Ga naar inhoud

Bij iedere opstart Win XP start checkdisk


Aanbevolen berichten

Hallo Bij iedere opstart Win XP start checkdisk,nochtans vind hij geen fouten op de HD Ik heb het al op twee manieren bekeken namelijk: 1. start > bureau accesoires > sys. werkset > geplande taken. Hier staat het niet tussen 2. start > uitvoeren > regedit en de sleutel BootExecute gezocht, deze staat waar hij op moet staan Vermoedelijk gaat het op een dirty bit die op de HD geplaatst werd. Weet iemand hoe ik dirty bit kan verwijderen ? Dank bij voorbaat
Link naar reactie
Controleer de HD eens met hdtune. Dit programma kan heel eenvoudig de 'Health' (gezondheid) van de harde schijf laten zien. Met name de 'Spin retry count' en 'Reallocated sector count' wil nog wel eens een slechte status hebben. Als er iets niet goed is, dan zie je dat dus direct. Verder kan dit programma een oppervlakte scan (Error Scan) uitvoeren om slechte sectoren te vinden. Dit kan voorkomen en dat kan een reden zijn voor foutmeldingen. Zelf heb ik een Seagate harde schijf met dit euvel. Ik had de computer met die schijf vrij lang niet gebruikt en daarna zeer regelmatig. Toen elke keer checkdisk. Op dit moment doet die geen checkdisk. De schijf heeft volgens hdtune wel een probleem status maar geen bad sectors. Magic PC Check Live heeft een reeks foutmeldingen gegeven ...
Link naar reactie
[quote:866d49ffde="Tirm"]Doe ook eens een Windows schijfcontrole "met vinkjes"(bij de Eigenschappen van de C-schijf)[/quote:866d49ffde] @Tirm Probleem opgelost, verlopig geen schijfcontrole na iedere opstart dank zij Windows schijfcontrole "met vinkjes Bedank ! Tirm alsook aan iedereen voor het helpen mee denken. mvg
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...