Ga naar inhoud

Probleem: traag reagerend MS Outlook 2010


anoniem

Aanbevolen berichten

Sedert enige tijd reageert Outlook soms heel erg traag, af en toe duurt het wel meer dan 5 seconden voordat het programma op een muisklik reageert. Andere programma's reageren onmiddellijk. In die wachttijd wordt het scherm vaag en staat er in de bovenste balk de tekst ("Outlook reageert niet"). Processor 2,93 GHz, geheugen 2,99 GB, beschikbaar 1,59GB, Windows 7 Home Premium, Windows en Outlook geheel up-to-date. Kent iemand dit verschijnsel en hoe los je het op? Verder (misschien heeft het er iets mee te maken): Ik heb voor mijn e-mail 3 POP-accounts bij HetNet (KPN). Ik heb altijd begrepen dat bij POP-accounts berichten na inlezen vanaf de server werden verwijderd. Wanneer ik nu via Webmail in de server kijk, zie ik de binnengehaalde berichten nog staan. Graag een reactie. Aza Pellekooren
Link naar reactie
Dag Aza, Of het een met het ander te maken heeft, weet ik niet, maar je kunt natuurlijk zelf ervoor zorgen dat binnengehaalde berichten niet meer op de server van HetNet (KPN) blijven staan. (Als je dat tenminste wilt!) Kik in de menubalk van Outlook op Extra > Accountinstellingen. Doe dan het volgende voor ieder account: Selecteer een van de 3 accounts en klik op Wijzigen > Meer instellingen > tabblad Geavanceerd. Haal dan onder Bezorging het vinkje weg voor 'Een kopie van berichten op de server achterlaten'. Sluit de vensters door telkens op OK te klikken (of iets dergelijks; ik gebruik Outlook al een tijdje niet meer...) en doe dan hetzelfde voor de andere e-mail accounts. Probeer daarna of Outlook wat vlotter wil reageren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...