Ga naar inhoud

telefoon apps android vraag


Aanbevolen berichten

Ben voornemens om een android smartphone te kopen. Ben vanzelfsprekend me gaan informeren en heb bemerkt dat er op de telefoontjes al een heleboel toepassingen voorgeinstalleerd zijn. Daar ben ik bepaald niet happy mee. Vooral omdat het om toepassingen gaat welke ik niet zal gebruiken. Maar kan nergens het antwoord vinden of het mogelijk is om die zooi eraf te gooien. Ja, genoeg info hoe je aan apps kunt komen en deze te gebruiken, maar niets over hoe de onnodige apps te verwijderen. Of is het soms zo dat wat er eenmaal opstaat simpelweg niet meer te verwijderen is?? Navigatie zou er ook al standaard opzitten. En die gebruikt doorlopend de internetconnectie heb ik me laten vertellen. Dat wordt dus een hoog verbruik als ie niet uit te zetten of te verwijderen is.. Misschien dat iemand van jullie hier ervaringen mee heeft? Vooral dus om van al die overbodige voorgeinstalleerde toepassingen af te komen.
Link naar reactie
Het zou natuurlijk mooi zijn als je alles wat je op je telefoon zet, er niet meer af kan halen. Dat zou betekenen dat het geheugen van je telefoon behoorlijk vol zal lopen... Alle software die geinstalleerd is en wordt, kun je verwijderen. Ik heb zelf te weinig ervaring met Android om je te vertellen hoe, maar het moet wel kunnen. De navigatie app heeft alleen maar een internet verbinding nodig op het moment dat je het gebruikt. Als je de navigatie dus niet meer nodig hebt, moet je de app sluiten om het dataverkeer te stoppen.
Link naar reactie
Wat betreft de navigatie: er zijn apps die gebruik maken van offline kaarten. Dat zijn bijvoorbeeld kaarten van OpenStreetMaps, geoptimaliseerd voor gebruik op mobiele apparaten, die je op het systeem/geheugenkaart zet. Hiermee heb je dus geen internet verbinding nodig voor de navigatie.
Link naar reactie
Je hebt verschillende merken telefoons en deze merken doen het ook weer anders. Ik heb een HTC Desire Z hierop staat HTC Sense en ook een aantal verschillende apps reeds geinstalleerd. Ik heb in het begin toen ik hem had geroot (krijgen van schrijfrechten) en de overbodige zooi eraf gegooid. Nu kan ik hem niet meer rooten omdat ik een update gedaan heb. Sommige andere merken kan je nog wel rooten alleen wil HTC niet dat je dit doet. Je kan wel een hele andere versie van android opzetten (ROM). http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1434766 http://www.xda-developers.com/
Link naar reactie
Dank voor jullie reacties. Het toestel waar mijn interesse naar uitgaat is de HTC wildfire 2 Als ik de bijdrage van tomvdlee lees, zou ik het toestel kunnen rooten maar het is bepaald niet zonder risico. Wel weet ik dat er apps bestaan die activity laten zien welke event gekilled kunnen worden. Lijkt mij een veiliger optie. De (voorgeinstalleerde) apps blijven weliswaar aanwezig, maar verbruiken geen bronnen, stroom en ook geen dataverkeer. Denk dat ik voor deze optie kies, lijkt mij de verstandigste optie om niet ongewild een onbruikbare telefoon over te houden omdat er toch iets mis ging tijdens het rooten. Tis geen Windows computer hè :D Mochten jullie nog tips, advies en goede raad hebben, die blijven heel welkom.
Link naar reactie
Nu ik het foontje heb loop ik tegen een hardnekkig probleem aan. Om te downloaden is het kennelijk noodzakelijk om een G-mail account te hebben. Waarom??? Maar wat ik ook doe, krijg steeds de melding dat er geen betrouwbare verbinding mogelijk is met Google servers... :( Ook als ik de telefoon via mijn desktop-pc verbonden heb met internet (scheelt in de tel-kosten) komt steeds weer die melding. Gewoon surfen gaat prima, al is een vergrootglas wel een vereiste. Kan ik ook op een andere wijze de interessante apps binnenhalen? Zonder bemoeienis van/door Google?
Link naar reactie
Tja, waarom zou dat zijn. Wellicht omdat android een google speeltje is een google graag de mensen aan zich wil binden? Vind het ook belachelijk hoor dat alles maar aan een gmail/google account gekoppelt moet worden. Android werkt met apk bestanden, dus in principe kun je deze downloaden en installeren. Mits het aangeboden wordt buiten de market van google natuurlijk. Niet iedereen wil kan of mag namelijk in de market. Mijn tablet kwam met [url=http://appslib.com/]appslib[/url] en daar heb je geen gmail oid voor nodig. Nadeel is wel dat het aanbod veel beperkter is. [quote:7a0bb8f28a]Ook als ik de telefoon via mijn desktop-pc verbonden heb met internet (scheelt in de tel-kosten) komt steeds weer die melding. Gewoon surfen gaat prima, al is een vergrootglas wel een vereiste. [/quote:7a0bb8f28a] Kun je niet via wifi surfen,direkt van je telefoon?
Link naar reactie
[quote:ea99fc2799="vuurtoren"]Tja, waarom zou dat zijn. Wellicht omdat android een google speeltje is een google graag de mensen aan zich wil binden? Kun je niet via wifi surfen,direkt van je telefoon?[/quote:ea99fc2799]Zou kunnen wat je zegt over Google, kan daar nou niet echt enthousiast over zijn. Verder is het zo dat ik één pc in huis heb, dus geen wifi nodig :D Mijn HTC vind overigens wel best veel wifi, maar allemaal beveiligde wifi. Daar heb ik niets aan natuurlijk, maar anderzijds toch wel positief dat die mensen in elk geval bekend zijn met wifi en het ook voorzien hebben van toegangsbeveiliging.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...