Ga naar inhoud

Snelkoppeling als .exe


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb nogal een aparte vraag. Het enige wat ik wil doen is een snelkoppeling maken. Maar normaal is een snelkoppeling altijd .Ink maar ik wil dat de snelkoppeling .exe heet. Is dit mogelijk? Dus een .exe bestand maken die, waarna je erop klikt, een programma op een andere locatie uitvoert. Oftewel gewoon een snelkoppeling, alleen wil ik dus dat mijn snelkoppeling de extensie .exe heeft. Vraag me niet waarom ik dit wil, dat is nogal lastig uit te leggen :P Maar weet iemand of dit überhaupt mogelijk is? Alvast bedankt! Rob
Link naar reactie
[quote:a751d52957="kappy"]Maar weet iemand of dit überhaupt mogelijk is?[/quote:a751d52957]Zelf al uitgetest? Is gewoon een Windows eigenschap... de naam van een "Snelkopeling" veranderen in what ever.exe Dus ook in "Snelkoppeling.exe" De extensie [b:a751d52957].lnk[/b:a751d52957] wordt niet getoond. Je moet eerder meer moeite doen om het "pijltje" te verwijderen, om het niet als "Snelkoppeling" te tonen :wink:
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden, maar nee dat is niet wat ik bedoel :wink: Rosturp, ik kan wel de naam van de snelkoppeling veranderen in snelkoppeling.exe en dan wordt idd de extensie .Ink niet getoond. Maar daar gaat het niet om. Het blijft dan een snelkoppeling. Ik wil dat die snelkoppeling echt verandert in een .exe bestand. Dus het moet echt een uitvoerbaar bestand worden :wink: Ik heb zelf al een beetje zitten klooien met IExpress dat standaard in windows zit, daarmee kan je ook .exe files maken. Dan krijg je een bestand die automatisch een file uitpakt en daar vervolgens iets mee doet. Maar dat lukte niet helemaal. Ik hoop dat iemand me nog snapt en wel het antwoord weet :P
Link naar reactie
[quote:6598125803="kappy"]Dus het moet echt een uitvoerbaar bestand worden :wink: Ik heb zelf al een beetje zitten klooien met IExpress dat standaard in windows zit, daarmee kan je ook .exe files maken. Dan krijg je een bestand die automatisch een file uitpakt en daar vervolgens iets mee doet. Maar dat lukte niet helemaal.[/quote:6598125803] Wat jij wilt is niet een snelkoppeling, maar een archiefbestand, omgezet naar een uitvoerbaar exe-bestand. daarvoor heb je winrar, winzip, of 7zip nodig. zo maak je dat: - Eerst maak je dus een zip, of rar bestand. - dan open je winrar, of winzip en daar zoek je naar de optie om er een SFX bestand van te maken. - bij de SFX opties kun je er voor kiezen om na het uitpakken één bestand te laten uitvoeren. ook de map waar de bestanden uitgepakt moeten worden, kun je eventueel van te voren instellen. Dit is de algemene werkwijze, per programma kunnen er net een paar kleine verschillen in zitten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...