anoniem Geplaatst: 3 augustus 2013 Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 Soms wil ik wel eens (een deel van ) een tekst uit een webpage afdrukken door dat te selecteren en te plakken (in Word meestal). Maar dan zie ik: [img:d53a94a5d1]http://i41.tinypic.com/2m842ag.jpg[/img:d53a94a5d1] en dan kom ik niet verder. Gelukkig niet met selecteren en plakken bij het maken van een plaatje met "Tinypic" zoals hierboven. Opnieuw opstarten of een andere muis helpt hier niet. Iemand een idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 Sommige website hebben een script lopen tegen copyen.... dus dan zit er niks in het geheugen... dus valt er ook niks te plakken in Word.. Misschien kun je proberen: * print de pagina naar pdf en kopieer het daarvan af, omdat het script dan niet meer werkt * ga naar de source vd pagina en kopieer daar de tekst... * sla de pagina op in Word via op slaan als en kies onder firefox voor "alle bestanden" en dan als .doc opslaan. Open dan deze doc en kopieer het relevante stukje.. De 1e en 3e optie zijn het makkelijkst... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 nou ja, het is meestal de website van C!T zelf om adviezen/instructies etc. uit te printen voor het gemak. Tot nu toe had ik daar nooit moeite mee. fjs Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 Zit het hem dan in de browser of kun je op dat moment ook niet copyen vanuit andere programma's? Test dat eens een keer anders heb je zo een fragmentarisch verschijnsel waar wij niks mee kunnen omdat we de condities waaronder het optreedt totaal niet kennen.... Je hebt iig een paar work arounds.... 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 inmiddels lukt het met vallen en opstaan. Er lijkt/leek verschil te zijn tussen F.F. (mijn browser) en I.E.; heb dat nog niet hard kunnen maken. Ook is de kopie soms een tekst waarbij iedere regel dun en rood omlijnd is met grotere regel-afstand: ook niet handig. En soms blijft de geselecteerde tekst lichtgrijs i.p.v. donkerblauw, maar laat zich wel kopiëren en plakken. Er zal wel ergens een nulletje of een ééntje verkeerd staan lijkt het. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 plakken in word doet ie in de opmaak waarin wordt gekopieerd. wil je platte tekst oid werk dan via menu bewerken - plakken speciaal. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 Maar nu haal je er meer bij dan waar je mee opende.... De opmaak was niet het probleem... je kon helemaal niet plakken.... Das een groter probleem dan de opmaak... immers via paste special kun je altijd een opmaak keuze maken, maar dat lukt natuurlijk niet als er niets te plakken valt.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 en inderdaad gebruikte ik nooi plakken speciaal. Gewoon even iets kopiëren en uitrprinten, aangezien mijn teruglopend begrip dat soms nodig heeft. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen