anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Goedemorgen allen, als hobby doe ik vrijwilligerswerk bij de Dierenambulance in Eindhoven. Erg leuk werk etc. etc. Enkele jaren geleden heeft een van mijn collega's een website gemaakt van het type 'zo veel mogelijk kleuren en lettertypes', dus erg onduidelijk. Toen hij een jaar geleden stopte, is mij gevraagd de website over te nemen. Ja, leuk, heb ik nog nooit gedaan, maar je bent nooit te oud om te leren, toch? Ondertussen is het al een flinke website geworden en de reacties die ik er op heb gekregen zijn erg positief (we hebben er ook al een aantal nieuwe vrijwilligers en donateurs door binnen gehaald!). Toch zou ik jullie eens willen vragen om te kijken en -indien nodig- wat op- dan wel aanmerkingen te maken. Alvast bedankt voor de moeite! [url]http://www.dierenambulance-eindhoven.nl[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: Gollem op 2002-01-17 08:33 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 [quote:e42fc3a2dd] Op 2002-01-17 08:25, schreef Gollem: [url]http://www.dierenambulance-eindhoven.nl[/url][/quote:e42fc3a2dd] Is makkelijker :smile: Logo, je ziet teveel wit om het logo heen. probeer dit weg te werken of de achtergrondkleur te geven. Dat email gifje is een beetje irri, je kan net zo goed een email button maken en ook in het menu neerzetten. De rest van commetaar laat ik over aan de mede forummers Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 [quote:326636e70d] Op 2002-01-17 08:31, schreef blackboarder: [url]http://www.dierenambulance-eindhoven.nl[/url]Is makkelijker :smile:[/quote:326636e70d] Ja, grom, grom..... ik had de link 'gewoon' op de manier gedaan zoals ik hem tot nu toe altijd gedaan heb, werkt hij ineens zo niet. Schiet lekker op. Bedankt in ieder geval, kon deze manier niet zo 1,2,3, terugvinden. Jouw commentaar: * het logo: da's iets wat inderdaad nog weg moet, maar wat ik onder 'grafische' wil vragen (mocht iemand hier iets willen vertellen, dan ook graag, maar het hoort hier, denk ik, niet echt thuis). Ik ben nog niet zo heel erg huis in PSP en anti-aliasing etc. * e-mail logo: kan ik eens over nadenken. Bedankt in ieder geval! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Ik zou in het onderdeel 'donateurs' de textarea even breed maken als de beide tekstvakken en de buttons, dat staat wat strakker. Verder een ander lettertype, en je bent klaar. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Eindelijk een site check waarvan ik kan zeggen dat de kleuren mooi in balans zijn. Je hebt ook niet te veel animated gifjes en ik vind het redelijk overzichtelijk. Ik zou de content wel een ander lettertype geven en kijk ook even naar 800x600, dat is niet echt een genot maar nog wel te navigeren, dat scheelt. Keep up the good work! :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Dank voor het commentaar. Zeker met de kleuren ben ik destijds best lang bezig geweest, want da's inderdaad wel belangrijk. Verder dacht ik dat het op 800x600 juist goed was, maar ik zal het nog eens nakijken. Er moeten nog wel wat meer puntjes op de 'i' worden gezet, zoals het formaat van diverse foto's, maar voorlopig kan hij er mee door, dacht ik zo. Hebben jullie nog een lettertype op het oog? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 [quote:c7ad1d51f0] Op 2002-01-17 11:25, schreef Gollem: [b:c7ad1d51f0]Hebben jullie nog een lettertype op het oog?[/b:c7ad1d51f0] [/quote:c7ad1d51f0]Verdana is erg populair. Maar Arial is waarschijnlijk ook al veel mooier. Times New Roman is in ieder geval niet echt mooi. (Subjectief) En dan nog iets: in het stukje "links" kan je alleen op de plaatjes klikken terwijl ik juist gevoelsmatig op de tekst wilde klikken. Uiteraard heb je snel genoeg door hoe het wel moet maar misschien geldt dit niet voor iedereen. Verder eigenlijk weinig op te merken wat al niet door anderen is gedaan. Aardige site, ga zo door! - Basje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Kleuren passen idd bij de voertuigen zoals die worden gebruikt, denk ik. heel kleine opmerking: Bij 'Wat doen wij' en 'Voor kinderen' heb je wel de mogelijkheid om naar beneden te springen, maar niet weer boven. Voor de rest ziet het er netjes uit! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Als je je frameset nu eens veranderde van: [img:06b17fffd4]http://www.jiveonline.nl/1.gif[/img:06b17fffd4] naar: [img:06b17fffd4]http://www.jiveonline.nl/2.gif[/img:06b17fffd4] Dan zou het menu beter uitkomen en is de pagina beter in verhouding. En het logo, ik zou een nieuwe maken,het kleurt niet bij de rest van je website, waarom neem je niet het logo wat op de ambulance staat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Ik vindt het een mooie site, de navigatie werkt goed. Op sommigge pagina's vind ik de kleur van de links een beetje weinig opvallen. Via stylesheet iets doen met onderlijning van de links zoals ook bij het forum gebeurd vind ik ook wel wat hebben. Suc6 !!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Mooie site, zou ik niet al teveel aan veranderen. Heel mooi werk wat jullie doen! Als je wil kan ik best wel wat ideetjes voor logo's maken en je mailen. Uiteraard gratis. Groeten van een mededierenliefhebber Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2002 Wederom dank voor de reacties. Een deel heb ik al gebruikt; de rest volgt nog. Over het logo: tja, mijn smaak is het ook niet. Dit was echter al het logo van de DA toen ik er begon en dat moet van het bestuur zo blijven (staat ook op het briefpapier etc.). Ik ben het helemaal met jullie eens dat het niet bij de rest past. Zal het er nog eens over hebben; mocht er iets mee gedaan kunnen worden, dan zal ik je zeker even om raad vragen, Ton! Het logo op de auto is niet ons logo, maar een esculaap, wat aangeeft dat het een 'medische' auto is. Verder vind ik het wel grappig hoe er op het lettertype wordt gereageerd. Ik ben destijds begonnen met Dreamweaver en heb daar een boek over gekocht. In dat boek staat o.a. een verhandeling over lettertypes, met b.v. de opmerking 'gebruik een sans serif lettertype voor koppen en een serif lettertype voor tekst, want dat leest fijner'. Dat heb ik dan ook braaf gedaan en vervolgens hoor ik hier juist dat het een ander lettertype moet worden. Tja, theorie en praktijk gaan blijkbaar niet altijd samen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2002 [quote:f4c2c79fa3] Op 2002-01-17 22:14, schreef chiquita71: Als je je frameset nu eens veranderde van: [img:f4c2c79fa3]http://www.jiveonline.nl/1.gif[/img:f4c2c79fa3] naar: [img:f4c2c79fa3]http://www.jiveonline.nl/2.gif[/img:f4c2c79fa3] Dan zou het menu beter uitkomen en is de pagina beter in verhouding. En het logo, ik zou een nieuwe maken,het kleurt niet bij de rest van je website, waarom neem je niet het logo wat op de ambulance staat? [/quote:f4c2c79fa3] ben ik het mee eens. Zorg er dan ook voor dat de scheiding tussen de Frames niet al te duidelijk is. En het lettertype natuurlijk. Op de buttons is het goed maar Times New Roman is wat saai. Probeer Verdana, Arial of een combinatie hiervan eens. :smile: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen