Ga naar inhoud

Excel sjabloon


Aanbevolen berichten

Ik heb Windows 7 Home Premium met MS Office 2010 Professional Plus. Voor een aantal dingen heb ik sjablonen gemaakt, zowel voor Word als voor Excel. Wat me opvalt is dat als ik vanuit verkenner dubbelklik op een Word-sjabloon, er dan (zoals de bedoeling is) een nieuw document wordt aangemaakt met dat sjabloon. Als ik dubbelklik op een Excel-sjabloon, dan wordt het sjabloon zelf geopend en wordt er dus geen nieuw document aangemaakt. Dat blijkt ook als ik met de rechtermuisknop kijk wat de default actie is: dat is Openen in plaats van Nieuw. Is er een manier om dit te wijzigen?
Link naar reactie
Dat heb ik geprobeerd, maar ten eerste: dan is het niet meer handig om het vanuit Verkenner te openen, want dan staat het op een totaal andere plaats. Ten tweede: ik snap niet dat het gewenste gedrag met een Word sjabloon (dotx) in dezelfde map wél gewoon werkt zoals het zou moeten: de default actie bij dubbelklikken is Nieuw en niet Openen. En nog stommer: als ik het Excel-sjabloon opsla als xtl-bestand (ofwel: Excel 1997-2003 sjabloon) dan is de default actie ook gewoon weer Nieuw en niet Openen. De fout moet er dus ergens zitten in het instellen van een default actie lijkt me.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...