Ga naar inhoud

harddisk formatting!!!


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil me computer opnieuw gaan doen maar ik zit met een vraag. ik heb maar 1 harddisk in me kast zitten van 1000gig. die wil ik gaan splitsen naar c:/van 200gig en de andere d:/ van 800gig. hiervoor wilde ik partition magic gaan gebruiken of jullie moeten een betere weten. nu komt mijn vraag stel mijn station c:/ crast kan ik die dan gewoon gaan formateren zonder dat hij station d:/ aanraakt?. of kan ik dan alleen maar windows 7 in dit geval gewoon opnieuw instaleren ook zonder dat hij aan station d:/ zit. ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor jullie.
Link naar reactie
Hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat je 2 dagen hebt zitten wachten op nog een reactie, antwoord ik toch maar. Als ik de vraag goed begrepen heb is je schijf nog niet gepartitioneerd, en staan er buiten je windows besturingssysteem mogelijk nog allerlei andere data op die je waarschijnlijk op de D: partitie wilt hebben. Die te behouden maakt partitioneren een stuk lastiger, maar het kan wel. Als windows 7 niet kan partitioneren voorafgaand aan een nieuwe installatie, gebruik dan liever geen Partition Magic. Gerben adviseerde mij nog niet zo lang geleden om easeUS als partition manager te gebruiken. En dat was (en is nog steeds) een prima advies gebleken. Met de bootable disc van easeUS zou het moeten lukken. Succes iig met de operatie :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...