Ga naar inhoud

BSOD van ati3duag


Aanbevolen berichten

mijn laptop krijgt met allerlei spellen een BSOD van ati3duag die mijn videokaart wel aan kan . ik heb vanalles al gedaan o.a. driver geupgrade en rondgekeken op andere forums maar, kom er niet zo goed uit. ik kan niet zo gedetailleerd zeggen wat er in het BSOD tje staat want ik krijg niet de kans iets op te schrijven. en na het automatische opstarten krijg ik de melding contact op te nemen met de administrator of zoiets. [i:71c949364e] wil iemand mij alstublieft helpen??? [/i:71c949364e] ps: sys specs: [list:71c949364e]IBM ThinkpadT41 Sys specs: CPU:1.59 GHz RAM:768 Video RAM: 32-BIT OS:windows 7 ultimate 32-BIT vid-card:ATI MOILITY 7500 Processor:Intel(R) Pentium(R) M processor 1600MHz[/list:u:71c949364e]
Link naar reactie
[quote:e26383826d="chicootje"][quote:e26383826d="Johnny321"]Automatisch opstarten bij fout uitschakelen (Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerd > Instellingen) Foutmelding noteren en hier neerzetten / cq verder zoeken.[/quote:e26383826d] gedaan ik zal hem straks ff hier neerzetten[/quote:e26383826d] a problem has beed detected an windows has been shut down to prevent anydamage to your computer ati3duag.dll PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA hier staan wat opties en stappen die ik al heb ondernomen maar zonder een positief resultaat technical information: *** STOP: 0x00000050 (0xFFFFFFFE, 0x00000000, 0x8A036B91, 0x00000000 *** ati3duag.dll - adress 8A036B91 base at 8A020000, datestamp 45C9470b
Link naar reactie
Omdat het om een IBM Thinkpad T41 gaat, zou het al voldoende moeten zijn om het systeem te updaten via applicatie [url=http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/product.do?template=/product.do?template=%2Fproductpage%2Flandingpages%2FproductPageLandingPage.vm&sitestyle=lenovo&brandind=10&familyind=154110&machineind=0&modelind=0&partnumberind=0&subcategoryind=0&doctypeind=9&doccategoryind=0&operatingsystemind=466746&validate=true]ThinkVantage System Update 4.0[/url] vanaf de IBM website. Die zou alle vereiste drivers behoren te updaten. Overigens is er ook nog op het IBM forum een topic over die [url=http://forums.lenovo.com/t5/W-Series-ThinkPad-Laptops/ati3duag-dll-Blue-screen-of-death/m-p/66891]stop error met die ati3duag.dll[/url] waar zo te lezen nog geen oplossing voor gevonden is.
Link naar reactie
Ik ben er uit! Ik heb het volgende gedaan: Eerst heb ik de ATI driver gedeinstalleerd Daarna heb ik drivercleaner laten draaien om alles in het register weg te poetsen, toen heb ik dit tooltje ( http://www.hardwareheaven.com/modtool.php ) laten draaien over de driver die ik had van de lenovo wesite (ATI driver). Vervolgens heb ik deze aangepaste driver geinstalleerd, na wat resolutie aanpassingen werkte alles weer perfect! Hartelijk dank voor al jullie (ja, ook jij pa :D ) input!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...