Ga naar inhoud

directory niet te verwideren.


Aanbevolen berichten

Ik heb last van twee directorys die ik niet kan verwijderen. Niet in XP en niet in Vista. Het zijn twee dir's met cijfers en letters in de bestandsnaam. Bestanden zijn niet te verwijderen, geen toegang. is de melding. Ergens diep in mijn achterhoofd meen ik dat het te maken heeft met tijdelijke installatie bestanden van Windows (servicepack) Wie heeft een oplossing voor dit probleem.
Link naar reactie
De eenvoudigste oplossing is ze te verwijderen met een [url=ftp://ftp2.skynet.be/pub/knoppix/KNOPPIX_V5.1.1CD-2007-01-04-EN.iso] Knoppix-cd [/url] << klik ! Hiermee download je een iso, je brandt hem op een cd, je boot opnieuw van je cd (in bios je bootvolgorde even aanpassen) en je start dus eigenlijk op in Linux zonder dat je het op je systeem hoeft te installeren. Laat je niet afschrikken door 'Linux', want 'k probeerde het gisteren zelf en het is zo eenvoudig als Windows. Alleen krijg je op je bureaublad pictogrammen van je schijf/schijven/partities die een 'aparte' naam hebben. Klik ze gewoon systematisch open en het gedraagt zich allemaal als een gewone verkenner vanuit die Linux-verkenner kan je de mappen gewoon deleten. Daarna (net als bij windows) links onder naar de 'start'knop en afmelden. de te volgen richtlijnen worden steeds duidelijk op je scherm gezet. succes !
Link naar reactie
Als je eigenaar bent van de bestanden/mappen, kun je alles. http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista.html http://www.fajo.de/portal/index.php?option=com_remository&Itemid=35&func=selectfolder&filecatid=3 http://www.purgeie.com/delinv/ Overigens kan het wel in de command-line, dien je wel admin te zijn, cmd in uitvoeren en shift, ctrl, delete gebruiken in Vista, dan ben je admin in de command-line.
Link naar reactie
[quote:8d510cb211="Rob The Great"]Passer, zo eenvoudig is dat nou ook weer niet ff LInux downloaden en branden.[/quote:8d510cb211] rob, zo eenvoudig is het eigenlijk wel. 'k Ken dus ook niets van Linux, maar je moet dus Linux niet downloaden en installeren, je doet zoals ik vorige week: die iso downloaden, op cd branden en daarna opstarten met die cd. En dan is alles praktisch hetzelfde als in Windows, alleen ziet het er wat anders uit. (versta hier onder 'alles' : datgene wat jij wil doen, namelijk gewoon bestanden of mappen verwijderen - voor de rest ken ik het ook niet)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Heb het met een omweg gedaan. Heb al mijn dir's op de bewuste schijf ondergebracht op andere harde schijven. Dit zijn alleen maar dir's(opslag) , geen installatie. Daarna de betreffende schijf geformatteerd, en toen die schoon was, alles terug gezet. Scheelt toch zo'n 35 gb aan ongewenste dir's. In iig bedankt voor de hulp. :wink: :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...