Ga naar inhoud

Bestanden backup van geheugenkaart voor formatteren


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
En blijkbaar heeft windows toch wél een oplossing voor dit soort problemen ingebouwd. En dan het slechte nieuws: hij doet het niet. Als ik mijn usb in m'n vaders computer stop (mijn laptop wordt gerepareerd vanwege kapotte backlight), cmd open, de opdracht recover G: intik krijg ik de melding dat dit niet ondersteund is voor complete schijven en dat ik het commando chkdsk moet gebruiken. Dus: chkdsk G: [code:1:c91798224a]Het type bestandssysteem is RAW. CHKDSK is niet beschikbaar voor RAW-stations.[/code:1:c91798224a] Jottem!... Dus ik nog maar een keer googelen op recover raw station, vind easus Disk Recovery Wizard waar geen portable versie van is dus ik moet hem installeren maar dat kan niet want ik moet werken met een gastaccount. Als mijn laptop het weer doet kijken we wel verder want volgensmij had ik deze al geprobeerd.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Dit is trouwens mijn theorie waarom het misschien wel gaat lukken als ik hem eerst formatteer: -Windows ziet dat de disk beschadigd is en blokkeert de disk. -Ikzelf kan niet bij mijn bestanden, maar de meeste programma's ook niet. -Als de disk geformatteerd is kan ik hem weer gebruiken, en de andere programma's ook. -Ik gebruik het beste programma uit de lijst met recovery-programma's om het grootste deel terug te halen. -Ik heb veel van mijn bestanden weer terug en voor de rest: jammer dan. Volgensmij hebben we hier thuis ook nog wel ergens een betaalde versie van Recuva liggen dus daar kan ik het mee proberen als hij eenmaal geformatteerd is, want ongeformatteerd met de trial werkt niet.
Link naar reactie
Ik heb ook onlangs een schijf gehad die alleen als RAW bekend was en niet meer via de Verkenner te benaderen viel, melding is dan "Wilt u de schijf formatteren...?" Neen dus.... Van de programma's die ik getest had kon idd maar een deel de RAW schijf benaderen. De beste was GetDataBack, die haalde vrijwel alles terug.. mijn nichtje superblij... :D http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm PS: De analyse van de 500 GB schijf duurde ca 12 uren....
Link naar reactie
  • 2 weken later...
thedjdoorn, Ik begrijp het niet helemaal. Op 11 maart tipte Gerben je Zero Assumption Recovery al. Je hebt ZAR toen uitgeprobeerd, maar je gaf aan dat je alleen "16 bliepjes" kreeg. Je ging vervolgens aan de slag met andere recovery programma's. En nu geef je aan dat ZAR zo goed voor je heeft gewerkt. Dat is heel mooi. Had je 11 maart iets niet goed gedaan en heb je inmiddels door een 'how to' handleiding geleerd hoe je het programma moest gebruiken? Heb je een handleiding gevonden die duidelijker is dan de tutorials op de ZAR site? Kun je in dat geval aangeven welke handleiding het was die je gevonden hebt en die je geholpen heeft? Kun je zo mogelijk een link aanreiken? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Hmmm... Dat was me nog niet opgevallen, het klonk eerst wel heel bekend. Ik heb eerst (11 Maart) waarschijnlijk alleen de Image Recovery Functie geprobeerd. Toen heb ik op 28 mei ZAR ergens op internet gevonden, gedownload, en weer de Image Recovery geprobeerd. Toen dat niet lukte, probeerde ik de Data Recovery for Windows and Linux functie, en kreeg ik alles terug.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...