Ga naar inhoud

hoe zet ik foto's van mijn camera over op mijn telefoon zonder de computer te gebruiken?


anoniem

Aanbevolen berichten

Als je er niet bij vertelt welke camera je hebt en welke telefoon is moeilijk een gericht antwoord te geven... In het algemeen geldt dat zowel camera's als (smart)phones niet ontworpen zijn voor de door jou gewenste communicatie. Digitale camera's hebben vanouds (normale grootte) SD-geheugenkaarten of soms nog afwijkende formaten -- vandaag de dag met name nog Sony. Camera's hebben zelden WiFi of infrarood. Smartphones hebben daarentegen wel vaak WiFi en/of infrarood, maar dat zet dus geen zoden aan de dijk voor een camera-koppeling. Smartphones hebben soms geen enkele insteekkaartmogelijkheid, soms wel een maar dat is dan mini- of micro-SD. Daar past een fullsize SD kaart dus niet in. Eigenlijk kan het alleen als je e.e.a. van tevoren goed inricht en het SD-formaat dat de mobiel 'slikt' in een normaalformaathouder steekt, in de camera plugt en dan foto's schiet. Vervolgens het kaartje weer terug in de mobiel. Dan moet je nog wel een vorm van bestandsbeheer hebben om de foto('s) te copiëren naar het hoofdgeheugen van de mobiel; immers op dat moment kun je even geen foto's schieten. En de foto's opslaan in een formaat dat de mobiel aankan (veelal .jpg), dus geen RAW-formaat o.i.d. Bij deze 'dus' een vorm van checklist hoe het zou kunnen. Geen garantie.
Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...