Ga naar inhoud

Ad-Aware AE


anoniem

Aanbevolen berichten

Iemand van jullie al ervaringen, positief of negatief, met Ad-Aware AE (Anniversary Edition) van Lavasoft. Wat ik eruit op kan maken zou hier ook een Ad Watch (real time protectie) in zitten. Vreemd, want dat was altijd voorbehouden aan de plus versies en niet aan de free versie.... :roll: Edit: Downloaden ben ik nog maar even mee gestopt, want vlg. mij download de halve wereld dat ding momenteel en staat de kraan bij die downloadsite ook niet zo heel ver open.... Ik kwam niet verder dan zo'n 50 a 60 kB/sec. :cry: En dat met een normale, gangbare snelheid van 1,16 MB/sec.....
Link naar reactie
Heb 'm inmiddels gedownload en geïnstalleerd. Daarna blijkt het feitelijk om een totale nieuwe versie te gaan die op de pc staat. Minder mogelijkheden om e.e.a. zelf in te stellen :( Tuurlijk zal ie ook systeembronnen gebruiken, maar het lijkt mee te vallen. We zullen gewoon afwachten of er nog meer reacties hierover zullen komen.
Link naar reactie
Ik heb die hele installatie van Ad-Aware AE eens kritisch bekeken. Hierbij valt het volgende op: - C++ Runtime is noodzakelijk.... (En moet dus mee-geïnstalleerd worden). :cry: - Er bljift een ontiegelijke zooi in de Temp map van de gebruiker achter na installatie: bijna 300 Mb...!!! - Er is een "AAWService.exe" actief (TSR): meer dan 13 Mb...!!! Geen kattepis. :x Het meeste verwonderlijke is nog dat ik geen idee heb wat deze "service" voor wonderen verricht. Ik heb vrijwel alles uitgeschakeld: automatisch updates ontvangen, Ad-Watch inactief gemaakt, etc. Dus wat dat ding doet...??? :o Nog niet echt een vooruitgang t.o.v. de "totaal niet systeembelastende" oer-SE versie. Dat ding gebruikte alleen geheugen als-ie opgestart was voor een scantaak. Maar men is blijkbaar nu definitief gestopt met het aanmaken van definities voor SE, dus een keuze is er niet. Maar ja: een gegeven paard, etc., etc., etc. :? (Enne.... (Dragon): ik heb geen opties gezien om een eventuele toolbar mee te installeren). Edit: Wat ik overigens ook niet kan bevestigen, is het feit dat Ad-Aware AE een "plaatsje zou krijgen" in het Beveiligingscentrum. Nada! Maar daar heb ik wat minder problemen mee. Wellicht geldt 't alleen voor Vista...(?) Edit2: Ik ging er van uit dat AAWService.exe z'n introductie in deze versie (AE) gevonden had. Blijkt echter al vanaf 07 te bestaan, gezien de vele Google hits.... Schijnt iets te maken te hebben met autom. controle op def updates....(?) Als alles wat naar "automatisch" riekt, wordt uitgezet, is er geen Ad-Aware service meer actief.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik dacht, laat ik ook weer eens ad-aware installeren. Niet dat ik bang ben besmet te zijn, ik beschouw mezelf als een bewust computergebruiker, maar je weet maar nooit. De volledige scan vond inderdaad niets dus dat is positief te noemen. Hoewel dat waarschijnlijk meer zegt over mij dan over het programma. Afgezien daarvan... mijn god, wat een ongelijk K** programma! Waar je mee omgaat raak je mee besmet hoor je wel eens en dat is blijkbaar bij ad-aware ook het geval. De methodiek is in ieder geval gelijk; ongezien en ongevraagd komt er via de achterdeur troep mee. Zonder dat ik er erg in had ineens: - extra items bij mijn rechts-klik menu - een snelkoppeling op mijn bureaublad [b:906aa99e22]én[/b:906aa99e22] bij de Quick-launch - automatisch opstartend ad-aware (via de services) - een item in de task-scheduler (die zichzelf na verwijderen weer terugzet) Snel in de prullenbak ermee.
Link naar reactie
[quote:e5c3fab3c2="vuurtoren"]Zonder dat ik er erg in had ineens: - extra items bij mijn rechts-klik menu - een snelkoppeling op mijn bureaublad [b:e5c3fab3c2]én[/b:e5c3fab3c2] bij de Quick-launch - automatisch opstartend ad-aware (via de services) - een item in de task-scheduler (die zichzelf na verwijderen weer terugzet) [/quote:e5c3fab3c2] Wat betreft dat extra contextmenu: jammer dat die optie niet tijdens de installatie wordt aangegeven. :x Maar ja, het zit me niet in de weg. Snelkoppeling op desktop en die snelstart kan je verwijderen. Heb ik ook gedaan. Automatisch opstartend Ad-Aware: gewoon een kwestie van die bewuste service "stoppen" en op "handmatig" zetten. Dit moet dan wel iedere keer als je het progje gebruikt. Item in de task-scheduler?: heb ik niet....! Tip: Wat ik heb gedaan tijdens en na de installatie is dat ding vertellen dat ik [u:e5c3fab3c2]geen Ad-Watch[/u:e5c3fab3c2] wil. Hoeft niet zo nodig van mij. Dit scheelt een hoop aan allerhande installatie-rommel. Zet verder alle automatische controle op updates van definities e.d. op "disabled". Kijken of er updates zijn doe ik zelf wel. Ik gebruik 'm dus heel erg "kaal" en voer ca. 1x per week een scan uit. Verder doet dat ding niets. Overigens is de werking ook niet optimaal: na de eerste paar keer gebruiken was het zo dat bij het ophalen van updates het programma gesloten en weer gestart werd. Nu niet meer. Na het binnenhalen van updates wordt Ad-Aware afgesloten en moet hierna weer handmatig gestart worden. Een succesnummer is het niet. Er wordt je nog te veel opgedrongen en niet alles functioneert "lekker". Maar ja, het ding doet waar-ie goed in is en een gegeven paard, etc., etc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...