anoniem Geplaatst: 9 april 2002 Delen Geplaatst: 9 april 2002 Ik heb een Movie gemaakt in mijn filmpje. De Movie speelt zichzelf af in het filmpje (Het is een bewegende pijl) Nu wil ik van die pijl een link maken naar een frame in het filmpje en niet binnen de Movie, hoe doe ik dat??? Want telkens als ik zeg 'goto' dan wilt hij naar zichzelf, maar dat moet niet. --------------------------------------------- Oh boy, ik heb het geweten.. Je moet het in iedergeval met action script doen.. Maar hoe het ookalweer was... Met goto zit je volgens mij de goeie kant op.. Goto + framenummer.. --------------------------------------------- Dat dacht ik dus ook. GoTo + framenummer. Maar dan verwijst hij naar een framenummer binnen de Movie, en ik moet een frame hebben binnen het gehele filmpje. De Movie staat op frame 1. en terwijl die afspeelt moet je er op klikken om naar frame 2 te gaan. Iemand ideeën? Ik kan het namelijk niet vinden. Greetz. D. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2002 basis van de basis: _root.gotoAndPlay(frame); of _parent.gotoAndPlay(frame); of_level0.gotoAndPlay(frame); [ Dit bericht is bewerkt door: Jurriaan R op 2002-04-09 13:25 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2002 Jurriaan, ik kan niet op mijn Movie klikken. Iets anders misschien? Greetz, D. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2002 een movieclip is natuurlijk ook geen button... Dus of je stopt een button [i:540a98b86a]in[/i:540a98b86a] de movieclip, of je gebruikt de volgende code: onClipEvent (mouseDown) { if(this.hitTest(_root._xmouse,_root._ymouse,true)) { _root.gotoAndPlay(10); } } Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2002 He, die eerste werkt (Na de tip over de button op de movie). Thanx, D. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen