Ga naar inhoud

Problemen met DRM-ontvangst op SDR-radio


Aanbevolen berichten

Geachte lezer, Thuis heb ik een SDR-radio (Software Defined radio) staan, merk Perseus. Deze biedt de mogelijkheid voor zgn. DRM-ontvangsten (DRM is de afkorting van Digital Radio Mondiale). De uitzendingen hierop worden gedaan door kortegolf-radiostations met bijna mono FM-kwaliteit. Om deze mogelijkheid te kunnen gebruiken heb je een zgn. VAC (Virtuele Audio Cable) nodig die je geïnstalleerd moet hebben en deze eerst te openen en te activeren. Zelf heb ik VAC410. Daarna open ik het programma DREAM die ik heb gedownloaded van http://sourceforge.net/projects/drm/ Onder “Settings” moet je via “Sound card selection” het volgende instellen:  Sound In = Virtual Cable 1  Sound Out = je eigen geluidskaart selecteren De instellingen van VAC heb ik gedaan overeenkomstig de handleiding. Een radiostation dien je te selecteren en na een tijdje scannen zou je op het scherm van DREAM de aanduiding van het gewenste station moeten kunnen zien met geluid, maar …… hij blijft oneindig scannen zonder enig resultaat en geluid. Verschillende keren heb ik de handleiding van de radio puntsgewijs en zin voor zin gevolgd en gedaan wat er moest gebeuren, maar geen resultaat. Ook radioforums bieden tot nu toe niet de oplossingen door alleen maar te zeggen dat het wel zou moeten werken. Verder werkt de geluidskaart voor andere programma’s perfect. Ik weet helaas niet welk type geluidskaart ik heb, deze zat al ingebouwd in de PC toen ik hem kocht, ca. 2 jaar geleden. Je zou moeten zeggen dat het luisteren naar DRM-programma’s dan ook geen probleem moet zijn. Wat kan er mis zijn? Thuis heb ik een QuadCore 2,66 GhZ met Windows 7 professional. Zijn er bepaalde instellingen hierin die ik dien te veranderen. Welke adviezen kunt u mij hiervoor geven? Groet, Johan Zijlstra
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...