Ga naar inhoud

Waarom blijft PC problemen geven met gamen?


Indycarseries

Aanbevolen berichten

Ik zit met een vervelend probleem: Als ik games wil spelen, heb ik last van lag. Kan gebeuren natuurlijk. Ik heb mijn PC een aantal betere onderdelen gegeven, maar de lag blijft. Het is geen constante lag, maar het zijn momenten van lag. Deze gebeuren vrij regelmatig, voorbeeld; 2 minuten geen lag, 30 seconden lag, 2 minuten geen lag, 30 seconden lag. Dit is in zo goed als elke game die ik speel, zelfs uit games van 2002 (Geen grap, Indycar Series). Ik weet eigenlijk niet meer waar ik het achter moet gaan zoeken op dit moment. Ik dacht zelf aan de voeding, aangezien ik al genoeg uren gebruik heb gemaakt van m'n PC. Er is een nieuwe videokaart ingegaan, er is 8GB geheugen bijgekomen en heb er een nieuwe HDD in laten zetten. Geen echte verbetering tot gevolg. Heeft iemand een idee waar het eventueel aan zou kunnen liggen? Mijn PC configuratie staat hieronder. Computer ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: System manufacturer - Computermodel: System Product Name - Computernaam: MIJNPC (in werkgroep WORKGROUP) - Systeemtype: x64 (64-bits) systeem Moederbord ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: ASUSTeK Computer INC. - Model: M4A77T - BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc. - BIOS Model: BIOS Date: 01/07/10 12:46:12 Ver: 04.04, versie 0404 - Aansluitingen: PCIE16X (Gebruikt), PCIE1X_1 (Vrij), PCIE1X_2 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij) - Poorten: PS/2 Keyboard/Mouse (Geen), USB56 (USB), LPT 1 (Parallel), COM 1 (Serieel), USB34 (USB), LAN (Netwerk), USB12 (USB), Audio_Line_In (Audio), Audio_Line_Out (Audio), Audio_Mic_In (Audio), PRI IDE (Geen), SB_SATA1 (Geen), SB_SATA2 (Geen), SB_SATA3 (Geen), SB_SATA4 (Geen), SB_SATA5 (Geen), SB_SATA6 (Geen), CPU FAN (Geen), CHA FAN (Geen), USB910 (USB), USB1112 (USB), USB78 (USB), PANEL (Geen), SPDIF OUT (Geen), AAFP (Geen) Processor ¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: AMD Phenom(tm) II X4 965 Processor (Quad Core) - Kloksnelheid: 3400 MHz - Socket & Cache(s): AM3, 2048 KB L2 Cache, 6144 KB L3 Cache Geheugen ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Grootte: 4095 MB RAM - Type(s): 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM) Hardeschijf ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Bestandstype(s): NTFS (B:), NTFS (C:), NTFS (D:) - Grootte: 2794,30 GB (1862,89 GB (B:) + 341,80 GB (C:) + 589,62 GB (D:) ) - Vrije ruimte: 2730,67 GB (1862,75 GB (B:) + 292,55 GB (C:) + 575,38 GB (D:) ) Stations ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Type(s): B: Lokale harde schijf, C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend - Model(len): B: SAMSUNG HD103SJ ATA Device IDE, C: ST2000DM001-1CH164 ATA Device IDE, E: Optiarc DVD RW AD-7240S ATA Device Geluidskaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: NVIDIA - Model: NVIDIA High Definition Audio Videokaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: NVIDIA GeForce GT 640 - Beeldprocessor: GeForce GT 640 (0x0FC1) - Geheugengrootte: -2048 MB VRAM - Stuurprogramma: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 9.18.13.2723 Beeldscherm ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) - Model: Algemeen PnP-beeldscherm - Schermresolutie: 1680x1050 (Breedbeeld 16:10 WSXGA+) - Kleurdiepte: 32-bits - Frequentie: 59 Hz Muis ¯¯¯¯ - Fabrikant: Microsoft - Model: HID-muis - Aantal knoppen: 2 - Aansluiting: USB Toetsenbord ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: USB-invoerapparaat - Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen) - Functietoetsen: 12 Netwerkkaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model(len): Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3) - Adressen: IP: 10.0.0.2, MAC: E0:CB:4E:DF:96:61, DHCP: 10.0.0.1 DirectX ¯¯¯¯¯¯¯ - Versie: 11.0 Besturingssysteem ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Naam: Microsoft Windows 7 Professional - Versie: 6.1.7601 - Service Pack: Service Pack 1
Link naar reactie
probeer eerst alle drivers van elke hardware in de pc, en die aan de pc is gekoppeld de laatste updates te geven. ------------------- indien dit niet werkt, kijk met hwinfo wat voor temperaturen uw pc aangeeft, indien dit rond de 80-90 graden is, probeer extra fans te instaleren, dit kan de koeling verbeteren http://www.hwinfo.com/ ------------------ u kunt ook nog op speedtest.net uw internet snelheid testen, indien u pieken en dallen ziet, probeer de netwerk kabels eens te verwisselen,
Link naar reactie
@Oscar; Ik heb nu mijn PC kast bijna helemaal uit mijn kast gehaald, tot aan het punt dat mijn kabels kunnen gaan qua lengte. Ik merk wel dat er veel minder herrie is en het koeler is, maar toch blijft de lag bestaan. Heel even dacht ik dat dat de oplossing zou zijn, maar gisteren kwam de lag gewoon terug in alle games die ik probeerde (DiRT3, Euro Truck Simulator 2, rFactor) @Bertje: Ik zal die oplossing zo eens proberen. Ik denk echter niet dat dat het probleem is. Ik heb het probleem al ruim 1,5 jaar, in die 1,5 jaar hebben we de routers meerdere malen gereset omdat ze het soms niet helemaal 100% meer doen. Toch geef ik het een poging. @Darknessblade: Qua temperatuur zie ik geen probleem. Ik heb de software van ASUS, die geeft aan dat er tijdens het gamen een temperatuur is die onder de 60 graden Celsius zit. Ook zie ik geen verschuiving in temperatuur tussen lag-vrij en met lag gamen. Best wel raar dus.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...