anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Ik ben weer eens bezig met een site-je in elkaar te knutselen, maar ik blijf steken op welke kleuren ik moet gebruiken. Ik wil niet al te felle kleuren, maar het moet ook niet te saai zijn. Zoals iedereen wil waarschijnlijk... Weet iemand een site met daarop voorbeelden van verschillende kleurencombinaties, tips, kleurenoverzichten, enz? Bij voorbaat veel dank :smile:. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Ach ja, je doet meestal wat je zelf mooi vind. Als ik je één tip mag geven: lichtpaars met donkerderpaars op een blauwgeruite achtergrond ziet er niet uit :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 :grin: Maar dat is het probleem juist, ik kan geen fatsoenlijke kleuren vinden. Als jij bijvoorbeeld een site ontwerpt, hoe "verzin" je dan welke kleuren je gaat gebruiken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 gewoon uit proberen wat je bevalt. Ligt meestal ook aan wat voor een soort pagina je maakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Hangt denk ik van je doelgroep af. Je huidige kleuren (groen en zwart) vind ik euhmm.. apart... Trouwens, je hebt iets tegen paars en lichtpaars? Ga dan maar naar http://www.flik-it.nl :grin: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 zwart = pijn & smart groen = vreugde & hoop Wat voor kleurstelling had je in gedachten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 [quote:7a321e8f89] Op 28-01-2002 13:45, schreef Zippo: Hangt denk ik van je doelgroep af. Je huidige kleuren (groen en zwart) vind ik euhmm.. apart... Trouwens, je hebt iets tegen paars en lichtpaars? Ga dan maar naar http://www.flik-it.nl :grin: [/quote:7a321e8f89] Precies, dat is de juiste benaming: apart it is :grin:. Het is overigens niet een website voor mezelf. Het gaat om een website die in het teken staat van een wereldreis, dus ik wil een beetje zand-kleuren en zo. Beetje safari/woestijn-achtig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 [quote:0993bb8cee] Op 28-01-2002 13:45, schreef Zippo: Ga dan maar naar http://www.flik-it.nl :grin: [/quote:0993bb8cee] Dat vind ik dus geen mooie kleuren. Zeker niet voor de website die ik ga maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Nou, kijk... http://www.maroc.nl/ hier zie je dus een knettergroene page, maar daar gaat het me even niet om. De Flash die je er middenop ziet, laat in 2 beelden een hoop van de cultuur van Marokko zien (de mooie kanten, kuch) in wat beelden van de stad, de mensen, gevoelens etc. De 'wereldreiziger' heeft vast mooie foto's van bijzondere plaatsen. Kies een paar mooie uit of zoek zelf naar 'stock photography' en combineer heel contrasterende foto's met elkaar; een stuk regenwoud met een open vlakte, of een drukke stad met een poolvlakte; zet er natuurlijk alleen beelden in van de typen landschappen waar de wereldreiziger in kwestie geweest is :wink: vervolgens zoek je uit die 'collage' van foto's (flink fotosoepen daarop), die je in de omlijsting van de site gebruikt, twee opvallende kleuren. Een donkere en een lichte, die een beetje dezelfde tint hebben. Je kunt sommige foto's nog nét iets meer die tint geven door ze met Photoshop een beetje bij te kleuren. Ik weet niet of het je helpt... maar succes :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Voor en knal gele site moet je naar http://www.f1jordan.com/ gaan. :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Als ik kleuren wil kiezen voor een site dan kijk ik eerst naar het onderwerp. Nou is dat bij jou reizen, je wilt iets met zand etcetera. Wat bij mij dan als eerst naar boven komt bij zand is grauw geel, geen succeskleur kan ik je verzekeren. Wel is een toepasselijke kleur geel of oranje. Deze selecteer je en je gaat kijken wat de tussenliggende kleuren zijn. Hier neem je bijvoorbeeld het pipetje voor dat bij PSP en Photoshop op een mooie manier te gebruiken zijn. Tegelijk met oranje kan je een mooie kleur bruin nemen - schiet mij net te binnen - en ook zwart. Als ik een beetje nadenk dan schieten mij de volgende kleuren naar binnen: - #FD8A03 - #F6A724 - #F7B74D - #F9C36D Wat erg mooi is bij oranje is: - #00448D - #0069AA - #0197BA Suuk6 :wink: Dilbert Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Die weet je niet uit je hoofd. Die heb je even opgezocht. En het is misschien handig als je vertelt welke kleur het ongeveer is... :smile: Wordt nu niet boos Dilbert, zo bedoel ik het niet/ :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 [quote:8ac5a04853] Op 29-01-2002 17:33, schreef George W. Bush: Die weet je niet uit je hoofd. Die heb je even opgezocht. En het is misschien handig als je vertelt welke kleur het ongeveer is... :smile: Wordt nu niet boos Dilbert, zo bedoel ik het niet/ :smile: [/quote:8ac5a04853] Ik heb ze zelf vanmiddag met PSP lopen proberen! Serieus, denk je dat ik lieg? Absoluut niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 [quote:d290875711] Op 29-01-2002 20:06, schreef Dilbert: [quote:d290875711] Op 29-01-2002 17:33, schreef George W. Bush: Die weet je niet uit je hoofd. Die heb je even opgezocht. En het is misschien handig als je vertelt welke kleur het ongeveer is... :smile: Wordt nu niet boos Dilbert, zo bedoel ik het niet/ :smile: [/quote:d290875711] Ik heb ze zelf vanmiddag met PSP lopen proberen! Serieus, denk je dat ik lieg? Absoluut niet. [/quote:d290875711] Nee je liegt vast niet. Maar de kleuren schoten je niet zomaar te binnen, je hebt PSP gebruikt... :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Juist ja, ik heb even met PSP zitten proberen om wat leuke kleurtjes neer te zetten. :wink: _____________________ zie joe nekst taim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 [quote:c85d6853e8] Op 29-01-2002 12:05, schreef Dilbert: Als ik kleuren wil kiezen voor een site dan kijk ik eerst naar het onderwerp. Nou is dat bij jou reizen, je wilt iets met zand etcetera. Wat bij mij dan als eerst naar boven komt bij zand is grauw geel, geen succeskleur kan ik je verzekeren. Wel is een toepasselijke kleur geel of oranje. Deze selecteer je en je gaat kijken wat de tussenliggende kleuren zijn. Hier neem je bijvoorbeeld het pipetje voor dat bij PSP en Photoshop op een mooie manier te gebruiken zijn. Tegelijk met oranje kan je een mooie kleur bruin nemen - schiet mij net te binnen - en ook zwart. Als ik een beetje nadenk dan schieten mij de volgende kleuren naar binnen: - #FD8A03 - #F6A724 - #F7B74D - #F9C36D Wat erg mooi is bij oranje is: - #00448D - #0069AA - #0197BA Suuk6 :wink: Dilbert [/quote:c85d6853e8] Dat is dus ook zo'n beetje de manier waarop ik het doe, maar hoe probeer jij dan precies de tussenliggende kleuren uit? Het probleem is namelijk dat de "standaard-kleuren" in de meeste programma's te fel of te "vies" zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 En Dilbert: verander je sig nou eens. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 [quote:a2412e319f] Op 29-01-2002 20:43, schreef SurfDude: [..] Dat is dus ook zo'n beetje de manier waarop ik het doe, maar hoe probeer jij dan precies de tussenliggende kleuren uit? Het probleem is namelijk dat de "standaard-kleuren" in de meeste programma's te fel of te "vies" zijn. [/quote:a2412e319f] Ik blijf erbij, neem nou gewoon een foto en neem daar twee kleuren van... (en dan niet van Surrounded Islands :razz: ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Is waar, word eerst grauw, let op: -Eerst selecteren in het rondje - (Dat zijn tussenliggende kleuren) -Als je een tussenliggende kleur hebt ga je in het vierkantje ietsjes lager of naar rechts zitten Werkt bij mij. :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen