anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Delen Geplaatst: 13 juni 2002 Ik heb in Swish een banner gemaakt voor op een site, alleen doet zich er een probleem voor. Er moeten in het begin 5 fotootjes infaden, maar nadat elk fotootje is ingefaded(?), verschuiven ze 2 mm naar links. Op een gegeven moment zijn er weer 5 fotootjes verschenen die dan in één keer uitfaden, maar voordat ze dat doen, verschuiven ze ook weer 2 mm. Het gekke is ook dat als ik die banner afspeel in Swish, krijg je dat verschijnsel niet, maar in een browser (zowel offline als online) wel. Hoe kan ik dat verhelpen? Hier is de banner: http://www.ipc-nijkerk.nl/rest/testbanner.htm Doei van Boei Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 Ik heb de banner bekeken. Bij mij verschuift er helemaal niets. Doet het dus goed. Bekeken met IE 5.5 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 Hmmm, zou het dan aan de browser liggen? Ik heb hem zelf nl. getest met IE6.0. Zijn er andere gebruikers van IE6.0 die het ff kunnen testen? Als het dan aan IE6.0 ligt, wat kan ik er dan aan doen? Doei van Boei Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 Bij mij verschuift de boel wel, maar aan de browser kan dat nooit liggen... Wél aan de gebruikte Flash-plugin... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 Wat moet ik daaraan doen dan? De nieuwste Flash-plugins installeren? Maar hoe kan het dan dat die banner in Swish wel goed functioneert? Daar heeft ie toch ook de juiste plugins voor nodig? Of zie ik dat verkeerd? Doei van Boei Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 ik gebruike IE5.5 en heb hem ff getest, hij doet ut gewoon hoor Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 Bekeken met Netscape 6.2 Geen probleem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 flash player 6 en ie5.5 no problemo's... t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 Kan zijn dat je de foto's een verplaatst hebt nadat je ze het fade effect hebt gegeven. Is te zien aan een blauwe stippel-lijn. Als dit het geval is zal je dat waarschijnlijk niet zijn opgevallen omdat het zo'n klein stukje was en die lijn ook nog een keer verborgen word door het plaatje. Als dit het probleem is dan gewoon de effecten uit de timeline halen en dan opnieuw erin zetten. Succes, Hopster Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 Leek me een goeie tip RHopster, maar werkte helaas niet. Ik had inderdaad na het instellen van het faden de fotootjes nog verplaatst. Ik heb nu de effecten weggehaald en opnieuw in gesteld, maar dat mocht jammer genoeg niet baten. Het blijft vreemd: paas en teacher bekijken hem in IE5.5 en daar doet ie het goed, Bill ook in IE5.5 en doet ie het niet goed. En bij mij in IE6.0 dus ook niet. Indereen tot nu toe in ieder geval bedankt voor het testen! Zijn er nog andere mogelijke oplossingen voor het probleem? Doei van Boei Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 [quote:a612459817="Boei"] Bill ook in IE5.5 en doet ie het niet goed.[/quote:a612459817]Ik heb 6.0 hoor... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 Hmmm, sorry Bill, hoe ik daar nu weer bij kom..... Maar dan wijst het erop dat het aan IE6.0 ligt! Lijkt me onwaarschijnlijk, maar het is wel toevallig dat het bij IE5.5 gebruikers wel werkt en bij IE6.0 gebruikers niet.... Of zijn er nog IE6.0 gebruikers waarbij die banner wel goed functioneert??? Doei van Boei Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 Heb je er ook op gelet om het fade out effect weg te halen? Het plaatje moet helemaal zonder effecten zijn! Heb dit probleem ook een paar keer gehad en dit was altijd nog de reden... Gebruik je trouwens Swish 1.5 of 2.0 ? Hopster Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2002 bij mij (IE 6) zit het vershuiven er ook in. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2002 Ik heb alle effecten die in de banner voorkomen weggehaald en opnieuw ingevoerd, maar nog is het probleem niet verholpen. Ik gebruik trouwens Swish 1.51. Ik blijf er toch bij dat het aan IE6.0 ligt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2002 dat maakt dus niet uit zoals gezegd. Wat kan verschillen is de player. Ik zie, met de flash 6 player, in IE6 geen problemen. Zit je niet tegen de cache van je browser aan te staren nadat je die effecten eruit hebt gehaald? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2002 Duhhh...tegen de cache van de PC aan staren :roll: .... OK, ligt dus aan de FlashPlayer. Dat zou dus betekenen dat iedereen FlashPlayer 6 moet hebben om die banner fatsoenlijk te zien? Doei van Boei Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2002 Nee, want ik heb versie 6 van die player en er wel "gewoon" last van... [edit]Van dat "Doei van Boei" wordt ik onderhand een beetje panisch...[/edit] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2002 Nu wordt ie helemaal vaag: Ligt niet aan de browser en ook niet aan de flash player! En nu? .... ... Boei :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2002 [quote:286557211a="Boei"]Nu wordt ie helemaal vaag: Ligt niet aan de browser en ook niet aan de flash player! En nu?[/quote:286557211a]Gewoon geen flash gebruiken? Maak er gewoon een animated gifje van of zo, misschien kan je die wel exporteren met Swish? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen