Ga naar inhoud

SP3 slipstreamen


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:08938de80d="JBS"]Bij nLite moet je specifiek aangeven dat je er een bootable schijf of image van wilt maken. Misschien is dat bij het programma dat jij gebruikt ook het geval?[/quote:08938de80d]Bijna; er springt na de handelingen een verhaaltje in beeld met verwijzing naar een bestandje (op de verkeerde plaats aangegeven maar ik heb het wel opgespoord) wat op een voor mij onbegrijpelijke manier in een procedure van mijn brandprog zou moeten worden opgenomen om iets bootable te maken. Terwijl was echter reeds de/een ISO aangemaakt en als ik die brand boot-ie niet via herstart maar wel bij inbrengen onder Windows. Nieuwste nLite gedownload, heeft meer mogelijkheden dan mijn oude prog, ging niet via ISO maar gewone bestanden, geslipstreamde CD XPsp3 aangemaakt maar boot ook niet in herstart. Ik zal het opnieuw bekijken, zoekend naar wat je gezegd hebt en hoop dat de aan te treffen procedure duidelijker voor me is dan in Flexbeta. [b:08938de80d]EDIT: Dank, het is gelukt met nLite; alleen maar een extra stipje aanklikken voor "bootable iso" en de daarvan gebrande CD boot perfect in (her)start van de computer. Flexbeta gaat dus overboord.[/b:08938de80d] :) [b:08938de80d]nLite[/b:08938de80d] gratis downloaden: [url]http://www.nliteos.com/download.html[/url]
Link naar reactie
[quote:1dc38cd645="willem1940"][quote:1dc38cd645="JBS"]Bij nLite moet je specifiek aangeven dat je er een bootable schijf of image van wilt maken. Misschien is dat bij het programma dat jij gebruikt ook het geval?[/quote:1dc38cd645]Bijna; er springt na de handelingen een verhaaltje in beeld met verwijzing naar een bestandje (op de verkeerde plaats aangegeven maar ik heb het wel opgespoord) wat op een voor mij onbegrijpelijke manier in een procedure van mijn brandprog zou moeten worden opgenomen om iets bootable te maken. Terwijl was echter reeds de/een ISO aangemaakt en als ik die brand boot-ie niet via herstart maar wel bij inbrengen onder Windows. Nieuwste nLite gedownload, heeft meer mogelijkheden dan mijn oude prog, ging niet via ISO maar gewone bestanden, geslipstreamde CD XPsp3 aangemaakt maar boot ook niet in herstart. Ik zal het opnieuw bekijken, zoekend naar wat je gezegd hebt en hoop dat de aan te treffen procedure duidelijker voor me is dan in Flexbeta. [b:1dc38cd645]EDIT: Dank, het is gelukt met nLite; alleen maar een extra stipje aanklikken voor "bootable iso" en de daarvan gebrande CD boot perfect in (her)start van de computer. Flexbeta gaat dus overboord.[/b:1dc38cd645] :) [b:1dc38cd645]nLite[/b:1dc38cd645] gratis downloaden: [url]http://www.nliteos.com/download.html[/url][/quote:1dc38cd645] Had je net als ik een originele XP SP1 versie met daarin SP2 geslipstreamd en hier bovenop nog eens het SP3 pakket of ga je uit van een SP2 als start schijf? Bij mij wil ie anders niet.
Link naar reactie
Ik gebruikte een stokoude CD XPpro-Nederlandstalig, geen SP2. Er bestaan echter uit die tijd van zowel Pro als Home, versies die onderling verschillen en misschien gaan die niet allemaal even soepel in de streamerij. Wat ik wel altijd doe, niet alleen met DVD (overgevoelig spul naar mijn ervaring) maar ook met CD: voor alle zekerheid een warm afwas-sopje voorafgaand aan manipulaties, CD op de hand gehouden om niets te raken wat het "etiket" zou kunnen krassen want dat etiket is de achterkant van een spiegel. DroogDEPPEN, niet wrijven, met een vel keukenrolvloeipapier. Voorlopig ben ik heel blij met nLite. NB: SP3 heeft geen SP2 nodig en dat zegt nLite er ook bij. Alles wat ik nodig had was, behalve het bovenste stipje voor instreamen van het onuitgepakt pakket-voor-systeembeheerders WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe, ook het ONDERSTE stipje in het scherm voor "aanmaken bootable ISO", op groen te klikken.
Link naar reactie
[quote:0e07ef4f63="UseTheForce"]Ik heb nog een 2002 SP1 versie. Dus ik hoef SP2 überhaupt niet eerst te streamen, ik kan direct voor SP3 gaan als ik het goed heb... :o[/quote:0e07ef4f63]Correct, want in SP3 zit SP2 al inbegrepen en/of verbeterd. Let wel op een ander mogelijk probleempje: de keren hiervóór dat ik een streamer gebruikte, kon ik niet meer het oude serienummer van de originele CD toepassen want dat werd geweigerd, behalve bij "schone installatie", maar ik weet niet of dat altijd zo gaat. Zorg dus voor alle zekerheid dat je 1 of meer extra keys achter de hand hebt.
Link naar reactie
[quote:0d7daf4f95="Charles-98"]Ik heb SP3 (voor XP) gedownload als zijnde een ISO-image; het werd ook in die vorm aangeboden. Als ik het goed begrepen heb mag ik 'm NIET uitpakken t.b.v. slipstreamen?[/quote:0d7daf4f95]Ha, "om een hoekje" dus. Hoe "soepel" nLite is vergeleken bij voorgaande streamertjes weet ik nog niet, maar ik zou in dit geval proberen: ISO wèl uitpakken en vervolgens zippen; het gezipte pakket aanbieden op de 2e vraag in de procedure van nLite. Ik herinner mij minstens 1 streamertje dat niet met een volledig uitgepakt pakket wilde werken en heb dus voortaan altijd die SPx ingepakt gelaten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...