Ga naar inhoud

Iframe


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een iframe hebben die dynamisch m.b.t. de pagina die word weergegeven in dit frame. Hier is de code: [color=red:c0bf1d1a4d]<DIV align=center> <!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan TAG="XBOT" --> <IFRAME name=main src="http://www11.brinkster.com/ktropolis/sitenews/news.asp" frameBorder=0 width="100%" height=1100> <!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan --> <!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan TAG="XBOT" --> </IFRAME> <!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan --> </DIV> [/color:c0bf1d1a4d] Zoals te zien is is de breedte (width) dynamisch 100% dus. Maar nu moet ik iedere keer de hoogte (heigth) instellen met pixels, 1100 dus. Ik zou dit ook graag dynamisch willen maken. Hier bedoel ik dus mee zonder scrollbars. Ik heb al geprobeerd om dit ook te proberen met heigth=100%, maar ik krijg dus scrollbars. Weet iemand hiervoor een oplossing? Thanx Kijk hier op mijn site om te zien hoe het werkt met [color=red:c0bf1d1a4d]height=1100[/color:c0bf1d1a4d] [url]http://www.freecfm.com/k/ktropolis/index.htm[/url]
Link naar reactie
Volgens mij kan dat nooit: zowel de breedte als de hoogte dynamisch maken. De informatie de je op je site zet, moet toch ergens heen kunnen? Ik bedoel, als je de site met een kleiner scherm bekijkt, moet de info dus naar onderen door kunnen lopen en krijg je dus een scrollbar. Die scrollbar kun je ook wel uitschakelen, maar hoe kan je dan de rest van de info lezen? Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb, anders moet je ff iets duidelijker aangeven waar het probleem zit. PS. Is overigens wel een strakke site!!!
Link naar reactie
Ja sh*t daar had ik niet aan ged8, daar heb je wel gelijk in. Misschien moet ik het dan toch maar met coldfusion of asp doen. Ik heb geen ervaring met coldfusion, maar met asp moet het wel kunnen lukken. Maar ik ben wel bang dat ik dan redelijk vaak mijn bandbreedte van brinkster overschrijd :( thanx, maar als iemand nog een ideetje heeft voor het "includen" van een htmlpagina in een htmlpagina dan waardeer ik dat zeer.
Link naar reactie
[color=red:c44514bc20]Boei[/color:c44514bc20], je hebt gelijk maar nu moet ik iedere keer als ik mijn pagina update het iframe gedeelte veranderen. oftewel de [color=red:c44514bc20]height[/color:c44514bc20] aanpassen. Misschien ben ik lui 8) maar er meot toch een manier zijn die dit overbodig maakt. En die oplossing kan alleen maa rin dynamische pagina's liggen, met extensie zoals *.cfm, *.asp, *.php Of denk ik nu verkeerd. Enne [color=red:c44514bc20]Dummetje[/color:c44514bc20], een bestand includen gaat zo: <--#include file="bestandnaam.inc"--> Voor als je dat niet wist, maar daar ligt niet het probleem. Ik heb ook een forum + sitenews database op mijn brinksteraccount staan. Enne die gebruiken ook wel veel bandbreedte, dus ben ik bang dat ik mijn dagelijkse bandbreedte verbruik. Vandaar dat ik een statische html code wil gebruiken. Want die kan ik bij een andere provider onderbrengen.
Link naar reactie
[color=red:adb7c140e7]Boei,[/color:adb7c140e7] dat heb ik geprobeerd maar dan word het een kleine iframe die ongeveer; width= 100%(klopt) en height=100% (dit geeft hij dus niet goed weer) De Iframe past de hoogte niet aan, aan de grote van de pagina. Oftwel het werkt niet echt toppie, Ik heb IE 5,5 met alle updates die er al zijn geweest. Ik gebruik frontpage 2000 en Dreamweaver MX. Dus conclusie: Iframe werkt niet goed met een height van 100%.
Link naar reactie
[quote:5bb7a8bf36="apocosphere"] width= 100%(klopt) en [color=red:5bb7a8bf36]heigth[/color:5bb7a8bf36]=100% (dit geeft hij dus niet goed weer) Dus conclusie: Iframe werkt niet goed met een [color=red:5bb7a8bf36]heigth[/color:5bb7a8bf36] van 100%.[/quote:5bb7a8bf36] Klinkt heel lullig, maar heb je niet toevallig "heigth" ingetypt ipv "height", zoals in je posts?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...