Ga naar inhoud

PDF bewerken


Aanbevolen berichten

van deze nieuwe Foxit reader is de exe 12 Mb groot, mijn vorige nog geen 1,7! en neemt wel weer een hoop ongewenste troep mee zoals Ask toolbar als je niet oplet. Gooit bovendien àlle bureaublad-iconen in de war, ondanks een programmaatje om die iconen/snelkoppelingen te herstellen, maar dat progje doet het op dit cruciale moment even niet meer. Kennelijk een hele ingreep om dat te laten werken.
Link naar reactie
Ja, ik heb het ook een beetje gehad met die pdf-progs. Ze proberen je allemaal naar die Ask.com te duwen, ook PDF Xchange Viewer waarmee je ook heel goed op een pdf kan invullen, tekenen enz. Zelfs het kleine SumatraPDF verschijnt pontificaal met vier vinken in ZoneAlarm, mag ik effe weten waarom? Zo'n progje behoort slechts duffe pdf's te lezen, meer niet! :evil: Ik doe het inmiddels met een oude versie 2.3 van Foxit, die gedraagt zich nog netjes. Je kan ermee kliederen enz op een pdf maar er gaat dan ook zo'n rood reclamestempel op. Dat moet dan maar... :(
Link naar reactie
[quote:23c3c47f95="werner gerth"]Ik wilde een kast bestellen bij Ikea. Ik schijn online een en ander te kunnen afhandelen. Er werd me een PDF document gestuurd, dat ik moet invullen en terug sturen. Ik kan de cursor in een veld zetten, maar er gebeurt niets als ik probeer iets in te vullen. Weet iemand hoe dat wel moet ?[/quote:23c3c47f95]Heb je het zo gedaan? Er staan nog meer tips op die pagina. Adobe pdf's kun je afdrukken zonder een watermerk of andere reclame van Adobe. wel jammer dat het zo'n groot programma is, maar verder heb ik er zelden een probleem mee; ik herken deze verhalen niet. Om watermerk/reclame vrije pdf's te maken, neem daarvoor PDFCreator, Open Source. http://help.adobe.com/nl_NL/Acrobat/9.0/Standard/WS58a04a822e3e50102bd615109794195ff-7dd2.w.html [quote:23c3c47f95]Een formulier invullen en wissen Als een PDF-formulier interactieve formuliervelden bevat, kunt u het formulier invullen met een van de gereedschappen op de werkbalk Selecteren en zoomen: het gereedschap Handje of het gereedschap Selectie . Wanneer u de aanwijzer op een interactief formulierveld plaatst, verandert de aanwijzer in een van de volgende pictogrammen: Wijzende vinger of Wijzend handje met een plus-teken . Wordt weergegeven wanneer de aanwijzer zich op een knop, keuzerondje, selectievakje of item in een lijst bevindt. Pijl . Wordt weergegeven wanneer u een item in een lijst met opties kunt selecteren. Invoegcursor . Wordt weergegeven wanneer u tekst in het formulierveld kunt typen. Als de formuliervelden niet actief zijn, verandert de standaardaanwijzer niet. Niet-interactieve PDF-formulieren kunnen worden afgedrukt en met de hand worden ingevuld. U kunt ook Opties > Typewriter > Typewriter kiezen en met het gereedschap Typewriter gegevens typen in de lege formuliervelden en het ingevulde formulier afdrukken. Het gereedschap Typewriter is alleen in Reader beschikbaar als de auteur van het document dat gereedschap voor de lezers heeft ingeschakeld. Opmerking: sommige tekstvelden zijn dynamisch. Dit wil zeggen dat de grootte ervan automatisch wordt aangepast aan de hoeveelheid gegevens die u invoert, en dat deze over meerdere pagina's kunnen doorlopen. [/quote:23c3c47f95]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...