleg over financierings shit, bla bla bla Vandaar veeeeel info en foto's Nogmaals bedankt, en greetz, Mike Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2002 Handig mike, die [quote] tag... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2002 gebruik ik eigenlijk nooit greetz Mike Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2002 [quote:2774812483="mikezwet"]gebruik ik eigenlijk nooit[/quote:2774812483]Wordt wel eens tijd, je post is nu niet echt leesbaar of zo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2002 Uiteraard wemelt het van de spelfouten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2002 [quote:5edef6d210="mikezwet"]buur zei waren toch wel de thumbnail pagina's van de foto's. Het is wel heel leuk dat ze nu wat kleiner zijn, maar het klein maken van plaatjes op websites doe je niet door alleen de width en height attributes aan te passen, maar door aparte nieuwe plaatjes te maken (die dus een stuk minder diskruimte innemen en dus een stuk sneller gedownload zijn), want anders schiet je er niets mee op. heb ik wel gedaan, er zijn van elke foto 2 versie's, klein en groot, de grote duurt ff jah, hehe, maar het gaat erom dat je goed kan zien wat het is en details enz [/quote:5edef6d210] Je hebt het niet bij elke foto gedaan. Ik moet nog altijd 998kb downloaden als ik die eerste fotopagina wil zien... Het werkt wel, maar efficient is anders. Overigens kan ik nauwelijks geloven dat de site zonder wysiwyg ( = "what you see is what you get" ) editor is gemaakt. Of is de "flexed html editor" die je noemt er eentje? Waar komt anders die fphover.class vandaan? FP staat toch voor FrontPage dacht ik. Ach ja, oefening baart kunst. Als de doelgroep goede reacties heeft gegeven, dan zal het allemaal wel goed zijn. Geen Netscape gebruikers in de doelgroep in elk geval :wink: En waarschijnlijk dus ook geen telefoon-internetters. Maakt niet uit, komt allemaal wel goed. Succes ermee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2002 mike, Ik wil je niet teleurstellen maar als je tips krijgt is het niet de bedoeling dat je "jouw" design verdedigd. Je moet er je voordeel mee doen; ik bekijk de site als potentiele klant. Het zuigt... trust me. (het heeft iig totaal geen profi uitstraling) Natuurlijk vind je die grijze knoppen mooi, anders had je ze er niet ingezet. Maar wij (als bezoekers) vinden ze lelijk... Voor wie maak je de site? Voor jezelf? NEE... voor je bezoekers, die je dus moet geven wat ze willen. En ga niet zitten kletsen over de editor: dit is FP en DW. Misschien heb je zelf wat aangepast, maar dat zijn dus ook de dingen die totaal niet kloppen: meat name ipv meta name twee keer body tags bijv... [code:1:a71c5b3015] </HEAD> <BODY bgcolor="#000000"> </script> <script language="JavaScript"> <!-- function MM_showHideLayers() { //v1.2 var i, visStr, args, theObj; args = MM_showHideLayers.arguments; for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) { //with arg triples (objNS,objIE,visStr) visStr = args[i+2]; if (navigator.appName == 'Netscape' && document.layers != null) { theObj = eval(args[i]); if (theObj) theObj.visibility = visStr; } else if (document.all != null) { //IE if (visStr == 'show') visStr = 'visible'; //convert vals if (visStr == 'hide') visStr = 'hidden'; theObj = eval(args[i+1]); if (theObj) theObj.style.visibility = visStr; } } } //--> </script> <style type="text/css" title="veronica"> <!-- a { font-family: Verdana, Arial; font-size: 10pt; color: #FFCC33; text-decoration: none} a:hover { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; color: red; text-decoration: underline } --> </style> <script language="Javascript"> browserAgent = navigator.userAgent; browserName = navigator.appName; browserVer = parseInt(navigator.appVersion); if (browserVer < 4) { alert (" You are using " + browserName + " v." + browserVer + ". Please download Internet Explorer or Netscape versions 4.0 or higher, for optimum performance!. "); } </script> </head> <body TEXT="#CCCCCC" LINK="#FFCC33" VLINK="#FFCC33" bgcolor="#000000" background="images/background.jpg"> [/code:1:a71c5b3015] daarom moet je de HTML opschonen.. dit is een zooitje... en dan denk ik "als je zo ook je kozijnen maakt" snap je? Je kan hier niet serieus mee voor de dag komen... mijn tip: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.zkkf.nl&charset=%28detect+automatically%29&doctype=HTML+4.01+Transitional Frames lijken in jouw geval een goede oplossing. en een stylesheet is een verzameling CSS. enneh: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=59999 punt 9.... grtzzz t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2002 In deze hele discussie zie ik maar één keer kort een opmerking over de resolutie: [quote:14f347d832="WillyF"]...Ik moest op een gegeven moment flink scrollen (naar rechts) voordat ik het menu in beeld kreeg. Ik dacht eerst dat er geen menu was, en wilde afsluiten, maar ik kreeg nog net de scrollbars in de gaten......[/quote:14f347d832] Dit vind ik toch wel heel belangrijk. Heb je geen klanten met 800x600 resolutie? Dat je 640.. weglaat, oké, maar 800..? Dit vind ik niet kunnen! Als ik verder kijk zie ik bovenstaand probleem alleen bij je homepage, dus snel gefixed lijkt mij. Verder vind ik het raar dat ik op een knop moet drukken om naar de homepage te gaan. Dat voelt niet 'natuurlijk' aan. Wat ook niet 'natuurlijk' aanvoelt is het menu aan de linkerkant (is al meedere keren vermeld). Zwart vind ik geen kleur van 'vertrouwelijk zaken doen' (staat meestal voor warez- en hackers-sites). Ik zou hier wit van maken. P.S. Met 'natuurlijk' bedoel ik dat de meeste surfers gewend zijn aan een aantal dingen op webpagina's. Als deze ineens heel anders zijn, dan moeten ze zich hierop focussen, terwijl de focus op de inhoud moet liggen en het verkrijgen van klanten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2002 Hallo ik ben toch ff een paar dingen aan't veranderen Voor de links maak een appart frame (linerkant) nu wil ik dat iemand over een link gaat dat er uitleg komt, net als bij de vorige zeg maar, Deze uitleg moet dan in het andere frame komen, hier de link http://www.zkkf.nl/indexnieuw.html het linkerframe met de links : inhoud.html het rechtframe waar de pagina's op worden weergevens : welkom.html een voorbeeld link in het linkerframe: <LI><a href="schuifpui.html" target="hoofdscherm" onMouseOver="MM_showHideLayers('document.layers[\'schuifpui\']','document.all[\'schuifpui\']','show')" onMouseOut="MM_showHideLayers('document.layers[\'schuifpui\']','document.all[\'schuifpui\']','hide')"> Hef-Schuifpuien</a></LI> en dan zou deze verwijzing in het rechtframe moeten komen maar hoe, nu is ie zo: <div id=<a href="inhoud.html/schuifpui"> style="position:absolute; target:welkom.html; width:300px; height:60; z-index:4; left: 0px; top: 20px; visibility: hidden"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"> <dd> Modern, practisch, degelijk, in alle soorten en maten, 2,3 of 4 delig. Tevens het verglijk met de lichte en goedkope schuif-kieppui</font></dd> </div></a> ik hoop dat jullie me kunnen helpen mvg Mike Zwetsloot ps bijkomend voordeel is nu ook dat mijn teller niet telkens weer een bezoeker registreet als deze alleen maar terugkeert naar de hoofdpagina is trouwens ook irri dat je niet makkelijk kan zien waar die index nu is gebleven van links, daarom zet ik die altijd in een frame links Thanxx, Greetz Mike Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2002 Nee. Nu barst het van de javascript errors. Ik geef het op... Wat is dit nou weer voor regel: [quote:c73c032024] <div id=<a href="inhoud.html/schuifpui"> style="position:absolute; target:welkom.html; width:300px; height:60; z-index:4; left: 0px; top: 20px; visibility: hidden"><font color="#FFFFFF" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"> <dd> Modern, practisch, degelijk, in alle soorten en maten, 2,3 of 4 delig. Tevens het verglijk met de lichte en goedkope schuif-kieppui</font></dd> </div></a> [/quote:c73c032024] Werkt niet hoor! Kijk dat bedoelen we dus met HTML-code opschonen. Het is echt onleesbaar, dus als je dan wat wilt gaan veranderen of verbeteren, dan weet je niet waar je moet zijn, en is een fout snel gemaakt. In een grijs verleden heb ik nog wel eens informatica gestudeerd en tijdens de C++ lessen werd er echt op getimmerd dat je programma-code goed was opgemaakt en gestructureerd was opgesteld. Ook al werkte je programma goed - als de opmaak slecht was, kreeg je toch onvoldoende. En terecht! Oja, nog even dit: [quote:c73c032024] onMouseOver="MM_showHideLayers [/quote:c73c032024] MM staat voor MacroMedia. Komt uit DW gok ik. Nogmaals het volgende advies. Je hoeft er niet naar te luisteren hoor, maar het zou wel handig zijn, denk ik: Probeer in het begin nog niet van die rare DHTML truukjes uit met <div> tags en zo. Daar moet je toch echt wat meer ervaring voor hebben. Probeer het liever met (KLEINE) animated gifs of zoiets als Swish (zie mijn vorige bericht). Succes ermee, we komen er wel (hoop ik) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2002 Hey Ik heb de site wat opgefrist, alle html een beetje "netjes" gemaakt, en op de pagina een linkerframe gemaakt die er al;tijd blijft staan, dat was wel irri, dat als je bv op schuifpuien klikte dat dan de hele navgatie wegwas Ik heb tevens een invulform gemaakt, zou iemand die ff willen invullen om te testen want ik heb geen outlook Barst maar weer los, MvG Mike Zwetsloot ps laat dat van die uitleg bij een link maar zitten, wat ik eerder deze reeks posts vroeg Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen