anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Delen Geplaatst: 8 januari 2002 HELP! ik moet binnenkort een navigatiemenuutje in flash afleveren, maar ik kom er niet uit!! Dit is de bedoeling:Ik heb een txt-file met variabelen zoals &url01=html/hiereenhtmlfile.html Nu wil ik in flash een button die url laten ophalen met de functie loadVariablesNum ("navigatie.txt", 0); Tot zover geen problemen, maar dan wil ik in de button iets zetten zoals: on (release) { getURL (url01, "mainFrame"); }Maar dat lukt dus niet.. ook niet als expressie (ik heb nooit begrepen waar dat voor is btw..)Dus nu hoop ik dat er iemand is die mij van het (vast simpele) antwoord kan voorzien en mijn eeuwige dankbaarheid moge ontvangen :wink:Bij voorbaat dank, KnighT Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 Staat de button met getURL misschien in een movieclip? dan moet je naar die variabele verwijzen met _root.url01.Expressions gebruik je om aan te geven dat de ingevulde waarde een variabele is (en die moet je dus inderdaad aanvinken in dit geval) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 verder is het handig om te controleren dat de variabelen daadwerkelijk geladen zijn. als dat niet het geval is namelijk, zal de variabele url0 nog niks bevatten..(e) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 Drad.. 't lukt nog niet. De button zit behoorlijk diep genesteld dus misschien is dat het probleem. 't zit zo diep:Scene1>MC1>MC2>MC3>ButtonMaar ik zit behoorlijk omhoog dus hier staat de source, hopelijk is er iemand die de moeite wil nemen er even in te kijken :wink: http://www.henxcom.com/knt/Flashnav.fla http://www.henxcom.com/knt/navigatie.txt De site kun je daar ook bekijken (knt-dir dus)Bij voorbaat mijn oprechte dank Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 heb ff gekeken naar je textbestandje.. en .. zet alle variabelen 's op 1 regel, dus url01=dit&url02=dat&url03=zus etc. dat werkt waarschijnlijk al iets beter.. (e) ps. 'kga nu ff je fla-tje bekijken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 ok. 't is duidelijk dat je't menu niet zelf hebt bedacht :wink:hoedanook.. het pad klopt (_root.url01) dus 't lijkt me dat de variabelen niet goed worden geladen.oplossing. verplaats alles uit de eerste frame naar de tweede. maak een lege clip in een nieuwe layer die beide frames dekt. voegt toe;onClipEvent(data){ // wanneer alle variabelen uit 'txt' geladen zijn _root.gotoAndStop(2); }noem de instance van de mc 'dataclip'en in een nieuwe keyframe in de eerste frame; dataclip.loadVariables("navigatie.txt"); stop();de data is nu te vinden in het pad: _root.dataclip.url01succes.(e)[This message has been edited by eazy (edited 08-01-2002).] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 Hey ik heb nooit gezegt dat ik 'm zelf had bedacht :grin: 't Is een mooi navigatiemenu en gewoon public source bij diverse flash-sites. Maar ik heb wel flink in de code moeten spitten om 'm te kunnen aanpassen en ken de code bijna uit m'n hoofd, dus mag 'm al een beetje "eigen" noemen :wink:Ik zal je uitleg meteen proberen, hartstikke bedankt!PS Ik verbaas me nog over de snelheid waarop er wordt gereageerd, dat was een half jaar geleden wel anders :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 Dammit, dit wil nog altijd niet! Natuurlijk ligt dat aan mij, ergens zo'n typisch overlook-foutje.. Misschien teveel gevraagd, amar misschien ben je wel zo gek om 't nog te doen ook: Zou je 1 knop willen voordoen en naar me mailen? Zou je me werkelijk gelukkig mee maken!Mijn versie met jouw tips staan weer hier (kun je zien wat ik fout heb gedaan.. kennelijk bij 't laden van de variabelen, want hij komt niet voorbij frame 1): http://www.henxcom.com/knt/Flashnav.fla btw: textfile heb ik ook aangepast Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2002 nooit vergeten om de mc een instance_naam mee te geven;(vanuit je menu) window>panels>instance>name : dataclipflash moet de target natuurlijk wel kunnen vinden :smile:verder zag 't er wel netjes uit.(e) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2002 Ik zou toch zweren dat ik dat wel had ingevuld.. Zo'n rookie ben ik nou ook weer niet :grin: Nou ja, hartstikke bedankt voor je hulp 't werk nu allemaal prima! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2002 geen dank :smile: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen