Ga naar inhoud

Packerd Bell Recovery CD


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen ik heb een probleem met mijn net nieuwe Packerd Bell computer die ik gekocht heb. De instalatie en alles ging prima maar nu moet ik een recovery cd maken. PB heeft hier een eigen programma voor maar steeds krijg ik bij de eerste DVD een foutmelding 501 en kan ik niet verder. Ik heb het ook al met cd roms proberen te maken maar ook dit lukte me niet hier ging het bij cdrom 9 mis. met dezelfde fout melding. 501. in het boekje of het internet kan ik niet echt vinden wat de fout betekend. wel staan er bestanden op de computer. Het maken van een untilety dvd is wel gelukt waar als het goed is alle drivers op staan? Nu ben ik de hele dag al op google aan het zoeken naar oplossingen en heb ik inmiddels al een behoorlijke stapel cdroms en dvds verspeeld. Voor mijn probleem kon ik niet veel vinden, wel kwam ik via het lezen op dit forum het programma "Drive Backup 9.0 Express" http://www.paragon-software.com/home/db-express/download.html Echter heb ik zelf niet veel verstand van computers en is mijn engels erg slecht zeker als het om computer taal gaat. dit is een gratis programma is het hier ook mee mogelijk om eenvoudig een recovery dvd te maken zo dat mocht mijn computer ooit problemen hebben ik alles eenvoudig weer terug kan zetten naar de begin situatie zonder dat ik straks mijn windows vista versie kwijt ben? Ik hoop dat iemand me kan helpen, een andere oplossing zou terug gaan naar de winkel maar ben bang dat ik de computer dan een tijd kwijt ben en hij doet het verder gewoon prima. het enige probleem is dat ik geen windows cd rom heb mocht het fout gaan omdat het recovery programma een foutmelding geeft. Ik hoop dat iemand me wil helpen want ik heb zelf de hoop inmiddels opgegeven na enkele uren zoeken online. :roll: edit: voor de volledigheid ik heb een 64bit versie.
Link naar reactie
Je hebt twee opties. 1) Je PC doet duidelijk niet wat hij moet doen en je hebt garantie, dus de leverancier moet je een goed werkende pc leveren. Als je besluit je PC terug te brengen, is de kans groot dat er een heel nieuwe installatie op wordt geplaatst. Als je er al eigen bestanden op hebt geplaatst (foto's, documenten, filmpjes e.d.), ben je die waarschijnlijk kwijt. Stel die vooraf dus veilig op een CD, DVD of USB stick. 2) Het probleem met die recovery CD's of DVD's die je zelf moet maken is dat je nooit zeker weet of een herinstallatie daarvan ook echt zal werken. Ik heb wel eens een herinstallatie moeten uitvoeren, maar één van de CD;'s bleek een fout te bevatten. Toen had ik geen XP installatie meer en geen bruikbare recovery CD's. Ik maak daarom sindsdien altijd met goede imaging software een image van de C: partitie en zet die op een harde schijf en op CD of DVD. Sowieso gaat een herinstallatie van een image vanaf een harde schijf sneller en de kans op bestandsfouten is veel kleiner. Ik gebruik daarvoor Acronis True Image. Het kost een paar tientjes, maar ik heb er al jaren heel veel plezier van. Ik gebruik het ook om periodiek backups van mijn gegevens te maken. Aan jou dus de keuze. Succes,
Link naar reactie
@ Bjorn: Bedankt daar kan ik zeker wat mee. Wat betreft 1) ik heb de pc idd nieuw gekocht vrijdag bij de its in Hoogezand heb dus contact met hun opgenomen echter willen hun niet veel meer voor me doen dan het nummer van de packerd bell helpdesk doorgeven. Had veel meer service verwacht maar waarschijnlijk ben je als klant niet meer intressant als je al betaald hebt? Had ook een USB probleem de usb poorten deden het namelijk niet, ook hier wou de winkel niet echt in helpen. kortom volgende keer als ik iets koop ga ik naar de concurent :wink: Gelukkig is de Packerd Bell helpdesk tot nu toe wel erg goed moeilijk te bereiken helaas (teminste optie 2) maar ze hebben me een formulier gestuurd en als het goed is krijg ik een recovery cd thuis gestuurd over ongeveer 3 week dus dat is wel netjes. Ook is het USB probleem door een goede hulp via de telefoon opgelost. Heel erg bedankt voor je reactie want ik zat met mijn handen in het haar en heb er zeker wat aan gehad.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...