anoniem Geplaatst: 25 mei 2002 Delen Geplaatst: 25 mei 2002 Hallo allemaal, Hier ben ik weer met een Flash 5 vraag. Weet iemand hoe je met duplicateMovieClip de nieuwe movieclip op een bepaalde layer kan krijgen? Ik wil met duplicateMovieClip symbolen onder een mask plaatsen, maar ze komen altijd bovenop te liggen. Weet iemand raad? Groeten, Petra Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2002 Maak een layer met een onzichtbare movieclip en een bijbehorende masklayer die je wil gebruiken. Movieclip.duplicateMovieClip("myclip",10000); onzichtbareMovieClip.swapDepths(myclip); Nou komt de gedupliceerde mc op de plek van de onzichtbare mc en wordt dus gemasked. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2002 Hallo Jurriaan, Bedankt voor je reactie. Ik was even niet op deze wereld daarom kon ik niet eerder antwoorden. Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met een onzichtbare movieclip, maar ik ga het in ieder geval proberen. Groeten, Petra Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2002 Een movieclip waar niets in staat, dan wel een movieclip waarvan de _visibility 0 is, dan wel een movieclip waarvan de _alpha 0 is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2002 Hallo Jurriaan, Ja, dat had ik inmiddels begrepen. Maar het is eigenlijk niet wat ik bedoel. Ik moet 30 verschillende movieclips 6 maal dupliceren, verdeeld over 6 gemaskerde layers. In jouw oplossing moet ik die movieclips eerst allemaal op de 6 layers plaatsen en dan dupliceren. Dan kan ik die movieclips net zo goed gelijk op die layers plaatsen. Wat ik dus bedoelde was om die 30 movieclips 1 maal op 1 layer te plaatsen en vervolgens te kopieren naar andere layers. Zou dat helemaal niet kunnen? Groeten, Petra Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2002 Ik zie niet helemaal hoe je het bedoelt maar... Probleem is dat je met duplicateMovieClip() maar 1 movieclip per 'depth' kan doen. De depth is min of meer gelijk aan een layer, maar het is niet een layer. Andersom wel. Een layer is wel een van de verschillende onderdelen die de depth bepalen. Wat ik daarmee wil zeggen is dat je nooit precies kan aangeven precies op welke layer je iets plaatst, laat staan meerdere objecten. Een gemaskde layer moet dus vantevoren al bestaan, met een object erop, zodat je swapDepths() kunt gebruiken om op de juiste layer te komen. Ik denk dus dat je het op die manier zult moeten doen. Wellicht kun je ook die 30x6 kopieen [i:62bfc274d0]in[/i:62bfc274d0] een extra movieclip zetten.. en die masken. Als je je probleem nog iets beter zou kunnen omschrijven (vooral wat je wil bereiken) is er vast wel iets te verzinnen :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2002 Ja, het is ook moeilijk uit te leggen, maar het gaat erom dat er 6 maskers zijn. Elk masker moet dezelfde 30 figuren laten zien. Natuurlijk kan ik die figuren van tevoren op de juiste layers plaatsen. Dat heb ik ook gedaan en dat werkt goed. Het gaat er alleen om dat er van begin afaan 180 figuren geplaatst moeten zijn waar bovendien nog heel wat wiskundige berekeningen op worden losgelaten. Hierdoor wordt het geheel erg traag. Ik dacht dat het geheel sneller zou kunnen worden als ik met duplicateMovieClip de figuren naar de juiste layers kon kopieren. Groeten, Petra Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2002 Hmm heel leuk :) Sowieso leuke voorbeelden daar. Tja.. ik denk niet dat je het geheel er sneller mee maakt door ze met duplicateMovie te gaan plaatsen. Wat dat betreft is de actionscript engine gewoon heel erg langzaam :( Dat geldt voor alle soorten moeilijke berekeningen in flash. Ik denk dat je misschien meer snelheidswinst zou kunnen halen, afhankelijk van de functies die je gebruikt, door flash 4 syntax te gebruiken. De flash 5 syntax wordt namelijk intern weer omgezet naar flash 4 en dat omzetten kost tijd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen