anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Delen Geplaatst: 22 januari 2002 Hier een stukje script waarbij je per se de button moet klikken. Hoe verander ik het als na het invullen ook de enter-toets werkt? <BR><BR> <font face="Arial"><b>Zoek naar:</b> <SELECT NAME="statement"> <option value="zinsdeel">Deel van de naam <option value="precies">Precieze naam </SELECT> <input type="text" name="zoekterm" value="<? echo "$zoekterm"; ?>"> <input type="submit" name="submit" value="zoek"> <BR><BR> </form> </font> Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2002 je zou bij de input type="text" een onblur="javascript:document.JOUWFORMNAAM.submit()" kunnen geven. t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2002 Ai, teacher snel vandaag! :grin: :grin: :grin: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2002 Ik ben trouwens benieuwd naar het resultaat 'Dick Stada'. Laat het ff weten als het klaar is. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2002 Ik heb nu dit: <input type="text" onblur="javascript:document.someForm.submit()" name="zoekterm" value="<? echo "$zoekterm"; ?>"> Er verandert nix: werkt alleen met de button. Als je daarna iets anders invult en Enter drukt, worden de eerdergetoonde resultaten weggehaald en verder geen reactie terwijl er weer wat getoond zou moeten worden. Het scriptje zit in een .php Het laten zien lukt niet: het is een beveiligd stuk website. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2002 Is onblur trouwens niet dat er iets moet gebeuren als je met tab uit een invulveld naar het volgende springt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 Uhm, waarom werkt enter in die code van jou niet? Ik zie geen speciale JavaScript code die alleen wordt uitgevoerd bij de button ofzo, en enter wordt voorderest door de browser zelf over het algemeen netjes afgehandeld... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 Dat was juist de vraag. Ik heb verder qua js alleen dit: <SCRIPT LANGUAGE = "JavaScript" type="text/javascript"> function checkInput(someField) { if (somefield == "") { alert("U heeft niets ingevuld"); return false; } } </SCRIPT> en dan: <form name="someForm" onSubmit="return checkInput(document.someForm.zoekterm.value)" action="bedankt.php"> In de browser werkt het enter wel bij andere forms. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen