Ga naar inhoud

Site check

Aanbevolen berichten

Vraagje: Waarom heb je de tabel met tekst rechts uitgelijnd? Dit aangezien je dit niet met de rest van de site hebt gedaan. Kies voor 1 layout, dat geeft rust aan de pagina's >> ik neem aan dat je wilt dat ze ze lezen. Lijn de beginpagina dus links uit en haal dan ook de rand van het tabel weg, dan lijkt het meer op de rest van de website.

Het nederlands vlaggetje past totaal niet bij de omgeving >> Barokuiterlijk.

Achter het vlaggetje zit ook nog geeneens een link dus dan vervalt het nut van het vlaggetje.

De pagina over theereclame heb je die zelfgemaakt? Het is niet echt een geheel nl. Maar wanneer dit een link is snap ik het wel.

Succes!

------------------ Weet je precies wat ik bedoel want dat vage gelul van me snap je niet :P

Link naar reactie
Site ziet er wel leuk uit. Een voordeel heeft die wel, de site is niet .. mm.. schreeuwerig, zal ik maar zeggen, maar heel rustig opgebouwd.

Een paar punten: Het lettertype is op zich wel goed te lezen, maar zelf zou ik niet alle tekst centreren, enkel de kopjes. Wanneer te veel tekst wordt gecentreerd, dan leest dat op den duur niet zo lekker. Ook heb ik gezien dat elke regel wordt gecentreerd door < p align = "center" > < /p >. Dit kost veel ruimte, en is niet efficiënt. Ook verklaart dit de witregel tussen 2 regels.

Iets waar ikzelf dringend aandacht aan zou besteden is de navigatie. Als ik bijv. op teatime druk, kom ik op de teatime pagina, maar ik zie nergens de mogelijkheid om terug te komen op de homepagina. Behalve de knop 'vorige' van m'n browser.

Verder ziet het er wel gelikt uit!

Veel succes en veel plezier met de theezakjes.

edit typo's en een vraagje: zijn de pagina's met word in elkaar gezet, en toen omgezet naar HTML pagina's?

[This message has been edited by WillyF (edited 07-01-2002).]

Link naar reactie
Ik kom niet verder dan het herhalen van mijn voorgangers. Die rechtse align op de welkom afdeling is niet mooi. Zet hem hetzelfde als de andere pagina's. Ook mag tabelborder hier op 0 vind ik, want zonder zichtbare tabel ziet het er meteen beter uit.

Op de afdeling 'Theereclame' mis ik de versieringen aan de linker kant en die heeft ineens wel een achtergrond afbeelding. Daardoor wijkt hij af van de rest.

Verder vind ik het jammer dat ik steeds op de back button van de browser moet klikken om terug te kunnen. Probeer een menu te maken dat vanaf elke pagina zichtbaar is, m.b.v. frames, of laat het menu gewoon op elke pagina terug komen. Als je dat niet mooi vind, maak dan minimaal een'terug knopje' op de pagina.

Dat alle tekst gecentreerd staat vind ik niet zo mooi, maar dat is een eigen keuze. Het geheel ziet er nu uit als een groot gedicht. Op zich past die opzet wel bij de rest van de pagina dus op zich is het niet echt storend.

------------------ Blow me up Scotty!

Link naar reactie
Het duurde vier muisklikken voordat ik wist dat dit een site is van iemand die theezakjes verzameld. Dat is dus slecht. Verder moet je scrollen op de homepage om bij de links te komen. Ook dat is niet goed. Op je homepage moet je meteen weten dat je theezakjes verzameld en ook meteen kunnen doorklikken.

De Hollie-hobbie vormgeving is niet mijn cup of tea maar past wel goed bij het thema. Goed gedaan dus! Helaas is de informatie die je aanbiedt minder goed. Je zet leuke plaatsjes op je site, maar de informatie is zo summier dat je er weinig aan hebt. De vertaling naar steenkolen-engels zou ik er ook afgooien. Ik kan me niet voorstellen dat een Engelstalige wijs kan worden uit je site. Als je de site ook in het Engels beschikbaar wil maken zou ik gewoon twee site maken. Verder sluit ik me aan bij de reacties hierboven: doe wat aan de tekst en geef die overbodige vlaggetjes een schop.

Schrijf dus wat meer over de bruisende wereld van het theezakjes-verzamelen en geef meer uitleg bij de vele interessante plaatjes die op je site staan.

Succes en de groeten

------------------ geen hoop = geen angst

Link naar reactie
Tja, wat moet ik hiervan zeggen. Een echte homepage zal ik maar zeggen. (De kenners weten de betekenis).

1 nadeel van je site wil ik geven. Het heeft geen vaste opmaak. Het plaatje links wel, maar de inhoud staat elke pagina op een andere manier ingedeeld, evenals de links naar de volgende onderwerpen. Dit komt ietwat rommelig over. Na het surfen naar een van je deelonderwerpen kun je niet terug! Jammer, maak even een linkje terug voor het navigeergemak.

Voor de rest, Suuk6! :wink:

------------------ http://www.roy.h3.to

Link naar reactie
Beste forumleden. Dank voor jullie bijdragen. In de opmerkingen die jullie plaatsten kon ik me grotendeels vinden. Ik heb ze dan ook ter harte genomen en dezer dagen grotendeels gerealiseerd. Ik verbaas me toch wel over de kennis die jullie in huis hebben, zeker als het om details gaat, die een 'huis-tuin-en-keukenbouwer' over het hoofd ziet. Al met al is de navigatie nu verbeterd en is er meer eenheid gekomen in de onderlinge pagina's. Ik mag nu bescheiden concluderen dat de pagina 'in zijn soort en in zijn onderwerp' er grotendeels wel is? Con
Link naar reactie
quote:
Originally posted by conwied: Beste forumleden. Dank voor jullie bijdragen. In de opmerkingen die jullie plaatsten kon ik me grotendeels vinden. Ik heb ze dan ook ter harte genomen en dezer dagen grotendeels gerealiseerd. Ik verbaas me toch wel over de kennis die jullie in huis hebben, zeker als het om details gaat, die een 'huis-tuin-en-keukenbouwer' over het hoofd ziet. Al met al is de navigatie nu verbeterd en is er meer eenheid gekomen in de onderlinge pagina's. Ik mag nu bescheiden concluderen dat de pagina 'in zijn soort en in zijn onderwerp' er grotendeels wel is? Con

Ik zie dat je er inderdaad mee bezig bent geweest Con! Toch weer een paar opmerkingen. -(niet lullig bedoelt maar..) Bekijk je je pagina's wel eens als test in je browser? Dat is erg handig omdat het programma waar je het mee maakt niet altijd laat zien wat je denkt te zien. Daarmee is dus gezegd dat wysiwyg niet opgaat. (what you see is what you get)Je weet het pas zeker als je het eerst in een browser hebt getest. (ff wat details overgeslagen als versies van browsers maar dat maakt het uitleggen denk ik te moeilijk) En met welke resolutie bekijk jij je website dan? Zo zie ik dus dat je totaan het menu alles hebt gecentreerd en het menu weer rechts hebt uitgelijnd, als je een lage resolutie thuis hebt zal het je waarschijnlijk zijn ontgaan. Als je de hele hap nu eerst eens links uitlijnt dan voorkom je het bovenste. En daarmee is het meer een geheel met de rest van je website.

Als je het logo eens wat hoger in beeld zet vraagt hij niet alle aandacht, en okee het menu is wat onhandig>> heb je al eens aan wat anders nagedacht? Maar dat terzijde.

Op de welkom pagina is de bovenste helft ook niet geheel links uitgelijnd?? Waarom heb je dat gedaan??

Weet je ook hoe je een plaatje "minder kan laten wegen"? Hoe maak je je plaatjes?

Toch moet ik zeggen (ondanks dat smaken nu eenmaal verschillen) dat je het helemaal niet slecht hebt gedaan voor een beginner!!

------------------ Lady's first!!!!

Link naar reactie
het gaat idd de goede kant op. Maar, bij 1280x1024 herhaald je achtergrond zich en staan de links niet meer in het midden.

Verder zitten er een aantal plaatjes in die best wel een forse bestandsgroote hebben.

Verder zou het leuk zijn als de navigatie iets verbeterd zou worden, zodat de gebruiker niet de hele tijd op "back"hoeft te drukken. Denk hierbij aan frames...

succes!

t.

Link naar reactie
Dank je wel Chiquita dat je moeite nam om nog eens te herchecken. Je had een aantal vragen, die ik zal beantwoorden. *Test je je pagina's? -Ja iedere keer na een upload met WS FTPro. * Logo dient hoger op de pagina - Klopt, er stond helemaal bovenin een hoekje een stukje code wat ik niet had gezien. * Het menu is niet zo handig. - Thja, das waar, maar ik kan er niets beters van brouwen (browen). Ik maakte de site in Word 97 zoals ik al zei. Als je een verandering hebt doorgevoerd roep je het andere probleem weer op. Zo kan ik bv niet trapsgewijs het lettertype aanpassen. Het is piepklein of koeigroot, zoals je nu op de openingspagina ziet. Dat staat toch niet, of wel? De uitlijning is nu helemaal links. Tevreden? * Sommige plaatjes wegen nogal veel. - Das zo, in true colour ingescand, met Corel jpegjes van gemaakt. De grootste zijn 100 kB; de meeste 30 of 40 Te veel? Dat was het dan weer. CON
Link naar reactie
quote:
Originally posted by conwied: Dank je wel Chiquita dat je moeite nam om nog eens te herchecken. Je had een aantal vragen, die ik zal beantwoorden. *Test je je pagina's? -Ja iedere keer na een upload met WS FTPro.

[b:1961478eb5]dit kan je ook offline doen door je browser te openen >>bestand>>openen>>bladeren>>je eigen html bestandje opzoeken>>kiezen voor openen>> klaar. Op deze manier kan je de boel bewerken naar je zin en pas naar boven sturen als je er tevreden over bent.

* Logo dient hoger op de pagina - Klopt, er stond helemaal bovenin een hoekje een stukje code wat ik niet had gezien.

hahah "dient" nou niets moet hoor, maar zo staat ie wel beter ja.

* Het menu is niet zo handig. - Thja, das waar, maar ik kan er niets beters van brouwen (browen). Ik maakte de site in Word 97 zoals ik al zei. Als je een verandering hebt doorgevoerd roep je het andere probleem weer op. Zo kan ik bv niet trapsgewijs het lettertype aanpassen.

Dan heb je toch behoefte aan een editor denk ik. Zelf vind ik Dreamweaver erg handig (ook al is die ook eigenwijs) Die problemen komen o.a. omdat Word dingen voor je invult, dat schijnt handig te zijn maar wekt vaak alleen maar ergernis. Menu..je kan de woorden ook bovenaan onder je logo zetten in kleinere letters, niet onder elkaar maar naast elkaar. Dat is overzichterlijker en neemt minder ruimte in.

Het is piepklein of koeigroot, zoals je nu op de openingspagina ziet. Dat staat toch niet, of wel? De uitlijning is nu helemaal links. Tevreden?

Ja ik ben tevreden over de beginpagina, het zou nu mooi zijn als je dit ook op de andere pagina's doorvoert. (die staan meer uit de kantlijn als de beginpagina)

* Sommige plaatjes wegen nogal veel. - Das zo, in true colour ingescand, met Corel jpegjes van gemaakt. De grootste zijn 100 kB; de meeste 30 of 40 Te veel?

tja veel...ik zie het liefst dat plaatjes niet meer wegen dan 7 kb, maar dat is niet altijd haalbaar. Als je kabel hebt is het nog niet zo erg, maar wanneer je met modem jouw pagina wil ophalen dan zal het erg lang duren voordat ie binnen is.

Dat was het dan weer. CON[/b:1961478eb5]

Wat was nu de resolutie van je beeldscherm?

owkay ! Succes.

------------------ Ladies first!

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...