Ga naar inhoud

Meekijker op mijn laptop?


Aanbevolen berichten

Misschien ben ik hardstikke paranoide, maar ik heb het idee dat er iemand mee kijkt op mijn laptop... Mijn internet doet de laatste tijd vreemd, blijft af en toe een paar seconden hangen en de laptop is bij vlagen erg traag. Ook heb ik het idee dat iemand mijn password heeft van een online rpg, want daar gebeuren ook dingen waarvan ik zeker weet dat ik ze zelf niet gedaan heb (maar hoewel ik erg voorzichtig ben met mijn wachtwoord, kan het natuurlijk zijn dat iemand daar op een andere manier achter gekomen is) Maar het raarste: gister zat ik een film te kijken vanaf de laptop. Dit ging echter niet helemaal goed, het beeldformaat klopte niet en kreeg ik (als ultieme leek) niet goed aangepast. Ik belde mijn vriend (die ict-er is) om te vragen of hij een oplossing wist. Vlak daarna hoorde ik op de achtergrond bij hem met een paar seconden vertraging exact het geluid van de film die ik zat te kijken... Een personage sprak een zin uit en een seconde later hoorde ik diezelfde zin door de telefoon.... Waarop ik hem hoorde ''schrikken'' en iets aan hoorde klikken. Volgens hem was dit gewoon een echo... en misschien ben ik ook wel hardstikke paranoide..?? Mijn vraag is, bestaat er software waardoor iemand op mijn laptop mee kan kijken zonder dat ik het zelf merk? Waarbij hij dus ook het geluid van wat ik ook af aan het spelen ben kan horen? Hij heeft mijn laptop zelf geinstalleerd voor mij en heeft dus niet alleen toegang maar ook alle gegevens zoals ip adres e.d. Mocht dit mogelijk zijn, hoe kan ik daarachter komen? Ik heb zelf erg weinig verstand van pc's... ik hoop dat iemand me kan helpen!!!
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij is de optie om een virusscanner de zaak te laten controleren niet de goede. De vraag was of het mogelijk is dat er iemand mee kijkt en het antwoord daarop is Ja, dat kan. Dat hoeft geen virus te zijn. Ik zou niet zo gauw weten hoe je zo'n programma kan vinden op je PC, maar je kunt wel checken of je problemen opgelost zijn als je de internet verbinding verbreekt door de kabel eruit te halen of de draadloze verbinding verbreekt. Voor dat laatste is er meestal een toets op je laptop, die in combinatie met de FN-toets gebruikt kan worden. Je zou ook eens kunnen kijken via START-UITVOEREN en daar dan MSCONFIG in tikken. In het scherm dat je dan krijgt zie je een tabblad "Opstarten" Zet hier eens neer welke programma's daar in staan.
Link naar reactie
Goeie vraag perloc. Ik neem idd ook aan dat geen enkel prog., keyloggers bijvoorbeeld, de firewall kan passeren zonder expliciete instemming van de pc-gebruiker :o En dan hebben het nog niet over virussen, spyware, adware etc. Een goede en heldere reactie geven aan de vraagsteller lijkt me in deze situatie erg lastig, hij geeft immers te kennen totaal geen kennis te hebben van computers. Enige basiskennis lijkt mij toch wel het minste wat je zou mogen verwachten, toch??
Link naar reactie
Dat zou zo kunnen: Start -> Uitvoeren -> mstsc Dan verschijnt Extern Bureaublad. Je kunt dan de instellingen wijzigen, maar ik zie daar niet zou gauw een optie waarin staat dat het programma moet starten bij het starten van Windows. Als daar in de schermen gegevens staan ingevuld is dat in ieder geval een indicatie dat dat de boosdoener zou kunnen zijn en die gegevens kunnen er dan ook uitgehaald worden, waarna inkijken via deze optie over is.
Link naar reactie
Zet het log dat dit programma maakt hier eens neer. http://www.hijackthis.nl/ Dan is er waarschijnlijk wel te zien of er een VNC programma of anders programma loopt die mee "snuffelt"..... Is dat zo..... dan mag je je "vriend" wle eens vragen waarom dat zo is... Waarschijnlijk komt er een antwoord in de trant van "dan kan ik je op afstand helpen.." maar zonder medeweten..... van jou ook ? Trek daarna je eigen conclusies mbt jouw "vriend".....
Link naar reactie
Inderdaad valt het mij ook op dat de vraagsteller niet meer gereageerd heeft. Ondertussen ben ik op mijn eigen computer aan het onderzoeken gegaan, want de vraag is daarvoor interessant genoeg. Het blijkt dat je wel een aantal zaken kan uitschakelen middels 'Groepsbeleid'. Of misschien anders gezegd: er meer controle over hebt. Groepsbeleid is te bereiken middels het commando: gpedit.msc
Link naar reactie
* Niet als admin ingelogd zijn... * Camera afdekken of stekker eruit... * Zonealarm oid installeren waarbij programma's toestemming moeten vragen het web op te mogen, de standaad (XP) firewall kent dit niet. * Goede virusscanner * Loop in Taakbeheer even alle draaiende processen na, zoek die die je niet kent op via Google waar ze bij horen.... * Etc.....
Link naar reactie
Sorry, ik ben inderdaad een beetje laat met terug reageren, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!! [quote:a188ccc70a="andre@home"]Zet het log dat dit programma maakt hier eens neer. http://www.hijackthis.nl/ Dan is er waarschijnlijk wel te zien of er een VNC programma of anders programma loopt die mee "snuffelt"..... Is dat zo..... dan mag je je "vriend" wle eens vragen waarom dat zo is... Waarschijnlijk komt er een antwoord in de trant van "dan kan ik je op afstand helpen.." maar zonder medeweten..... van jou ook ? Trek daarna je eigen conclusies mbt jouw "vriend".....[/quote:a188ccc70a] Hierbij het log dat dit programma gaf: Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 17:25:24, on 4-8-2009 Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906) MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702) Boot mode: Normal Running processes: C:\Windows\system32\taskeng.exe C:\Windows\system32\taskeng.exe C:\Program Files\ASUS\ASUS Live Update\ALU.exe C:\Program files\P4G\BatteryLife.exe C:\Program Files\ASUS\SmartLogon\sensorsrv.exe C:\Windows\system32\Dwm.exe C:\Windows\Explorer.EXE C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\16.5.0.134\ccSvcHst.exe C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe C:\Program Files\ASUS\ATK Hotkey\HControlUser.exe C:\Program Files\ASUS\ATKOSD2\ATKOSD2.exe C:\Windows\System32\rundll32.exe C:\Windows\RtHDVCpl.exe C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe C:\Program Files\ASUS\ATK Media\DMedia.exe C:\Windows\AsScrPro.exe C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe C:\Windows\WindowsMobile\wmdSync.exe C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe C:\Users\Carlijn\Program Files\DNA\btdna.exe C:\Windows\ehome\ehtray.exe C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe C:\Windows\ehome\ehmsas.exe C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\Power2GoExpressServer.exe C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe C:\Windows\system32\wuauclt.exe C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = O1 - Hosts: ::1 localhost O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file) O2 - BHO: Symantec NCO BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\16.5.0.134\coIEPlg.dll O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\16.5.0.134\IPSBHO.DLL O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\16.5.0.134\coIEPlg.dll O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe" O4 - HKLM\..\Run: [P2Go_Menu] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\6.0" O4 - HKLM\..\Run: [HControlUser] C:\Program Files\ASUS\ATK Hotkey\HControlUser.exe O4 - HKLM\..\Run: [ATKOSD2] C:\Program Files\ASUS\ATKOSD2\ATKOSD2.exe O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe O4 - HKLM\..\Run: [ATKMEDIA] C:\Program Files\ASUS\ATK Media\DMedia.exe O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Screen Saver Protector] C:\Windows\AsScrPro.exe O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Windows Mobile-based device management] %windir%\WindowsMobile\wmdSync.exe O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS4ServiceManager] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\CS4ServiceManager\CS4ServiceManager.exe" -launchedbylogin O4 - HKLM\..\RunOnce: [NSSInstallation] C:\Windows\System32\Adobe\Shockwave 11\nssstub.exe /RunOnce O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun O4 - HKCU\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden O4 - HKCU\..\Run: [BitTorrent DNA] "C:\Users\Carlijn\Program Files\DNA\btdna.exe" O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE') O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra button: In weblog opnemen - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: &In weblog opnemen met Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\Windows\bdoscandel.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - C:\Windows\bdoscandel.exe O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL O13 - Gopher Prefix: O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scanner/sources/en/scan8/oscan8.cab O18 - Protocol: symres - {AA1061FE-6C41-421F-9344-69640C9732AB} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\16.5.0.134\coIEPlg.dll O23 - Service: ADSM Service (ADSMService) - Unknown owner - C:\Program Files\ASUS\ASUS Data Security Manager\ADSMSrv.exe O23 - Service: ASLDR Service (ASLDRService) - Unknown owner - C:\Program Files\ASUS\ATK Hotkey\ASLDRSrv.exe O23 - Service: ATKGFNEX Service (ATKGFNEXSrv) - Unknown owner - C:\Program Files\ATKGFNEX\GFNEXSrv.exe O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe O23 - Service: Norton Internet Security - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\16.5.0.134\ccSvcHst.exe O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe O23 - Service: spmgr - Unknown owner - C:\Program Files\ASUS\NB Probe\SPM\spmgr.exe -- End of file - 7670 bytes Het zegt mij helemaal niks... De remote desktop heb ik ook gevonden (het was even zoeken naar de optie ''run'' in Vista...). Het veld 'enter the name of the remote computer' is leeg. Ik neem aan dat dat wel essentieel is mocht iemand via dat programma werken? @sjouwer Het programma waar jij op doelt kan ik niet vinden... Ik heb de engelse Windows, heb je misschien een idee hoe ik het daar precies kan vinden?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...