Ga naar inhoud

bestandsnaam niet meer te veranderen


Aanbevolen berichten

Van een powerpoint bestandje blijkt de bestandsnaam niet meer te veranderen te zijn. Als ik een*pps had dan kon ik dat veranderen in *ppt. Ook zie ik dat bij opslag (bv. op bureaublad) die bestandsnaam sowieso niet meer vermeld wordt. Ook als ik via "save as/opslaan als "die pps wil opslaan maar ook veranderen in een *ppt zie ik alleen maar [img:1918fd8132]http://i49.tinypic.com/160shz9.jpg[/img:1918fd8132]. terwijl ik me meen te herinneren dat er eerder veel meer mogelijkheden waren. Het vreemde is dat hier gebruik gemaakt wordt van Office 2007, hoewel ik Office 2003 heb. Wel een converter geïnstalleerd om 2007 documenten zoals docx te kunnen openen. Zou ik die converter (Compatibilty Pack for 2007 Office System 218 MB !) moeten de-installeren?
Link naar reactie
dat dacht ik ook aanvankelijk dat het beveiligd was met een wachtwoord, maar eigen gemaakte ppt (en vrijwel altijd kon ik een pps overzetten in ppt om taalfouten etc. er uit te halen...) kan ik ook niet veranderen in pps. Ik moet nog eens kijken wanneer het veranderen van bestandsnaam wèl kan, en wanneer precies niet. Ik zal er ook eens 1 naar een andere pc sturen.
Link naar reactie
kleine aanvulling: als ik een pps met een email meekrijg dan kon ik die voorheen desgwenst "opslaan als" opslaan als een ppt. Nu krijg ik alleen deze mogelijkheid, en meer niet: [img:674b035871]http://i40.tinypic.com/102ur9s.jpg[/img:674b035871], d.w.z. er staat in mijn pc geen bestandsnaam bij; als ik het naar een andere pcc stuur staat er wèl een bestandsnaam bij die ik kan veranderen. Zal wel (weer) aan de pc liggen DJ!
Link naar reactie
ik zag nog nooit problemen dor het compatibiliteitspack, maar eens moet wellicht de eerste keer zijn... ik neem aan dat je pc schoon is, en ook door malwarebytes is gechecked. in dat geval zou ik niet verder zoeken maar via configscherm-software office aanklikken, kiezen voor wijzigen, onderdeel pp deïnstalleren, pc herstarten, en via dezelfde weg pp opnieuw installeren.
Link naar reactie
Malwarebytes run ik regelmatig; voor Office heb ik eerst een herstel-actie laten doen. dat hielp niets, toen een de-install. Duurde zééér lang, en een nieuwe install. dat duurde e i n d e l o o s. Ik weet dat de pc recent heel veel trager is geworden, maar dit sloeg alles.Maar ook dat hielp niet. Ik laat het maar zo, want zó belangrijk is het niet. Bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...