anoniem Geplaatst: 26 februari 2002 Delen Geplaatst: 26 februari 2002 ik wil m.b.v. een layer en onmouseover/onmouseout extra toelichting geven op invoervelden. Wanneer de cursor over een "vraagteken-icoontje" beweegt verschijnt deze layer precies zoals ik het hebben wel op 1 punt na; De layer verdwijnt onder de form-fields. Ik heb alles al geprobeerd met z-index en daar ligt het (waarschijnlijk) niet aan. De layer komt overigens wel boven de achtergrond van de tabel uit, maar blijft dus onder de form-fields. Is hier iets aan te veranderen? Zoja, hoe? :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2002 Naar ik meen kun je met layers niet over invoervelden heen komen. Hetzelfde geldt voor java applets. Misschien kun je een vraagteken ergens neerzetten waar hulptekst verschijnt bij mouseover ? Olaf Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2002 Viracocha... de schepper-god (net nu ik aan een Inca-werkstuk bezig ben, wat toevallig!) Krijgen we ook nog een Inti? :razz: Ik zou zo niets weten, maar misschien kun je op http://www.dynamicdrive.com wat vinden? het is dan wel DHTML maar volgens mij moet het daarmee kunnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2002 Hoi Olaf, Ik heb zowel tekst als een afbeelding geprobeerd tussen de <a href="..."> </a> tags, maar geen van beide helpt. Is dit gewoon een fout ergens in de code? of is dit een van de opties/mogelijkheden van layers die ik gewoon verkeerd heb ingesteld? Groeten, Sebastiaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2002 Heb je al geprobeerd de volgorde in je html-doc om te draaien? Maw, je layer helemaal onderin je pagina (bovenop de objectstapel), hij zal nu vlak na je body-tag staan... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2002 Hoi Paulus, Ik heb het geprobeerd en ik heb ook in de head alle mogelijke volgorders geprobeerd. Wat ik was vergeten te melden is dat het pull-down menu's zijn waar de layer onder 'verdwijnt'. De layer blijft wel 'bovenop' als hij over een normaal text-field gaat, kan daar het verschil in zitten? Groeten, Sebastiaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2002 Een input type=textarea en een input type=text gedragen zich verschillend. Weet uit mijn hoofd niet waarom / omstandigheden. Kijk voor een leuke mouseover bij ILSE (Headlines van NU, onderaan de pagina). Een van de weinige die cross-browser is. Wat ook kan is Overlib (even zoeken met Google). Maar hoe dan ook, geen van alle methodes legt de laag over een input heen. Olaf Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2002 Dat is logisch dat pulldowns over alles heen gaan > Daar zijn ze voor gemaakt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2002 Kun je niet gewoon de textbox ook in een layer zetten en dan met de z-index gaan goochelen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2002 Dat werkt niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2002 Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt me met geen enkele mogelijkheid, dus ik ga nu even langs Google en Ilse waarschijnlijk dat het dan wel zal lukken. (Ik heb voorlopig een nood-oplossing >> pulldowns anders uitgelijnd) In ieder geval bedankt ! :grin: Groeten, Sebastiaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2002 Alle formulierelementen zijn browserspeciefieke elementen en worden boven alles gerenderd. Uitkomst -> er is geen oplossing, behalve wellicht tijdelijk de visibility van het element uitzetten :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2002 Ik gebruik zelf Macromedia dreamweaver 4. Daarbij kun je de "Z-index" aanpassen. Hiermee wordt het mogelijk objecten over elkaar heen te plaatsen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2002 Lees z'n post beter. > Heeft hij al geprobeerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2002 Dan ben ik benieuwd welke versie je gebruikt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2002 "Ik heb alles al geprobeerd met z-index en daar ligt het (waarschijnlijk) niet aan. " Als je nu nog durft te zeggen dat ik niet kan lezen... :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen