Ga naar inhoud

waarmee een website maken?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik gebruik zelf al jaren de coffeecup html editor; een tekst editor. Het is een soort van homesite kloon en ik kan er ondertussen mee lezen en schrijven. dreamweaver wil ik ook wel eens gebruiken als ik met veel geneste tabellen of veel "show/hide" layers werk; dan neemt DW me veel werk uit handen. Het "snelle" aanpas werk (tikfoutje, border-dikte, pixeltje opschuiven) is meestal kladblok werk. grtzz t. ps, ik kan me voorstellen dan DW voor "beginners" nogal overweldigend over kan komen.... geef jezelf gewoon een beetje tijd of volg een tutorial
Link naar reactie
[quote:dd871f04a2="Jurriaan R"]Dit is dus volgens mij een vraag die in een stickey topic kan. Zoiets van: [..] En ik weet nog wel meer onderwerpen..[/quote:dd871f04a2]Klopt, we moeten nog steeds een soort webdesign (en webproggen net zo goed) FAQ maken, mail me even je ideeën, dan hoeven wij minder na te denken ;)
Link naar reactie
[quote:c4f5163de0="Boei"]Ik weet niet wat jouw kennis van HTML is, maar anders zou ik persoonlijk Kladblok gebruiken. Leer je namelijk het nauwkeurigst werken, aangezien een tikfoutje er wat moeilijker te achterhalen is.....[/quote:c4f5163de0] Daar werk je dus NIET nauwkeurig mee.. Lettertype is irritant en er wordn geen kleurtjes gebruikt.. Ik raad je iig UltrEit aan www.ultraedit.com
Link naar reactie
[quote:f26a287a32="triloxigen.nl"] Daar werk je dus NIET nauwkeurig mee.. Lettertype is irritant en er wordn geen kleurtjes gebruikt.. [/quote:f26a287a32] Je moet een programma niet gebruiken om z'n wel of niet mooie lettertype en of er kleurtjes in voorkomen ja of nee. Het gaat erom of het functioneel is en of je er van leert. De ervaring leert dat velen een site maken mbv prachtige programma's, maar amper weten wat ze aan het doen zijn. Het is wel mooi dat zo'n editor je fouten eruit haalt, maar nog mooier is het als je probeert geen fouten meer te maken. En als je dus Kladblok gebruikt en je een paar keer rot gezocht hebt waar het lullige tikfoutje zit, leer je nauwkeuriger te werken. Dat bedoelde ik dus. Maar goed, dat is persoonlijk en wil absoluut niet zeggen dat er geen goede editors bestaan, laat staan dat je ze niet mag gebruiken. Ieder z'n eigen favoriet.
Link naar reactie
Hij heeft wel gelijk. Ik heb ook ultra-edit gebruikt, maar die heeft geloof ik een 30 dagen trail. Wat je ook kunt doen is Crimson Editor gebruiken, daar moet je ff naar zoeken op [url]www.downloads.com[/url]. Die "ken" ASP, Java(script), CSS etc. Je kunt er alleen niet mee debugger, maar je ziet de fouten dus al aan de veranderende kleurtjes. Verder heeft hij 1 groot voordeel boven kladblok, en dat is NL [color=blue:51285f2129]regelnummering[/color:51285f2129] (of zeg ik nou weer iets erg blonds....) :wink:
Link naar reactie
Ik gebruik zelf ook Dreamweaver en dat werkt wel handig als je het eenmaal doorhebt. Het is echt geduld hebben en een tutorial of lesson volgen. Het kan ook helpen als een kennis van je het ff uitlegt. Andere programma's van Macromedia komen ook erg overweldigend en ingewikkeld uit, maar het valt wel mee als je het eenmaal doorhebt. Zeker voor een beginner die geen zin heeft om alle scripts helemaal te gaan typen. Later is het wel nodig om deze scripts te gaan leren, wanneer je een php of een java wilt gebruiken. :-? Wanneer je Dreamweaver wat overzichtelijker wilt maken kun je alle werkbalken sluiten op de objects en properties na. Ook handig om mee te beginnen is frames, dit werkt eenvoudiger dan layers. Succes!
Link naar reactie
Ik heb altijd al het kladblok gebruikt en dat blijf ik ook doen! Ik vind dat je soms door zelf je pagina's te schrijven meer kan dan met zo'n editor! En het heeft m'n kennis van html enorm vergroot en binnenkort ga ik aan php beginnen, dus er gaat nog een hoop bijkomen :wink: Maar voor mij is het kladblok echt ideaal!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...