Ga naar inhoud

Java installatie mislukt: Windows XP bevriest


Aanbevolen berichten

Om de een of andere reden is de laatste automatische update van Sun Java mislukt. Sindsdien bevriest m'n PC (Windows XP Pro SP3) bij het minste of geringste, soms al bij het opstarten. Het beeldscherm toont dan gewoon de desktop, maar muis noch toetsenbord vermogen daar beweging in te krijgen - alleen een harde reset kan nog. Een poging tot verwijderen van de mislukte Java installatie doet de PC ook al bevriezen. Alleen in de Safe Mode kan ik nog gewoon m'n gang gaan (totaal geen last van bevriezingsproblemen). Maar in die mode kan ik Java niet opnieuw installeren noch verwijderen, dus uiteindelijk schiet ik daar ook niet mee op. Met systeemherstel ben ik teruggegaan naar een herstelpunt van toen alles nog goed werkte, maar dat lost helaas niets op - de PC blijft bevriezen. Met CCleaner en de Windows Installer Cleanup Utility heb ik nu alle sporen van de mislukte installatie verwijderd, maar ook dat helpt niet tegen het bevriezen. Wie heeft er een idee?
Link naar reactie
Geprobeerd, ik kom er helaas niet verder mee ... Java is op m'n PC inmiddels (denk ik) een zootje geworden. In Firefox geeft about:plugins aan dat ik Java(TM) Platform SE 6 U11 (bestandsnaam: npoji610.dll) zou hebben. Dat bestand komt echter niet in de Program Files/Mozilla Firefox/Plugins map voor. Een ander Java plugin bestand dat ik volgens about:plugins zou hebben, npjpi160_11.dll, staat daar ook niet. Deze beide bestanden staan trouwens op mijn hele C schijf niet ... Een derde bestand, npdeploytk.dll, staat daar echter weer wel. De Java mappen in Program Files gaat niet verder dan 1.6.0_07. Als ik achter de command prompt "java -version" tik, geeft het systeem echter aan dat ik Java version 1.6.0_13 zou hebben. Ik zoek eigenlijk een manier om Java op de een of andere manier te verwijderen of uit te schakelen in de Safe Mode van Windows XP SP3, aangezien in de normale mode eigenlijk niets kan gebeuren zonder dat de PC bevriest (Zoals ik al zei, hij bevriest ook al zonder dat er verder iets hoeft te gebeuren).
Link naar reactie
ooit heb ik eens een vraag gesteld in C!T of ik die oude java-versies die best wat ruimte innemen (120 MB of zo) kon weggooien want ik had een hele collectie, en java gooit de oude er niet uit. Dat verwijderen mag dus. Zo zou je alles kunnen de-installeren via config. etc. en dan opnieuw laten bekijken door http://www.java.com/nl/download/installed.jsp .Veel succes
Link naar reactie
Bedankt voor het meedenken! Maar deel van mijn probleem is dat a. m'n PC ook bevriest (als die dat nog niet eerder gedaan heeft) tijdens pogingen om Java te deinstalleren, en b. deinstalleren niet mogelijk is/toegestaan wordt in de Safe Mode. Is gewoon in de Explorer verwijderen van alle Java mappen uit de C:\Windows\Program Files directory en vervolgens het register opschonen met CCleaner een optie? Klinkt gevaarlijk, maar misschien is het de enige manier om hier nog iets te redden ...
Link naar reactie
Tja, m'n andere idee was een hele nieuwe C: schijf erin zetten en daar XP opnieuw op installeren. Voordeel (tegelijk nadeel ?) daarvan is dat ik van voren af aan kan bepalen welke van de (zeer) vele huidige programma's die er op staan ik eigenlijk nog wel nodig heb. De oude schijf kan ik daarna weer in m'n systeem hangen als backup en de persoonlijke gegevens die er op staan kan ik gewoon weer gebruiken. Maar ja, als ik een truc kan verzinnen om Java alsnog te verwijderen, dan is dat toch minder arbeidsintensief ...
Link naar reactie
Tja, de volgorde in de tijd was: 1. alles werkt perfect 2. mislukte Java update 3. niets werkt meer in de "normale" mode. De harde schijf is prima, alles is toegankelijk en de Safe Mode draait perfect. Update van drivers en Windows gebeurt automatisch, wekelijks. Permanente virusbescherming van Avast. Idem spyware van Spy Sweeper. Waarop is je indruk gebaseerd dat het niet aan Java zou liggen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...