anoniem Geplaatst: 14 augustus 2013 Delen Geplaatst: 14 augustus 2013 Is het mogelijk, dat als ik een werkblad in Excel opsla, dat hij dan niet alleen met de melding komt dat het opgeslagen is, maar dat ik ook een venster kan laten verschijnen met bv een melding over het aantal regels ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 Ja hoor: Met onderstaand stukje macro tel je het aantal [b:3b91918ac1]gevulde[/b:3b91918ac1] regels in kolom 1 en geef je dit weer in een berichtvenster. Sub regels_tellen() aantalregels = WorksheetFunction.CountA(Columns(1)) MsgBox "Het aantal gevulde regels is " & aantalregels End Sub Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 Ja dat snap ik, maar hoe maak ik het zo, dat het automatisch komt na de melding dat het werkblad opgeslagen is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 Dat stukje macro (alleen de twee regels met code) plakken in de macro die je gebruikt om het bestand op te slaan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 Eh, opslaan is een standaard Excel procedure. Geen idee of je die kunt aanpassen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 Je kunt automagisch een macro uit laten voeren bij het opslaan van de worksheet. Ik gebruik die optie om bijv. een reservekopie te maken bij het opslaan. Google eens op de termen 'excel beforsave macro' voor meer info. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2013 Gevonden en het werkt !. Nu wil ik graag de waarde van een veld weergeven in het dialoogvenster: =Q1450 Ik vul dit in: MsgBox "Nog doen: " & Range("Q1450").Value Maar ik krijg wel de tekst, maar niet de waarde Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen