Ga naar inhoud

inhoud van 2 mappen vergelijken


Aanbevolen berichten

Ik heb een halfjaartje geleden mijn D schijf 103 GB kleiner gemaakt om er een partitie van te maken voor programma's en downloads. Toen heb ik Program Files naar die schijf gekopieerd en daar wat programma's in gezet. Nu installeer ik weer in de Program Files in C, en wil ik dus de andere programma's van H ook weer in C, dan heb ik meer ruimte voor downloads. Is er een programma wat 2 mappen op je computer synct zodat ik de andere kan verwijderen?
Link naar reactie
Deze mus kan hier niet goed meer volgen.. Begrijp ik je goed: a. je maakte een partitie aan en kopieerde je map Program Files naar die partitie (al een bedenking: en werkten je programma's dan nog wel ??) b. je hebt er wat programma's 'in gezet' ... euh.. bedoel je dat je programma's geïnstalleerd hebt in die Program Files of heb je gewoon (installatie)bestanden van programma's daarheen geplaatst (zonder te installeren dus) ? c. je wil nu je program files terug naar je C kopiëren/verplaatsen ... ? mmm.. als ik goed zit met de verklaring van jouw uitleg, dan ga jij jezelf wel in nesten werken (en ik vrees dus dat het al gebeurd is...)
Link naar reactie
Klopt, de registerverwijzingen naar H kloppen niet meer... dus veel van die programma's die op H werken werken op C niet meer.... Wat je kunt proberen is de van de verwijzing H:\Program Files..... C:\Program Files te maken. Dat doe je via: start uitvoeren en type daar: regedit Dan F3 of Ctrl F en dan paste je daar in: H:\Program Files en overal waar je dan een H tegenkomt maak je een C van PS: sommige programma's zijn beveiligd tegen zoets, dat werkt dan niet... Sommigen hebben een ini file waar de locatie in staat. Die kan in de directory van C:\Program Files\Het-Programma staan als het zo heet.... Vroeger werden ini's ook wel eens in de Windows map bewaard, ik vond er in de Windows NT map van Win7 geen bij mij. PS-2: maak eerst een backup van het register.... (herstelpunt)
Link naar reactie
[quote:11be7af7a9="andre@home"]Klopt, de registerverwijzingen naar H kloppen niet meer... dus veel van die programma's die op H werken werken op C niet meer....[/quote:11be7af7a9] Al dacht ik dat het mogelijk toch niet dàt is, want de TS schrijft dat hij/zij een half jaar geleden die Program Files verplaatste. Je zou dan toch zeggen dat hij in dat half jaar erna wel een boel foutmeldingen en zo gekregen zou hebben? (maar daar spreekt hij/zij niet van...)
Link naar reactie
Ik ga al jaren niet meer af op wat mensen vertellen.... bij een probleem moet je zelf de analyse doen en niet klakkeloos aannemen dat het goed beschreven is.... Dus eerst doorvragen en van het ergste uitgaan...... Je staat er versteld van hoe groot het verschil is tussen de werkelijkheid en de perceptie van die mensen....
Link naar reactie
Soms zijn jullie gewoon te snel, soms heb ik het zelf al opgelost. Ik had wat probleempjes met snelkoppelingen maar dat maakt niet uit, die snelkoppelingen moesten toch weg (mijn BureauB staat een beetje vol). Verder doet alles het nog gewoon. Ik heb 1/2 jaar geleden mijn PF niet verplaatst maar gekopieerd/plakt en de andere map niet verwijderd, ben er gwoon niet aan toegekomen. Toen werd C een beetje erg vol en H ook dus wilde ik ruimte maken op H voor meer downloads. Alles werkt, probleem opgelost, bedankt voor de moeite, een verdere discussie is niet echt nodig, maar als je wil, ik houd je niet tegen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...