Ga naar inhoud

andere pagina laden maar eerst ww!?


Aanbevolen berichten

Ik heb een access database gekopeld aan me intranetje hier thuis. Ik wil de gegevens hier dus op laten zien. Ik heb ook de kopeling gemaakt om gegevens toe te voegen aan access via invoer vakken in een van de pagina's van me intra net. Alleen nu kan iedereen gegevens in me database zetten maar dat wil ik dus niet dus wil ik er een wachtwoord voor de pagina zetten zodat alleen ik die pagina kan openen waar je gegevens in kunt voeren.

Nu is dus me vraag: hoe kan ik een wachtwoord op een pagina zetten zo dat je er alleen in komt wanneer je het wachtwoord intypt? Ik heb een netwerk van 4 pc's met hup. 1 pc is NT server en de andere 3 zijn met windows 98.

alvast bedankt!

Link naar reactie
Ik weet niet waarvan je gebruik maakt, maar je zou kunnen overwegen om de huidige pagina's alleen te gebruiken om gegevens te laten zien en een aparte set pagina's te maken voor het invoeren/manipuleren van de gegevens.

Wat ik bijv. met ASP heb gedaan, is het maken van zo'n aparte set beheerspagina's, maar daarbij wel opvragen van een wachtwoord en gebruikersnaam. Gebruikersnaam en wachtwoord worden vergeleken met een lijstje in de database. Zijn die goed dan wordt een Sessionvariabele (boolean) op True gezet. Op elk van die beheerspagina's wordt een controle uitgevoerd op die Session variabele. Is die True dan wordt de rest van de pagina doorgenomen. Zoniet, dan volgt een Response.Redirect "verbodentoegang.asp", een pagina met een boodschap van "U mag er niet in!"

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...