Ga naar inhoud

links/rechts scrollen uitschakelen


anoniem

Aanbevolen berichten

Als je CSS gebruikt kan je het volgende proberen:

BODY { overflow-x: hidden; }

Dit werkt echter alleen in IE en zal andere browsers niet beïnvloeden. Let er overigens wel op dat als het venster te smal is er ook geen horizontale scrollbars komen. Een alternatief kan zijn:

BODY { overflow-x: auto; }

Dit heb ik alleen nog niet geprobeerd. Probeer het gewoon, zou ik zeggen. Succes ermee!

- Basje.

------------------ "If automobiles had followed the same development cycle as the computer, a Rolls-Royce would today cost $100, get a million miles per gallon, and explode once a year, killing everyone inside." Robert Cringely

Link naar reactie
Heb mijn wesite even bekekenen met IE6.0 (win_XP)en zag dat deze IE steeds schuifbalken maakt waarmee je horizontaal mee kunt scrollen. (wat niet nodig is ivm de breedte van de site) IE 4 en 5 doen dit niet. Waarschijnlijk zit er ergens een foutje in mijn site, maar kan deze niet vinden. Maar is het niet mogelijk om dit uit te schakelen. Maar het moet nog wel mogelijk zijn om van boven naar beneden te kunnen scrollen. Wie kan me hiermee helpen ??

Alvast bedankt :smile:, Siebren

Link naar reactie
Tja, ik kijk via IE 5 en daar is alles goed, maar daar heb je weinig aan denk ik...

Ik heb wel IE 6 gehad maar dat was een regelrechte ramp, dus die heb ik weer verwijderd.

Ik denk dus niet dat het aan jou ligt maar aan IE 6.

------------------ * € HAPPY NEW YEAR!!! *€

* € * groet Victor.* € *€*

[This message has been edited by victorhopman (edited 01-01-2002).]

Link naar reactie
Heb IE6 hier, en ik neem aan dat het om de pagina na de intropagina gaat? Zoja, als ik de pagina buiten het frame bekijk dan geeft ie geen scrollbalk, totdat ik het venster verklein, de reden:

code:
<TABLE  WIDTH="660" CELLPADDING="2" BORDER="0" CELLSPACING="0">

Width=660? Waarom? Heb jij je site specifiek voor een bepaalde resolutie geschreven? Je frame heeft toch al een bepaalde breedte, dus waarom die tabel ook?

Kortom: er is geen enkele reden waarom je geen width="100%" ervan zou kunnen maken, dat lost ook gelijk je probleem op voor zover ik kan zien, de scrollbalk verschijnt dan niet en iedereen is weer happy :smile:

------------------ X2 Software (jawel, ik heb een domein aangeschaft!) Email: mark@x2software.net

Link naar reactie
Uhh, ja. Ik vind het namelijk geen gezicht om de tekst uit te spreiden over de gehele breedte van het frame. Maar het vreemde vind ik zelf dat er geen schuifbalken komen bij het gastenboek en bij het prikbord. Het frame is 700 breed en de tabelen zijn 660 en 500 breed, hoe is het dan mogelijk dat er dan steeds schuifbalken onstaan in IE6. Er moet dus dan eigenlijk wel een verborgen fout in mijn broncode zitten
Link naar reactie
Ach ja, die fout. Er zit volgens mij een lichte bug in IE6 wat betreft het document type.

Haal deze regels even weg:

code:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd">

...dan is je probleem opgelost. In IE6 is dit ook vaak aanleiding tot het niet werken van scrollbar kleuren en andere kleinigheden, vervelend, maar geen ramp...

------------------ X2 Software (jawel, ik heb een domein aangeschaft!) Email: mark@x2software.net

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...